segway 300se vs bmw ce02m1

Qua keuze tussen de Segway ( jaja ontopic) en bijvoorbeeld een Talaria is het een keuze tussen 1 a2 uur max een beetje sporten of juist op je gemak een beetje rondtoeren op de scooter.

Ik ben wel een keer wezen kijken in Apeldoorn en die verkoopt ze allebei.
Bike Centre Holland, dé specialist in E-bikes en accessoires

Die hebben wel wat leuke dingen staan. Wel erg jammer dat als je een Segway E300SE direct met een extra accu koopt, dat je dan 0,0 korting krijgt op die accu. Ik zag in Engeland geloof ik ooit nog een aanbieding dat die 3e accu dan 800 pond oid zou kosten. Dat is nog eens een leuke aanbieding, dan ga je daar meteen voor.
 
Zou andere stekker op ding als dit: Accu Li-Ion 20S 72V 26Ah T1 - Shop4power

werkend te maken zijn?
Dat hangt van verschillende dingen af en ik ga niet net doen alsof ik weet welke 😉 .

Maar een hoop fiets fabrikanten beveiligen hun accu's en fietsen tegen gebruik van imitatie.
Dat is een reden dat ik ook niet zo enthousiast ben over al die connectiviteit kreten, als accu en voertuig niet kunnen babbelen tegen elkaar is het ' computer say No ' .

Dat mijn vouwfiets een 2e accu via de oplaad poort van de ingebouwde accu accepteert zegt weinig tot niks over andere constructies.

Ik ben ook niet zo jaloers op al die A merk fietsen waarvan het ' opvoeren ' ingewikkeld en prijzig is. Bij mijn model hoeft er alleen een magneetje aan de binnenkant van 1 trapper en de sensor met 1 schroefje losmaken en 180 draaien qua bevestiging.

Wel ken ik een youtube filmpje waarin men een Niu accu repareert, een aantal of groep defecte cellen. Maar wel met behulp van speciale apparatuur qua meten en balanceren.
En dan ga je uit van een originele accu inc eventuele beveiliging, anders dan die specifiek ontworpen tegen het reviseren.
Dat laatste werd benoemd op een website van een bedrijf die accu reviseerden.
 
Heb zelf mn accu van de fiets gereviseerd, veel van geleerd. Bms en balanceren is niet heel bijzonder als je eenmaal schema door krijgt. Communicatie tussen lader en bms is enige wat ze heel specifiek kunnen maken eigenlijk. Zou het wel eens willen weten wat er over de extra pinnen aan data gaat
 
De Segway komt al mondjesmaat op marktplaats. Als straks de prijs omlaag gaat zullen degene die twijfelen wel de overstap durven maken.
 
De Segway komt al mondjesmaat op marktplaats. Als straks de prijs omlaag gaat zullen degene die twijfelen wel de overstap durven maken.

Ik zie er nu 2 staan. Eentje 2e hands, de ander nieuw, waarbij de dealer de prijs noemt zonder afleverkosten. Dat komt pas in de advertentietekst zelf. Ik weet niet of dit mag, tegenwoordig moet je altijd de afleverprijs noemen. Dat is dus een smerig lokkertje.
Er stond er laatst wel eentje op van iemand hier op MF, maar geen idee of die verkocht is of teruggetrokken.

Maar het is inderdaad wachten tot ze er wat meer 2e hands op komen te staan. Als ik voor een Segway zou gaan om bijv. mijn motorscooter te vervangen, zou ik 'm eerst er naast kopen om te zien of het echt is wat ik wil hebben ipv dat ik mijn motorscooter al weg zou doen. Dan krijg ik daar weer spijt van. :+

Maar voor de nieuwprijs zou je de overstap al kunnen maken, het is de goedkoopste elektrische motorscooter met in principe best goede prestaties, helemaal voor het geld. Je moet alleen niet ver willen rijden er mee, echt voor lokaal gebruik. Ben benieuwd of je nog verandering ziet als je straks niet meer in stadscentra mag komen met ICE-voertuigen. Eerst is dat natuurlijk alleen voor vrachtwagens en bedrijfsauto's, maar dat trekken ze uiteraard gewoon straks door naar alles. Of je ziet een leegloop uit de stadscentra. _O-
 
Ik zie er nu 2 staan. Eentje 2e hands, de ander nieuw, waarbij de dealer de prijs noemt zonder afleverkosten. Dat komt pas in de advertentietekst zelf. Ik weet niet of dit mag, tegenwoordig moet je altijd de afleverprijs noemen. Dat is dus een smerig lokkertje.
Er stond er laatst wel eentje op van iemand hier op MF, maar geen idee of die verkocht is of teruggetrokken.

Maar het is inderdaad wachten tot ze er wat meer 2e hands op komen te staan. Als ik voor een Segway zou gaan om bijv. mijn motorscooter te vervangen, zou ik 'm eerst er naast kopen om te zien of het echt is wat ik wil hebben ipv dat ik mijn motorscooter al weg zou doen. Dan krijg ik daar weer spijt van. :+

Maar voor de nieuwprijs zou je de overstap al kunnen maken, het is de goedkoopste elektrische motorscooter met in principe best goede prestaties, helemaal voor het geld. Je moet alleen niet ver willen rijden er mee, echt voor lokaal gebruik. Ben benieuwd of je nog verandering ziet als je straks niet meer in stadscentra mag komen met ICE-voertuigen. Eerst is dat natuurlijk alleen voor vrachtwagens en bedrijfsauto's, maar dat trekken ze uiteraard gewoon straks door naar alles. Of je ziet een leegloop uit de stadscentra. _O-
dat eco zone gedoe is ook wel beetje waar ik zelf op mikte. Woon in amsterdam en heb om die reden ook mn boot weggedaan paar jaar terug. Ik vind escooter leuk om mee rond te komen hier en ritje naar schiphol of hoofddorp gaat ook prima.
Hoe lang ik hem houd, geen idee, eerst maar eens de eerste 1000km beurt. Eens zien wat ze doen, volgens mij stelt het niks voor en is onderhoud straks alleen remmen en banden, wat ik prima zelf kan. Dan wordt het helemaal net zo makkelijk als mn dylan eerder en los ik accu degradatie later wel eens op indien nodig
 
dat eco zone gedoe is ook wel beetje waar ik zelf op mikte. Woon in amsterdam en heb om die reden ook mn boot weggedaan paar jaar terug. Ik vind escooter leuk om mee rond te komen hier en ritje naar schiphol of hoofddorp gaat ook prima.
Hoe lang ik hem houd, geen idee, eerst maar eens de eerste 1000km beurt. Eens zien wat ze doen, volgens mij stelt het niks voor en is onderhoud straks alleen remmen en banden, wat ik prima zelf kan. Dan wordt het helemaal net zo makkelijk als mn dylan eerder en los ik accu degradatie later wel eens op indien nodig

Voor in Amsterdam is zo'n Segway hartstikke mooi. Al vind ik zelf dat ie dus wel heel erg stil is. Heb je daar nog last van met voetgangers en fietsers? Aan de andere kant, die hebben vaak muziek op, dus dan maakt het ook niet uit of je stil bent of niet.
Stil heeft ook zeker z'n voordelen.

Qua onderhoud zal het inderdaad weinig voorstellen. Even alles nalopen en klaar. Laat je hier horen wat de kosten waren? :)
Bij de Dylan moet je nog olie verversen, zeef schoonmaken (of filter, geen idee wat een Dylan heeft) en zit je nog met klepspeling elke 4.000-6.000 km vermoed ik. Maar goed, voordeel van de Dylan is dat je wel lange stukken snelweg kan rijden + grote afstanden kan rijden. Maar als je dat toch niet doet of je hebt daar een andere motor voor, dan is de Segway lekker goedkoop voor korte ritjes.

Misschien valt die degradatie mee. Een Youtuber kocht een 5 jaar oude Zero en die ging als ik het me goed herinner nog heel erg goed mee.

Op Facebook in een Nederlandse motorgroep zit een Zero-rijder met ik men een 10 jaar oude Zero en die accu valt qua degradatie ook nog enorm mee.
 
Ik zie er nu 2 staan. Eentje 2e hands, de ander nieuw, waarbij de dealer de prijs noemt zonder afleverkosten. Dat komt pas in de advertentietekst zelf. Ik weet niet of dit mag, tegenwoordig moet je altijd de afleverprijs noemen. Dat is dus een smerig lokkertje.
Er stond er laatst wel eentje op van iemand hier op MF, maar geen idee of die verkocht is of teruggetrokken.

Maar het is inderdaad wachten tot ze er wat meer 2e hands op komen te staan. Als ik voor een Segway zou gaan om bijv. mijn motorscooter te vervangen, zou ik 'm eerst er naast kopen om te zien of het echt is wat ik wil hebben ipv dat ik mijn motorscooter al weg zou doen. Dan krijg ik daar weer spijt van. :+

Maar voor de nieuwprijs zou je de overstap al kunnen maken, het is de goedkoopste elektrische motorscooter met in principe best goede prestaties, helemaal voor het geld. Je moet alleen niet ver willen rijden er mee, echt voor lokaal gebruik. Ben benieuwd of je nog verandering ziet als je straks niet meer in stadscentra mag komen met ICE-voertuigen. Eerst is dat natuurlijk alleen voor vrachtwagens en bedrijfsauto's, maar dat trekken ze uiteraard gewoon straks door naar alles. Of je ziet een leegloop uit de stadscentra. _O-
Het is inderdaad de goedkoopste electrische motorscooter maar als ik het vergelijk wat ik voor dat geld nog meer kan kopen vind ik hem niet meer zo goedkoop. Als die voor wat minder straks op marktplaats komt word het interessant. Wel zie ik mezelf uiteindelijk overstappen op elektrisch. Ik hoop dat er over een tijdje subsidie komt vanuit de overheid dat zal al de drempel verlagen.
 
Het is inderdaad de goedkoopste electrische motorscooter maar als ik het vergelijk wat ik voor dat geld nog meer kan kopen vind ik hem niet meer zo goedkoop. Als die voor wat minder straks op marktplaats komt word het interessant. Wel zie ik mezelf uiteindelijk overstappen op elektrisch. Ik hoop dat er over een tijdje subsidie komt vanuit de overheid dat zal al de drempel verlagen.

Wat kan je er nog meer voor kopen dan? Kijk je dan naar ICE motorscooters? Je zit dan denk ik naar de 150cc'ers te kijken.
 
Wat kan je er nog meer voor kopen dan? Kijk je dan naar ICE motorscooters? Je zit dan denk ik naar de 150cc'ers te kijken.
Tweedehands zijn er 300cc te vinden in die prijsklasse. Electrisch is er inderdaad geen alternatief.
 
Tweedehands zijn er 300cc te vinden in die prijsklasse. Electrisch is er inderdaad geen alternatief.

Ja, 2e hands is er zoveel te krijgen. Daar koop je ook nog wel oudere 1000cc'ers van. Maar je kan ook geen nieuwprijs vergelijken met iets wat 2e hands is. Nieuw is de prijs van de Segway wat je er voor krijgt echt scherp. Even los dan van die extra accu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan