Schuberth C2, iemand al getest?

gertjeeee

MF'er
7 jan 2003
189
0
Jabbeke
De oude concept dampt nogal vlug aan.

Ik zou wel een systeemhelm willen met zonnescherm. De Caberg wordt ook aangeprezen, maar ik vind hem niet zo strak.

Deze Schuberth lijkt me wel wat, maar zijn er al ervaringen mee??
 
nou. je hebt nogal weinig keus he als je ingebouwde zonnebril wilt.

die caberg (heb em zelf) is op zich wel aardig, maar niet te vergelijken met de schuberth. zwaarder en meer geluid.

helaas past die concept mij voor geen meter maar anders had ik die wel op mijn hoofd.
 
ik heb de caberg gehad maar voor dagelijks gebruik 8 uur per dag is dit geen goede helm veel problemen mee gehad

met de schubert heb ik goede ervaringen en gebruik hem nog steeds al 2 jaar :]
 
Ik denk dat je nog wat vroeg bent voor ervaringen... volgens mij komt 'ie pas in mei (?) of zo op de markt.
Maar uhm, "aandampen"?? moet je dan niet gewoon je pinlock weer eens opnieuw erin zetten?
 
Ik denk dat je nog wat vroeg bent voor ervaringen... volgens mij komt 'ie pas in mei (?) of zo op de markt.
Maar uhm, "aandampen"?? moet je dan niet gewoon je pinlock weer eens opnieuw erin zetten?

ik heb de concept ik dacht dat het de c2 was excuus :}

pinlock is er niet voor de concept wel een met voorruit verwarming a 175 euri's

:] :] :]
 
hoe werkt zo'n pinlock eigenlijk? ja ik weet dat het zo'n inzet ding is, maar ik heb verschillende inplak dingen gehad en die gingen op ten duur toch een beetje minder anti-fog doen.

als ze vies worden moet je ze even (aan de binnen / gezicht kant) afvegen en het lijkt wel of ik aan die kant een soort dunne film met anti-fog spul wegveegde (de kant die tegen het vizier zat bleef gewoon normaal uiteraard).

uit een post hierboven: 'pinlock er opnieuw inzetten' wat bedoelde ie daarmee? je kunt die wel goed schoonmaken hoop ik?
 
hoe werkt zo'n pinlock eigenlijk? ja ik weet dat het zo'n inzet ding is, maar ik heb verschillende inplak dingen gehad en die gingen op ten duur toch een beetje minder anti-fog doen.

als ze vies worden moet je ze even (aan de binnen / gezicht kant) afvegen en het lijkt wel of ik aan die kant een soort dunne film met anti-fog spul wegveegde (de kant die tegen het vizier zat bleef gewoon normaal uiteraard).
Ik heb helaas dezelfde ervaringen zowel met pinlock als Fogcity.
Ik denk zelf dat Pinlock iets beter werkt, maar pinlock is wel erg krasgevoelig.
 
Pinlock is er wel voor de Concept hoor, mijn zwager rijdt er bijv. mee.
En idd. heeft de Concept ook een met verwarming, maar ik wist niet dat die al zó duur was, ik dacht iets van €130 of zo...
Pinlock werkt als een soort thermopane raam. Er komt gewoon een extra stukje vizier aan de binnenkant van je vizier geplakt. Dat creëert een extra ruimte waarin de lucht stilstaat en dus isoleert. Het wordt afgesloten met een rups van siliconen, en ééns in de zoveel tijd kan dat wat gaan loszitten...----> vizier uit je helm halen, op een platte zachte ondergrond leggen en rechtbuigen zodat je het Pinlock vizier uit de excentrische pinnetjes aan de zijkant van je vizier kunt halen. Die pinnetjes kun je eventueel wat naar binnen draaien zodat het vizier er iets strakker in komt te zitten. Het wordt ook wel aangeraden om je Pinlock wat te laten drogen als je hem eruit hebt omdat het materiaal enigszins vocht op schijnt te nemen. Naar mijn idee is dat dus een dag rusten in een kamer op, uhm, kamer temperatuur :P

Het Pinlock vizier is wel een beetje krasgevoelig, maar als je hem normaal schoonmaakt, dus met een zacht vochtig doekje met een zachte zeep en weer voorzichtig afdroogt met een tissue, dan gaat ie rustig jaren mee.

http://www.pinlock.com/
 
Het liefst de Pinlock met je vingers schoonmaken en niet met doekjes. Ook gewoon op laten drogen. Dan krast ie niet.

Groet,
Bas
 
Terug
Bovenaan Onderaan