schakelen zonder koppeling

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
Hoe schadelijk is dit eigenlijk. Soms doe ik dit wel eens, blijkbaar heeft mijn motor hier niet zoveel last mee daar dit vrij soepel verloopt (beetje tussengas bij neerschakelen je weet wel). Echt gezond zal het niet zijn, maar hoe schadelijk is het. Meestal ontkoppel ik maar soms als het een beetje sportiever eraan toe gaat durf ik dat ontkoppelen wel eens achterwege laten (vooral tijdens het opschakelen, niet zoveel tijdens het neerschakelen).
 
kun je sneller schakelen.

hm was al laat he!!!

maar idd ik rijd eerst warm en dan gebruik ik geen koppeling meer.
Bij koude motor wil ie nog wel eens lastiger uit en in de versnelling gaan dus daarom rij ik hem eerst warm.

op mn zzr kreeg ik hem echter alleen met een harde klap zonder koppeling in de versnellingen, dat heb ik dus maar 1 keer gedaan!
 
Ik heb het opschakelen gewijzigd door de schakelpal om te draaien waardoor ik de pook naar beneden 'trap' bij het opschakelen (net als in de racerij)

Ik kan óók op m.b.v. een quickshifter schakelen welke de ontsteking voor 40ms onderbreekt. Dit gebruik ik enkel bij het opschakelen, bij het terugschakelen maakt de gemonteerde (druk)schakelaar geen contact, tevens is het geheel óók met een schakelaar uit te zetten.

wat te gebruiken...;

Vtac unit (www.vtac.co.uk) t.b.v. de electronica en een druk-schakelaar voor de schakelarm (http://www.techtronics.co.uk/quickshifter.htm voor de 'shiftage rod')

kosten...;

Vtac.........135 EURO
Schakelaar...160 EURO

geluk bij het knutselen !

vmax2002_3.jpg
 
gave fiets trouwens....

maarum...als ik heel sportief aan het hakken ben...schakel ik ook regelmatig zonder koppeling...scheelt tijd...en koppelingsplaten.

bij normaal rijden...schakel ik altijd met koppeling.
 
Inderdaad toffe fiets!! die Vmax

Maar hoe zit dat nou!! Heb je om te schakelen alle twee die dingers nodig?? zowel de Vtac.........135 EURO
Schakelaar...160 EURO

Vertel eens toch wel intersant :9~ :9~ :9~

Waar heb je dat spul trouwens gehaald? In the UK bestel?
 
Op woensdag 03 juli 2002 23:58 schreef J.de Maat het volgende:
...Maar hoe zit dat nou!! Heb je om te schakelen alle twee die dingers nodig?? zowel de Vtac.........135 EURO
Schakelaar...160 EURO

Vertel eens toch wel intersant :9~ :9~ :9~

Waar heb je dat spul trouwens gehaald? In the UK bestel?

Tja... lezen... mhhh... er staan internet adressen bij, prijzen en een onderdelenlijst... is dit niet duidelijk, of weerspiegelt dit het gemiddelde motor-forum brein ?!? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan