Scheur in GIVI scherm bij bevestigingsschroef

WillemdB

MF'er
29 okt 2009
52
1
Ik ontdek ineens na recent 400 km autoweg (200 km tegenwind en ca 2 graden) op mijn Burgman 650 Exe een scheur van ca 4 cm lang in mijn GIVI scherm, in de breedte, die zijn oorsprong vindt bij de bovenste bevestigingsschroef. Hoe ontstaat zoiets en hoe kan je ervoor zorgen dat hij niet verder gaat? Of betekent het vervangen?

Ik heb ook de originele ruit nog en die zet ik er 's zomers op. Ik wissel dus twee keer per jaar.
 
Laatst bewerkt:
hoi klinkt niet zo mooi wat ik zo weet wat ze wel eens doen,is waar de scheur ophoud een gat boren zodat die niet verder kan gaan,maar zou even wachten op meer reacties..

grt m
 
Gaatje boren op het begin en einde van de scheur

BTW ik heb nog een smoke Givi liggen van een AN400 kweenie of die past maar mag weg voor 100.-

57260_172890816189252_249252544_o.jpg


52331_173708392774161_1090791368_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand enig idee of het ook met de lage temperatuur te maken kan hebben gehad, dat het scherm minder flexibel en bros wordt ofzo, en dat in combinatie met rukwinden tegen bij hoge snelheid?
 
Laatst bewerkt:
als je een scherm nieuw koopt zit er meestal op het scherm een sticker waarop staat dat ze tot 100/120km berekend zijn

Kou, spanning op het scherm en rijwind kan dat wel veroorzaken
 
als je een scherm nieuw koopt zit er meestal op het scherm een sticker waarop staat dat ze tot 100/120km berekend zijn

Kou, spanning op het scherm en rijwind kan dat wel veroorzaken

Ik heb inderdaad net iemand gesproken die bevestigt dat al dit soort materialen, zoals de plexiglas in dit geval, bros en breekbaar worden rond het vriespunt. En dan ook nog 130/140 rijden.
Dat geldt niet voor polycarbonaten, waarvan zo te zien de originele ruit is gemaakt. Maar ja Givi, wanneer wordt het in Italië nou koud?
 
Laatst bewerkt:
Als het scherm verder scheurt terwijl je 140 rijd dan wil ik niet in uw plaats zijn.Ik heb dit weekend een givischerm bij rad gekocht voor miijn integra.Kost 95euro.Dat is mijn veiligheid wel waard. Lijmen en gaatjes boren dat kan je op een bromfiets maar toch niet op een motor waarmee je 140 en meer kan rijden.
 
Als het scherm verder scheurt terwijl je 140 rijd dan wil ik niet in uw plaats zijn.Ik heb dit weekend een givischerm bij rad gekocht voor miijn integra.Kost 95euro.Dat is mijn veiligheid wel waard. Lijmen en gaatjes boren dat kan je op een bromfiets maar toch niet op een motor waarmee je 140 en meer kan rijden.

Eens. Maar ik wil wel even alle opties op een rijtje zetten voor ik € 114,20 ga uitgeven voor een nieuw scherm :-(
 
Laatst bewerkt:
Eens. Maar ik wil wel even alle opties op een rijtje zetten voor ik € 114,20 ga uitgeven voor een nieuw scherm :-(

Alles op een rijtje gezet en een nieuw Givi scherm besteld bij RAD. Ik heb nog naar andere schermen gekeken maar die zijn allemaal veel duurder, en de Givi voldeed erg goed. Ik zou er alleen een ventilatie in willen hebben om de onderdruk en daarmee de duw in de rug te verminderen. Ik zag wel dat men er soms shims tussen zet zodat de ruit wat verder van de motor afstaat. Ervaringen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan