Schroevedraaier met twee puntjes?

Xtine

MF veteraan
19 apr 2012
9.284
84
Amsterdam
Ik heb een rond boutje waar twee kleine gaatjes inzitten, geel sleuf, dus nu zoek ik een tool met twee puntjes die in die gaatjes passen. Weet iemand hoe zo'n tool heet, zodat ik er op kan googelen?
 
best-screwdriver-set-types.jpg

Kies maar, ik gok een spanner bitje?
 
Het boutje is klein, en de gaatjes zijn ook erg klein, en rond. Dus als ik de juiste maat vind, moet ik wel wat gaan bijvijlen c.q. -slijpen. Zal nog een gedoe worden.
 
gaatjes 1mm, afstand 3mm. En de gaatjes lijken erg ondiep, dus ik vraag me af hoe ik dat los krijg. Er zal wel een tooltje voor zijn, maar dat heb ik nog niet gevonden. Heb al mailtje gestuurd naar de fabrikant.
 
Die paste niet, maar de achterkant van een schuifmaat wel. Het zat niet heel vast. En nu weet ik wat er kapot is, en welk onderdeeltje ik moet bestellen, als dat te koop is.

Het gaat trouwens om een fiets-schoen. Het wieltje waarmee die schoen dichtgaat is lam, en nu weet ik dat de plastic palletjes van binnen alle vier zijn afgebroken.

Dank voor de hulp.

En die schuifmaat, die was heel goedkoop, dus als 'ie beschadigd is, is het niet zo erg, dan mag ik een betere kopen :-)
 
[afbeelding]
Kies maar, ik gok een spanner bitje?
Jawadde!
Ik wist niet dat er zoveel verschillende types bestonden :$

Edit: en dan merk ik dat nog niet alles in deze afbeelding staat.
Torx external bijvoorbeeld, heb je ook met 12, 18 en 24 "steekjes", (meestal dan wel de grotere maten), al heeft het dan wellicht een andere naam.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit wieltje

wieltje.jpg



heeft van binnen een rateltje en het zit aan deze schoen

schoen.jpg



De tandjes van het rateltje waren allemaal afgebroken. Specialized heeft me gratis een nieuw setje gestuurd, met wieltjes en snaartjes en rateltjes en een wieltje.
Nu zit er dus een nieuw wieltje en een nieuw rateltje op de schoen en kan ik weer fietsen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan