geen idee hoe oud, maar er lekt niks aan de buitenkant te zien.
beste reactiegevenden:
Tuurlijk nieuwe vloeistof....hehe.
Vanavond nogmaals geprobeerd (na demontage van de hoofdremcilinder)...helaas nog steeds NIKS geen drukopbouw.
Onderdelen v/d hoofdremcilinder zien er goed uit m.i.
Ook de tip van Bullfrog uitgevoerd, noppes.
Tijdens het intrekken van de remhandel -gedurende het eerste stukje- zie je de remvloeistof omhoog "spuiten" in het reservoir.
Remleidingen voelen (ook tijdens intrekken) zeer stevig aan.
bedankt tot nu toe!
moedeloze Z
Tijdens het intrekken van de remhandel -gedurende het eerste stukje- zie je de remvloeistof omhoog "spuiten" in het reservoir.
als je er nou eerst zorgt dat er genoeg vloeistof in zit gaat het al een stuk beter.
ik denk dan dat je het in de remsylinder moet zoeken. ik had dat ding allang uit elkaar gehaald. zo'n ding is vrij eenvoudig. hij verkleint gewoon de inhoud in je leiding systeem. dus eigenlijk alleen een zuiger( of heet dat dan drukker)
veertje en meestal 2 rubbertjes dacht ik. vaak zit het vast met een circlip.
Tijdens het intrekken van de remhandel -gedurende het eerste stukje- zie je de remvloeistof omhoog "spuiten" in het reservoir.
Nee, er wordt niet meer vloeistof in het systeem geperst. Wanneer je de handel inknijpt sluit de plunjer eerst het reservoir af en daarna wordt de aanwezige vloeistof in het remsysteem samengeperstTopic-schampend: als je zeker wilt weten dat je remklauwen goed ontlucht zijn (om maar eens onderaan het systeem te beginnen) kun je die dingen ook in een bakje remvloeistof 'onder water' in elkaar zetten. (ja ik ken iemand die dat zo eens deed)
Wat bedoel je met :Lijkt me (maar ik heb nooit echt geremd met het dekseltje open) dat je remcylinder extra vloeistof in het systeem duwt. En niet dat het systeem kleiner wordt gemaakt (zoals eerder gereageerd). Dus zou inknijpen van je handle juist niet tot extra vloeitsof in het reservoir moeten leiden. Toch?
Ik gok dat die remcylinder zijn werk niet helemaal goed doet.
Oh en nog meer topic-schampend: na montage van rvs leidingen heb ik een paar maanden tevreden rond geredenremd. Todat kennelijk toch ook dat laatste belletje lucht nog zijn weg naar boven had gevonden. Van de een op de andere dag van hard, naar kneiterhard dus.
???? rare opmerking...zit genoeg vleoistof in!
Nee, er wordt niet meer vloeistof in het systeem geperst. Wanneer je de handel inknijpt sluit de plunjer eerst het reservoir af en daarna wordt de aanwezige vloeistof in het remsysteem samengeperst, uiteindelijk bewegen de remzuigers in de klauw. Dus wat wuf zegt klopt wel aardig .
Als er de vloeistof tijdens het remmen terugspuit in het reservoir dan is er wat mis met de afdichtingen van de plunjer in de hoofdrempomp.
Hoe dan ook: Als je vloeistof terug ziet komen lijkt me dat dus geen goed teken. Zit die hoofdremcylinder wel goed in elkaar?