(Allereerst; sorry als ik in het verkeerde gedeelte van het forum zit met deze vraag, zou die dan verplaatst kunnen worden als het zo is?)
Heb nog even gezocht op het forum maar kon niet echt veel vinden over dit onderwerp.
Ik heb gisteren via een vriend op het internet een schade fiets zien staan.
Nou vroeg ik mij af hoe aantrekkelijk het nou is om een schade fiets te kopen.
Het betreft deze motor:
Merk:Honda
Type: CBR 600 F
Categorie: Sport/tour
1e toelating: mei 1997
Kleur: Zwart
Tellerstand: 65.039 km
Prijs: € 1.500,- (marge)
Onder aan de advertentie staat dat de motor rijbare kuipschade heeft.
Nou heb ik wat meer naar de foto's gekeken en dit kwam er uit:
-Stepje mist (linkerkant)
-Deukje in de tank
-Kap is losgebroken links naast de koplamp. (als je ervoor staat)
-Schuifschade aan de linker zijkant
Nou ben ik er nog niet langs geweest omdat ik eerst wil weten of er mensen zijn hier op het forum die ervaring hebben met het opknappen van schadefietsen. Die mij misschien kunnen vertellen hoe en wat voor werk en kosten nog aan die motor vast zitten na aanschaf.
Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!
Ik wil zo veel mogelijk zelf doen, en de dingen waar ik zelf niet helemaal uit kan komen heb ik gelukkig nog altijd een vriend van me die bij een motorzaak werkt die me wel kan helpen. Maar het gaat me momenteel om de kosten, en of het haalbaar is. Of kan ik dan beter dezelfde motor 2ehands bijvoorbeeld van marktplaats halen ?
jij ziet aan de foto's dat het bij boonstra is?zou eerst als ik jou was ff op boonstra zoeken op dit forum.
en zoals gezegd neem een ervaren iemand mee!
jij ziet aan de foto's dat het bij boonstra is?
dan zou ik idd ff gaan zoeken op boonstra
jij ziet aan de foto's dat het bij boonstra is?
dan zou ik idd ff gaan zoeken op boonstra
Voor ongeveer 2500,- heb je ook al andere CBR van een wat eerder jaartal. reken op zo een 3000,- á 3500,- euro voor een CBR die wat recenter is. Als je deze CBR voor onder dat bedrag kan herstellen, dan kan je het overwegen. Maar neem ook alle arbeidsuren mee die erin gaan zitten. Neem dan nog in acht dat er een risico is dat er onverwachte gebreken/kosten naar boven komen.
Valt me net op: die voorband, is dat wel een normale wegband of is het een circuitrubber? Hoe ziet de achterband er trouwens uit? Ik heb van rubber geen kaas gegeten, maar als het een circuitmotor is geweest, dan kan je erop rekenen dat hij flink op z'n donder heeft gehad.