heb het wel gehad op de nurburgring GP-strecke
rem aan voor de 1e bocht en rem, remdruk weg, dus hendel tot handvat
daarna losgelaten nogmaals ingeknepen en niks aan de hand
Had al eerder geremd dat rondje, schijven waren recht, hendels waren origineel.
leek me ABS wat even bruut ingreep ofzo
Dus als ik een langere gearing wil op mijn S1000R kan ik beter het voortandwiel veranderen?(Dit is een vraag )
Dus als ik een langere gearing wil op mijn S1000R kan ik beter het voortandwiel veranderen?(Dit is een vraag )
Gisteren even op CPZ gereden en kom in vijf de laatste bocht uit, voor halverwege het rechte stuk zit ik al ruim over de 10.500 Rpm in zes.
Maakt niet uit welke je groter/kleiner maakt, hij meet je achterwieltoerental, zoals tommy al zei.
Hoe werkt dat, via de ABS grill? Om het maar zo te noemen.Maakt niet uit welke je groter/kleiner maakt, hij meet je achterwieltoerental, zoals tommy al zei.
Ik neem aan het standaard spul, maar heb de tanden nog niet geteld.ligt eraan, welke tandwielen rij je nu, hoe lang is de ketting, hoe ver komt het wiel naar achteren?
Die kant moet ik dus niet op.Standard Gearing: 17 Tooth Front / 45 Tooth Rear c/w 525 x 120 link Renthal SRS Chain
Standard Gearing: 17 Tooth Front / 45 Tooth Rear c/w 525 x 120 link X-Ring Chain
Race Gearing: 16 Tooth Front / 46 Tooth Rear c/w 525 x 120 link Renthal SRS Chain
Race Gearing: 16 Tooth Front / 46 Tooth Rear c/w 525 x 120 link Gold X-Ring Chain
Hoe werkt dat, via de ABS grill? Om het maar zo te noemen.
Mooi, zo had ik het al bij mijn Moto Morini Corsaro 1200 en Aprilia RSV4.Ja, inderdaad. Beste plek om snelheid te meten: instrumentje hangt er al en is afgeleide van wiel.
Maar hoe ver trok je hem dan door?16-46 rijdt goed hoor
had ik op de beemer ook
Goedemiddag,
Zojuist heb ik mij geregistreerd op het motorforum. Ik zal me even kort introduceren; Nick, 25 jaar, rij op een BMW S1000RR 2010.
Reden van dit bericht is dat ik graag jullie advies ontvang met betrekking tot een probleem aan mijn motor.
Enkele weken geleden heb ik de motor weggebracht naar een officiële BMW dealer bij mij in de buurt (zal geen naam noemen). De motor had een grote (30k) beurt nodig. Omdat er een weekendje Eifel gepland stond heb ik dit begin augustus uit laten voeren. Het ging dus om een grote beurt, en als extra's kwam er een nieuwe kettingset inclusief tandwielen bij en constateerde de monteur dat de voorvork keerring linksvoor een beetje lekte. Beiden gelijk laten vervangen. Twee weken en een flinke factuur verder haalde ik de motor op. Afgelopen weekend richting de Eifel met twee maten (vrij - zo). Op zaterdag constateerden we aan de rechterzijde op de motor lekkage/vetvlekken. Dit leek te beginnen ter hoogte van de benzinetank en liep door achteren, zo ook op mijn rechter laars (waarschijnlijk ivm rijwind). Zaterdag nog wel verder gereden en in de gaten gehouden of het verergerde, dit leek niet het geval. Motorolie was ook voldoende en leek niet (significant) af te nemen. Zondag niet meer gereden en motor op trailer gezet. Afgelopen dinsdag dealer gebeld en motor afgeleverd. Verhaal verteld; monteur ging er naar kijken. Ik vroeg hem of dit onder de garantie valt, daar ik de motor net voor een onderhoudsbeurt langs had gebracht. Hij zei dat hij dit nog niet kon zeggen, omdat dit probleem ook op zichzelf kon staan en niets te maken heeft met de onderhoudsbeurt. Vanmiddag werd ik door hem gebeld; kromme kleppendeksel. Hierdoor ontstaat er lekkage. Hij vertelde mij dat ze nu een noodoplossing toe hebben gepast, maar dat het vervangen van het kleppendeksel incl arbeid nog eens €360,00 gaat kosten (voor de huidige noodoplossing ook al €240,00). Hier schrok ik nogal van, omdat dit weer een behoorlijke smak geld is. Ik vroeg hem of dit niet te maken kon hebben met de onderhoudsbeurt, daar de dealer ook kleppen heeft gesteld. Hij zei dat hij dit nog nooit eerder meegemaakt had en dat het op zichzelf staat. Zoals jullie kunnen begrijpen vind ik dit moeilijk te geloven; motor had dit euvel niet voor de beurt, dealer stelt kleppen, kromme kleppendeksel na beurt. Ik heb gezegd dat ik er over na ga denken wat de vervolgstappen zijn (wel of niet vervangen). Graag hoor ik van jullie of het inderdaad zo kan zijn dat de kleppendeksel opeens krom is na een onderhoudsbeurt en hoe ik dit richting de dealer moet spelen. Vanzelfsprekend ben ik hier niet blij mee en voel ik mij enigszins benadeeld.
Alvast bedankt voor de moeite.
Gr, Nick.
Iemand ervaring met een lekke vv keerring?
Paar maanden geleden laten repareren, nu weer lek... eigenlijk gelijk al.
Ben toen terug gegaan en heb de monteur op de zwarte kringen op de poot gewezen maar dat zou geen lekkage zijn.
Maar effe doorrijden en aankijken was het voorstel
Poosje doorgereden en nu dus gewoon wel echt lek.
Is dit een bekend zwak punt van de originele vork?
Als er een onregelmatigheidje in de poot zit is dit dan weg te polijsten?
thnx
Maar hoe ver trok je hem dan door?
Bij de enkele R komt de begrenzer er wel eerder in trouwens.
Maar 11.000 voor start/finish in zes vind ik wel wat te gortig.
En rij er ook woon~werk mee, die toeren kunnen gewoon lager.
In zes bij 120 km/u zou 5113 toeren (@42 tanden) wel fijner zijn dan 5478 (@45 tanden).
Ik denk dat hij dat wel trekt vanaf de eerste versnelling.
Ik zou het dekseltje eens gaan bekijken bij de betreffende zaak. En vragen hoe het kan dat ie eerst niet lekte, ondanks dat ie toen al krom was(om hun diagnose even te volgen), en nu die een kleppenbeurt gehad heeft opeens wel lekt. Wat is er anders aan de deksel, voor en na de beurt?Grootste kans dat een keerring lek/stuk gaat is bij het vervangen. Kan zijn dat je gewoon pech hebt. Motorfiets heeft geen schadeverleden?
Bestaat er een bmw s1000 rr specialist?
Ik heb liever iemand die met passie aan zo'n motor werkt..
Bestaat er een bmw s1000 rr specialist?
Ik heb liever iemand die met passie aan zo'n motor werkt..
Iemand ervaring met een lekke vv keerring?
Paar maanden geleden laten repareren, nu weer lek... eigenlijk gelijk al.
Ben toen terug gegaan en heb de monteur op de zwarte kringen op de poot gewezen maar dat zou geen lekkage zijn.
Maar effe doorrijden en aankijken was het voorstel
Poosje doorgereden en nu dus gewoon wel echt lek.
Is dit een bekend zwak punt van de originele vork?
Als er een onregelmatigheidje in de poot zit is dit dan weg te polijsten?
thnx
Ook mooi spul idd, zeker het 2017 model wat hij heeft.Master Tommy jij doet het nu toch met een Italiaan??
Aprillia