saharaklaar maken

hookeniggy

MF veteraan
23 jun 2008
5.156
3.344
Castricum - Hua Hin Thailand
Hoi allemaal

Rijdt sinds kort ook zo'n ,(3maanden) superten en vindt het een geweldig fietsje ook in het zand, ben dan ook van plan om over een week of 4 richting marokko te gaan, alhoewel mijn fietsje nog geen klap verkeert heeft gegeven, ik rijdt zo'n 1700 kilometer per maand woonwerk en off road, lees ik van allerlei verontrustende berichten op deze site over kapotgaande koppelingen en spanningsregelaars etc, zou iemand mij ook een tip kunnen geven omtrend de juiste noppenbanden, ik heb nu achter een michelin t63 en voor een pirelli rallycross mt21 en vind dat die combinatie bij 140-150 redelijk gaat pendelen, zoek ook nog een super voor een maatje van me.
Alle tips zijn welkom grtz hookeniggy
 
Noppenbanden zouden michelin desert goed zijn, als je veel offroad gaat rijden misschien met mousse binnenbanden. nooit lek rijden. maar ik weet niet of het gaat met het gewicht van jou motor. ik rij er al een tijdje mee (ktm lc4) op straat lijkt het of je met te lage bandenspanning rijd.

Als je zo'n rit wilt maken zou ik in ieder geval zorgen voor voldoende benzine/(drink)water, in marokko vind je niet veel tankstation's.

Stevige aluminium zijkoffer's die een stoot kunnen verdragen wel een aanrader, want zeker weten dat je een keer onderuit gaat.

Check de dakar motoren eens wat zij allemaal doen, om zoveel mogelijk spullen mee te krijgen enzo. (tyrips maken ze aan de voorvork vast bv.)

een gps+kompas als je de weg kwijt bent is ook wel handig.
 
dakar wordt al genoemd zie ik...

mssn ff contact opnemen met een zaakje die dakarmotoren klaar maakt? bijvoorbeeld: Welkom
volgens mij zijn deze net verhuisd, maar je kan altijd ff een belletje geven. :)

succes
 
Vooral iemand zoeken om mee samen te gaan, als je werkelijk de woestijn in wilt, want als je erfgens ook maar een sleutelbeentje breekt lig je daar mooi uit te drogen :-(

Ga anders eerst een keertje met www.xtravels.nl mee, patrick kan je precies vertellen waar de valkuilen zitten qua woestijnreizen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan