Screen spoiler en/of opzet ruit ?

motor ron

Rookie
26 feb 2012
25
0
Deurne
Ik heb een windscherm op mijn motor maar ik heb nog al wat geluid rond de helm (meer dan zonder scherm) nou wil ik een screen spoiler of opzet ruitje op het scherm plaatsen . Wat is jullie ervaring met die dingen en wat zijn de voor of nadelen ik hoor het graag
Mvg Ron
 
En waar kan je ze kopen? Ben er ook wel benieuwd naar. Ik heb op mijn Transalp de originele ruit terug geplaatst omdat de verhoogde precies de wind tegen mijn helm blaast. Erg irritant.
 
Ik had hetzelfde probleem met mijn BMW 1100 GS.Ruitje in de hoogste/laagste stand werkte niet.Nog even proefgereden met zo'n opzetspoilertje (Hobbyist in Hunsel) maar dat was het ook niet helemaal ( 75 euro ).
Uiteindelijk besloten het ruitje af te zagen tot net boven de tellers waardoor ik met mijn hoofd in de schone wind zit.
Op de snelweg krijg je wat meer wind op de kop maar 90% van mijn kilometers zijn binnendoor. Wel valt me op dat er wat meer vliegjes e.d. op mijn visier komen maar hoe zeggen ze dat ook alweer: een blijde motorrijder herken je aan de vliegjes tussen zijn tanden. Soms is minder beter.
 
ik heb van touratech zo'n ruitje dat je bovenop je normale ruit klemt, voor mij ideaal, kon ermee proefrijden bij simako in elst, zal bij hun filiaal in apeldoorn ook wel kunnen.
 
O ik heb een test adres gevonden MDI Ravenstein ., snel een afspraak maken . bedankt voor de tips
 
Laatst bewerkt:
Opzet ruitje zak je niet zoveel brengen als je zou willen, vermoed dat een wat groter systeem meer resultaat geeft. Probeer eens bij de eerder genoemde bedrijven
 
Opzet ruitje zak je niet zoveel brengen als je zou willen, vermoed dat een wat groter systeem meer resultaat geeft. Probeer eens bij de eerder genoemde bedrijven

Een klein opzetstukje op je ruit kan wel een een groot verschil maken.

kwestie van uitproberen natuurlijk.
Er is maar weinig voor nodig om de luchtstroom rond je helm te veranderen.
 
Ik rij nu een tijdje met een screen spoiler van MDI (eerst proef gereden) helemaal toppie veel minder ruis en veel minder turbulentie op de helm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan