Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je weet inderdaad waar ik naar toe wilWegbeheerder; hangt ervan af hoe lang de olie er al lag, en of het al gemeld was
Olie: hangt ervan af hoe breed en (on)zichtbaar het oliespoor was
Als je er met normale snelheid omheen had kunnen sturen, heb je een lastige zaak, ben ik bang.
Hij is volgens mij toch niet op de plaats van de vlek gevallen, maar eerst een eind doorgeschoven waarbij dan zijn carter gescheurd is.bewijs maar eens dat de olie op de weg niet van z'n eigen motor afkomstig is....bij het vallen is toch z'n carter gescheurd?!
bewijs maar eens dat de olie op de weg niet van z'n eigen motor afkomstig is....bij het vallen is toch z'n carter gescheurd?!
Kennis van mij heeft hetzelfde gehad in een vergelijkbare situatie.
Had geen poot om op te staan en moest uiteindelijk zelf de kosten betalen.....
Maar aan je schade te horen heb je ook niet bepaald rustig gereden (of wel )
Zo, ik heb niet langer gewacht op een antwoord via de mail maar heb zelf even gebeld met het Waarborgfonds.De tekst op de Waarborgfonds website is heel duidelijk, maar omdat ik van mening ben dat je nooit te oud bent om iets te leren heb ik zelf zojuist toch maar de vraag via een formulier op hun website gesteld.
Zodra ik iets hoor zal ik het hier melden.
Zoals ik al zei je bent nooit te oud om wat te leren......
Zo, ik heb niet langer gewacht op een antwoord via de mail maar heb zelf even gebeld met het Waarborgfonds.
En ik moet toegeven dat het nét even anders zit dan ik in eerste instantie dacht, en kon opmaken uit de website van het Waarborgfonds.
Bij een oliespoor op de weg gaat men er bij het Waarborgfonds namelijk automatisch vanuit dat dit is veroorzaakt door een motorvoertuig!
En daaruit volgend is er bij een oliespoor (en ook afgevallen lading) inderdaad de mogelijkheid om een claim in te dienen die zou kunnen worden toegewezen.
Daarvoor dient echter wel aan de volgende voorwaarden te worden voldaan:
* Er moeten getuigen zijn van het gebeurde en die moeten een verklaring invullen.
( Hier te downloaden)
* Er moet aangifte worden gedaan bij de politie.
Mocht een claim daarna toch nog worden afgewezen, dan is de wegbeheerder alsnog aansprakelijk te stellen via zijn WA verzekering.
Binnen de bebouwde kom is dat de Gemeente en daarbuiten is dat Rijkswaterstaat.
Verder heb ik gevraagd of het mogelijk zou zijn om de website van het Waarborgfonds zodanig aan te passen dat deze informatie over oliesporen en afgevallen lading ook in hun FAQ terug te vinden is.
Ik heb daarbij verwezen naar het feit dat deze informatie wél op de website van de ANWB te vinden is en niet bij de bron.
Daarover neemt men nog kontakt met mij op.......wordt mogelijk nog vervolgd dus.
@TS: Je weet wat je te doen staat dus snel aan de slag!
En maak foto's van de weg, in het bijzonder van het oliespoor waarover jij bent gevallen.
Tot slot een voor Isdatzo die met zijn tegengas ervoor zorgde dat ik mijn inmiddels stoffige kennis (ben al 12 jaar uit het verzekeringsvak) van het Waarborgfonds weer wat heb opgefrist!
Zoals ik al zei je bent nooit te oud om wat te leren......
Netjes van je . Dus TS, gewoon proberen!Zo, ik heb niet langer gewacht op een antwoord via de mail maar heb zelf even gebeld met het Waarborgfonds.
[verhaal]
Zoals ik al zei je bent nooit te oud om wat te leren......
Zo, ik heb niet langer gewacht op een antwoord via de mail maar heb zelf even gebeld met het Waarborgfonds.
En ik moet toegeven dat het nét even anders zit dan ik in eerste instantie dacht, en kon opmaken uit de website van het Waarborgfonds.
Bij een oliespoor op de weg gaat men er bij het Waarborgfonds namelijk automatisch vanuit dat dit is veroorzaakt door een motorvoertuig!
En daaruit volgend is er bij een oliespoor (en ook afgevallen lading) inderdaad de mogelijkheid om een claim in te dienen die zou kunnen worden toegewezen.
Daarvoor dient echter wel aan de volgende voorwaarden te worden voldaan:
* Er moeten getuigen zijn van het gebeurde en die moeten een verklaring invullen.
( Hier te downloaden)
* Er moet aangifte worden gedaan bij de politie.
Mocht een claim daarna toch nog worden afgewezen, dan is de wegbeheerder alsnog aansprakelijk te stellen via zijn WA verzekering.
Binnen de bebouwde kom is dat de Gemeente en daarbuiten is dat Rijkswaterstaat.
Verder heb ik gevraagd of het mogelijk zou zijn om de website van het Waarborgfonds zodanig aan te passen dat deze informatie over oliesporen en afgevallen lading ook in hun FAQ terug te vinden is.
Ik heb daarbij verwezen naar het feit dat deze informatie wél op de website van de ANWB te vinden is en niet bij de bron.
Daarover neemt men nog kontakt met mij op.......wordt mogelijk nog vervolgd dus.
@TS: Je weet wat je te doen staat dus snel aan de slag!
En maak foto's van de weg, in het bijzonder van het oliespoor waarover jij bent gevallen.
Tot slot een voor Isdatzo die met zijn tegengas ervoor zorgde dat ik mijn inmiddels stoffige kennis (ben al 12 jaar uit het verzekeringsvak) van het Waarborgfonds weer wat heb opgefrist!
Zoals ik al zei je bent nooit te oud om wat te leren......
Zo, ik heb niet langer gewacht op een antwoord via de mail maar heb zelf even gebeld met het Waarborgfonds.
En ik moet toegeven dat het nét even anders zit dan ik in eerste instantie dacht, en kon opmaken uit de website van het Waarborgfonds.
Bij een oliespoor op de weg gaat men er bij het Waarborgfonds namelijk automatisch vanuit dat dit is veroorzaakt door een motorvoertuig!
En daaruit volgend is er bij een oliespoor (en ook afgevallen lading) inderdaad de mogelijkheid om een claim in te dienen die zou kunnen worden toegewezen.
Daarvoor dient echter wel aan de volgende voorwaarden te worden voldaan:
* Er moeten getuigen zijn van het gebeurde en die moeten een verklaring invullen.
( Hier te downloaden)
* Er moet aangifte worden gedaan bij de politie.
Mocht een claim daarna toch nog worden afgewezen, dan is de wegbeheerder alsnog aansprakelijk te stellen via zijn WA verzekering.
Binnen de bebouwde kom is dat de Gemeente en daarbuiten is dat Rijkswaterstaat.
Verder heb ik gevraagd of het mogelijk zou zijn om de website van het Waarborgfonds zodanig aan te passen dat deze informatie over oliesporen en afgevallen lading ook in hun FAQ terug te vinden is.
Ik heb daarbij verwezen naar het feit dat deze informatie wél op de website van de ANWB te vinden is en niet bij de bron.
Daarover neemt men nog kontakt met mij op.......wordt mogelijk nog vervolgd dus.
@TS: Je weet wat je te doen staat dus snel aan de slag!
En maak foto's van de weg, in het bijzonder van het oliespoor waarover jij bent gevallen.
Tot slot een voor Isdatzo die met zijn tegengas ervoor zorgde dat ik mijn inmiddels stoffige kennis (ben al 12 jaar uit het verzekeringsvak) van het Waarborgfonds weer wat heb opgefrist!
Zoals ik al zei je bent nooit te oud om wat te leren......
Klopt, het zou een beetje raar zijn als je instanties/mensen aansprakelijk kan stellen voor iets wat ze niet weten. Er is nog een verschil tussen bijvoorbeeld een oliespoor (wat plotseling op kan treden) en wegdek waarbij het nalaten van onderhoud door de wegbeheerder de oorzaak van een ongeval is geweest. In dat laatste geval is de wegbeheerder wel aansprakelijk, ook al is het slechte wegdek (wat niet a la minute optreedt) niet gemeld.Is het niet zo dat je de gemeente alleen aansprakelijk kan stellen als die na een melding heeft verzuimd het op te ruimen?
Dus dat als het niet gemeld is, de gemeente ook niet aansprakelijk is?
Zo, ik heb niet langer gewacht op een antwoord via de mail maar heb zelf even gebeld met het Waarborgfonds.
En ik moet toegeven dat het nét even anders zit dan ik in eerste instantie dacht, en kon opmaken uit de website van het Waarborgfonds.
Bij een oliespoor op de weg gaat men er bij het Waarborgfonds namelijk automatisch vanuit dat dit is veroorzaakt door een motorvoertuig!
En daaruit volgend is er bij een oliespoor (en ook afgevallen lading) inderdaad de mogelijkheid om een claim in te dienen die zou kunnen worden toegewezen.
Daarvoor dient echter wel aan de volgende voorwaarden te worden voldaan:
* Er moeten getuigen zijn van het gebeurde en die moeten een verklaring invullen.
( Hier te downloaden)
* Er moet aangifte worden gedaan bij de politie.
Mocht een claim daarna toch nog worden afgewezen, dan is de wegbeheerder alsnog aansprakelijk te stellen via zijn WA verzekering.
Binnen de bebouwde kom is dat de Gemeente en daarbuiten is dat Rijkswaterstaat.
Verder heb ik gevraagd of het mogelijk zou zijn om de website van het Waarborgfonds zodanig aan te passen dat deze informatie over oliesporen en afgevallen lading ook in hun FAQ terug te vinden is.
Ik heb daarbij verwezen naar het feit dat deze informatie wél op de website van de ANWB te vinden is en niet bij de bron.
Daarover neemt men nog kontakt met mij op.......wordt mogelijk nog vervolgd dus.
@TS: Je weet wat je te doen staat dus snel aan de slag!
En maak foto's van de weg, in het bijzonder van het oliespoor waarover jij bent gevallen.
Tot slot een voor Isdatzo die met zijn tegengas ervoor zorgde dat ik mijn inmiddels stoffige kennis (ben al 12 jaar uit het verzekeringsvak) van het Waarborgfonds weer wat heb opgefrist!
Zoals ik al zei je bent nooit te oud om wat te leren......
Lelijke schade!
[afbeelding]
Waarborgfonds kun je direkt vergeten.
Dit is een éénzijdig ongeval waarbij je geen andere partij voor de schade aansprakelijk kunt stellen, allereerst omdat die niet bekend is én omdat die ook niet aanwijsbaar gemaakt kan worden.
De BMW die voor je reed slipte ook over de olie die een ander waarschijnlijk eerder heeft verloren, maar heeft meer geluk gehad dan jij.
Schade als gevolg van olievervuiling op de weg die niet is opgeruimd kan je mogelijk wel claimen op de wegbeheerder. (Gemeente Amersfoort)
Die heeft daar een WA verzekering voor.
Foto's maken van het vervuilde wegdek en een aansprakelijkheidsstelling sturen naar de wegbeheerder met een schadebegroting.
Succes met de afloop!
vandaag een schuiver gemaakt
Reed van mijn vriendin in Alkmaar terug naar Amersfoort, ongeveer 80 kilometer probleemloos lekker doorgeknald. De laatste 2 kilometer voor mijn huis ging het mis.
De EEN na laatste rotonde voor mijn huis ging het mis, ik reed achter een bmwee aan die ineens iets wegslipte. Toen ik erachter kwam waardoor dat was, was ik al te laat. Mijn voorwiel beeindigden zijn relatie met het asfalt en mijn achterwiel volgde haar voorbeeld.
Terwijl ik op de grond lag te kijken hoe mijn fiets tientallen meters doorgleed heb ik de hele wereld bij elkaar gekankerd!
Het carterdeksel is gescheurd, alle motorolie verloren op de weg. de linkerzijkant is geschaafd en een gat er in. De completer achterkant is eraf geslagen en de kopp. hendel en voetsteun zijn gebroken.
Nu zit ik met een paar dingen:
- Hoe zit het met dat Waarborgfonds? Alle kleine beetjes zijn wel welkom nu..