Scott oiler op SV650S 2003

rjeggens

MF veteraan
14 jul 2003
1.554
0
Eelde
Ik las net ff wat topics door over Scott oilers en aangezien ik er eentje heb liggen die ik op een SV650 uit 2003 wil monteren leek een beetje inlezen geen slecht idee. Nu stuitte ik ergens op de opmerking dat je een van de slangen op de vaccuum van de carb moet hangen (ik ben niet echt bekend met motor techniek, dus niet schieten als ik onzin praat) maar mijn dierbare SVtje heeft geen carburateurs. Hoe los ik dit op? Is dit te doen voor een 'leek' of is het verstandiger om gewoon de spuitbus met kettingvet maar bij me te houden.
 
Zit er ook eem vacuunkraan op?
Daar zou je hem ooh op kunnen aasnluiten.
Heb ik bij mijn XJR ook gedaan
Want een Scottoiler maakt het motorrijden een stuk gemakkelijker


EgbertO
 
er zit zeker wel ergens een vacuumslang op de motor het zij van de benzinekraan of op het inlaatspruitstuk. zo niet dan even eentje maken oftewel booren en tappen. zijn setjes voor in de handel speciaal voor S.O. en zaten deze er trouwens niet bij? ik meen me te herineren van wel.
 
Het wordt een projectje voor in de winter (is het minder erg als ik het niet in 1 avond af krijg). Ik zal binnenkort eens kijken in de service manual of ik ergens een vaccuum dinges heb.
 
Al zou ik em voor nix krijgen dan komt ie er nog niet op! Heb ze allemaal getest en er is maar 1 smeersysteem die echt goed werkt en das de Pro-oiler! Dus bespaar je een hoop ellende en verkoop dat ding en koop een pro-oiler want dan ben je echt klaar en het ziet er ook nog kick uit ook met die micro-processor! :Y
 
Onder de tank zit een slangetje bevestigd. Die moet je doorknippen (zit geen vloeistof in oid) en vervolgens verbinden met een T-stukje (bijgeleverd bij de scotoiler)

Een kind kan de was doen .. hoewel ik mijn was heb laten doen door een goede vriend ;)

edit: dit geldt overigens voor het oude model SV.
 
Terug
Bovenaan Onderaan