Schoeisel voor motorles

SanderA

Die hard MF'er
15 jul 2012
437
19
Groningen
Hallo MF-ers,
Ik heb nu ongeveer 3 uren AVB les gehad (iets meer inclusief kennis maken met de motor en algemene uitleg etc) en er werd gezegd dat na het eerste blok je wel motor schoenen/laarzen moet aanschaffen.
Ik heb op dit forum gekeken en gelezen en ben daarom op deze gekomen

Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Ik neem deze (goedkope) omdat ik met 'echte' kleding wil wachten ivm kosten, maar ook omdat ik bijpassende kleding wil kwa kleur als ik straks een motor heb.
er staat bij de prijs 'until tomorrow'. ik gok dat die aanbieding tot dan nog geldig is, dus als dit goed genoeg is om te gebruiken bij de lessen zou dit dan een voldoende aankoop zijn?
 
Belangrijk is, dat ze lekker zitten. Verder zijn er niet zoveel eisen aan te stellen. Ik heb mijn laarzen bij de LIDL gekocht, en nadat ik m'n rijbewijs heb, geen nieuwe.
 
Het CBR heeft als eis dat de schoenen ten minste de enkels moeten bedekken. Voor het lessen zijn de Streetfighter II van Louis dus voldoende.
 
belangrijk is dat ze goed zitten, een goede bescherming geven en sterk zijn op de cruciale plaatsen. Zeker rond je enkelknobbels.
(ik heb eenmaal het resultaat van een voet, gestoken in een Nike Air na een paar meter tussen een motor en asfalt gezien.. Dat wil je nooit nie mee maken nie :r .
 
Hoi SanderA,

Ik heb ook wel eens schoenen gekocht bij Louis. Die schoenen waren erg smal. Normaal gesproken prop ik mijn brede voeten in iedere maat 43 schoen. Maar in deze schoenen ging dat echt niet lukken, deze waren veel te smal.

Ik zou zelf even langs de Lidl of Gamma rijden voor een paar goedkope motorschoenen. Daar kan je wel passen....
 
Laatst bewerkt:
Hoi SanderA,

Ik heb ook wel eens schoenen gekocht bij Louis. Die schoenen waren erg smal. Normaal gesproken prop ik mijn brede voeten in iedere maat 43 schoen. Maar in deze schoenen ging dat echt niet lukken, deze waren veel te smal.

Ik zou zelf even langs de Lidl of Gamma rijden voor een paar goedkope motorschoenen. Daar kan je wel passen....
Is het niet zo dat zij alleen in sommige tijden motor spullen hebben? (Net zoals dat ze 1x een optrekstang hadden een week lang, en toen ik de volgende week daar heen ging om dat ding te halen was hij al lang en breed uit de collectie gehaald en verdwenen)

met andere woorden: hebben zij áltijd motor spullen liggen?
 
Ik schop net mijn aldi/lidl laarzen uit die ik ooit heb geleend voor mijn rijlessen en nooit meer terug heb gegeven (hoefde niet :P ). Heb ze toen 2 jaar intensief gebruikt waarvan het laatste jaar 5 dagen per week en dan de hele dag als schoenen. Ze zijn totaal niet waterdicht en ook nooit geweest, ik gebruik ze als reserve als mijn andere bijna waterdichte laarzen (revit apache) nat zijn. Stiekem zijn het nog steeds de lekkerste laarzen die ik ooit aan heb gehad. Ze hebben geloof ik toen 35 euro gekost.
 
armoredflipflops2.jpg


Blijf het raar vinden, want ondanks dat motorsandalen natuurlijk nérgens op slaan, is Bata wél een gevestigde naam in de werkschoenenindustrie..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toen bij de motorcity in Amsterdam voor 120 euro een setje Alpinestars SMX-4 laarzen gekocht... Waren 150, maar kreeg toen 19% BTW korting die dag... Dus ja, voor ff iets meer geld hem je meteen knappe laarzen :)
 
Ik heb paar dagen geleden Probike motorschoenen besteld op motozoom.nl voor 42 euro. Ik heb ze gister binnengekregen en gepast. Ze zitten goed, alleen moeten ze vrijdag even op de lesmotor getest worden.
 
Ik heb paar dagen geleden Probike motorschoenen besteld op motozoom.nl voor 42 euro. Ik heb ze gister binnengekregen en gepast. Ze zitten goed, alleen moeten ze vrijdag even op de lesmotor getest worden.
Laat me dat zeker even weten! Ik zit nu toch wel te twijfelen tussen goedkope shoes of idd voor een SMX-4 of 5 te gaan.. dus jouw input kan me zeker helpen een keus te maken :-)
 
Waarom niet gewoon meteen knappe motorlaarzen kopen? SMX-4 kan je nu voor 120-150 euro vinden.. En SMX-5 voor 200 dacht ik..? Je kan nu wel goedkope kopen, maar later wil je toch wel echte motorlaarzen.. Dus waarom nu niet meteen kopen, ik ben ook nog aan het lessen, en heb ook al gewoon een volledige outfit :)
 
Waarom niet gewoon meteen knappe motorlaarzen kopen? SMX-4 kan je nu voor 120-150 euro vinden.. En SMX-5 voor 200 dacht ik..? Je kan nu wel goedkope kopen, maar later wil je toch wel echte motorlaarzen.. Dus waarom nu niet meteen kopen, ik ben ook nog aan het lessen, en heb ook al gewoon een volledige outfit :)
ivm kosten en ook hoe snel ik in de toekomst daadwerkelijk ga rijden Simon,
maar waar zie jij de SMX-4's voor die prijzen?
 
De vraag is natuurlijk, waar ga je zometeen in rijden? Motorspijkerbroek + jas en motorSCHOENEN of een leder pak inclusief laarzen?
Zou iets aanschaffen waar je straks ook nog wat aan hebt op het moment dat je je volledige uitrusting koopt.
Wat overigens wel erg lekker zit zijn die schoentjes van alpinestars, die gekleurde dingen, weet alleen niet of ze nog verkrijgbaar zijn.
 
Laat me dat zeker even weten! Ik zit nu toch wel te twijfelen tussen goedkope shoes of idd voor een SMX-4 of 5 te gaan.. dus jouw input kan me zeker helpen een keus te maken :-)
Op de site van motozoom staan reacties van de motorschoenen, misschien kan je daar even kijken wat mensen ervan vinden. Ik zal het je vrijdag ook wel even laten weten hoe ze zijn !
 
ik rij dagelijks voor mijn werk op de motor en heb me een paar kisten met composiet neus aan geschaft krijg van de baas nog laarzen maar werkt perfect alleen ff inspuiten om ze echt goed water dicht tekrijgen en vind om eerlijk tezijnn de kisten fijner dan welke motorlaars ook
 
Tjah en normale schoenen zitten nog comfortabeler. Vraag me altijd af bij gewone kisten e.d. of die wel dezelfde bescherming bieden als motor laarzen. Denk het niet t.b.h.
 
Ik rij ook woonwerk. Als je een hele dag moet lopen op de schoenen waarmee je naar het werk rijdt, zijn gewone schoenen aan te bevelen. De bescherming van echte motorlaarzen werkt tegen je als je er mee wandelt.

Ik rij met Evolution schoenen, geen topkwaliteit maar het voldoet. Ik heb ook de laarzen van de Lidl en een set goedkope motorschoenen (ik meen van de Gamma). De bescherming van deze goedkope schoenen is zichtbaar minder, maar het comfort is vergelijkbaar.

Plastic powerranger laarsjes vind ik maar niets. Dat loopt niet lekker en je zit te prutsen om ze even aan te doen. Bovendien stap ik niet met wit/rode plastic laarzen een vergadering met allemaal suits in. Dan val ik nog veel meer uit de toon.... :(
 
Ik rij ook woonwerk. Als je een hele dag moet lopen op de schoenen waarmee je naar het werk rijdt, zijn gewone schoenen aan te bevelen. De bescherming van echte motorlaarzen werkt tegen je als je er mee wandelt.

Ik rij met Evolution schoenen, geen topkwaliteit maar het voldoet. Ik heb ook de laarzen van de Lidl en een set goedkope motorschoenen (ik meen van de Gamma). De bescherming van deze goedkope schoenen is zichtbaar minder, maar het comfort is vergelijkbaar.

Plastic powerranger laarsjes vind ik maar niets. Dat loopt niet lekker en je zit te prutsen om ze even aan te doen. Bovendien stap ik niet met wit/rode plastic laarzen een vergadering met allemaal suits in. Dan val ik nog veel meer uit de toon.... :(
Ik weet niet hoe jullie WW doen, maar ik heb een paar "bureau"schoenen op het werk liggen.
 
Ik neem deze (goedkope) omdat ik met 'echte' kleding wil wachten ivm kosten, maar ook omdat ik bijpassende kleding wil kwa kleur als ik straks een motor heb.

Ik zou voorlopig gewoon zwarte schoenen/laarzen nemen, passen altijd overal bij (kwa kleur :') ) En als je nu een beetje fatsoenlijke koopt, dan kun je daar voorlopig een tijdje mee vooruit.
 
Ik zou voorlopig gewoon zwarte schoenen/laarzen nemen, passen altijd overal bij (kwa kleur :') ) En als je nu een beetje fatsoenlijke koopt, dan kun je daar voorlopig een tijdje mee vooruit.
:^

En als je nu iets goedkoops aanschaft en over een paar weken/maanden "echte" motorlaarzen dan je die net zo goed meteen aanschaffen. De aanschaf van de goedkope dingen is dan weggegooid geld lijkt me :?

En de juiste kleuren voor bij je motor? Ga je dan ook meteen nieuwe kleding halen als je een andere motor koopt? Motorrijden is al geen al te goedkope hobby, maar op zo'n manier wordt het natuurlijk wel erg duur :P
 
ivm kosten en ook hoe snel ik in de toekomst daadwerkelijk ga rijden Simon,
maar waar zie jij de SMX-4's voor die prijzen?

Bij de motorcity in Amsterdam staan ze meestal voor 150,- geloof ik... Ik had toen die dag mazzel dat ze toen 19% korting op alles gaven... Dus kwam ik op ongeveer 120 euro uit...
 
Terug
Bovenaan Onderaan