sena en zumo en geluid

ehbrouwer

Rookie
13 jun 2013
4
0
Tilburg
Ik ben van plan een zumo 660 met een sena intercom aan te schaffen. Mij probleem is echter dat ik niet weet of het geluid van de navigatie aanwijzing te horen is wanneer ik "vrij zware" pluggen draag?
Daar komt nog mij dat ik een pilotenhelm draag met oorschalen waardoor de microfoons niet meteen aansluiten op mijn oren.
Wie heeft hier ervaring mee.. deze systemen mogen nl niet geruild worden.
 
Ik! Heb een Zumo 660 icm een Sena SMH5. Met oordoppen in hoor ik de aanwijzingen zelfs beter dan zonder. Het windgeruis is dan namelijk weg. Keihard is het niet, maar dat is het ook niet met een Scala of Interphone (ik heb alles geprobeerd). Als het geluid niet hard genoeg is, kun je ook een 'hardere stem' downloaden.
 
660 met SRCS (Scala spul...) is loeihard, als in standje gehoorbeschadiging als die zonder oordoppen vol aan staat.

Het loont wel heel erg om die speakers zo dicht mogelijk op je oren te hebben zitten.
 
Dat laatste is idd het allerbelangrijkste. De meeste mensen plaatsen die speakers veel te hoog. Ze moeten meestal bijna helemaal onderin de helm geplakt worden.
 
Tot zover al bedankt... Maar ik voel al dat de afstand van de speakers misschien problematisch is.
Per slot van rekening zit er tussen oor en speaker niet alleen een plug maar ook nog twee cm.
Plug weglaten is géén optie.. ervaringen?
 
Tot zover al bedankt... Maar ik voel al dat de afstand van de speakers misschien problematisch is.
Per slot van rekening zit er tussen oor en speaker niet alleen een plug maar ook nog twee cm.
Plug weglaten is géén optie.. ervaringen?

Die twee cm is toch wel op te vullen?
 
heb sinds deze week de sena smh5-fm deze zit in een schoei GT AIR en het geheel is gekoppeld met een zumo 660 en een iphone 5 (duo paring).

Het geluid is erg goed en krijg muziek via de iphone en als er instructies vanaf de zumo komen gaat deze voor de muziek.

Heel goed systeem,


Fons
 
Zo.. bedankt iedereen... Heb inmiddels de zumo 660 en zena sm5 fm in combinatie met Android smartphone.
De afstand van 1 a 2 cm is géén probleem.... Ook niet met pluggen. Dacht dat de mp3 s op de zumo via de zena goed zouden klinken.... Niet dus!!!!!.. kwaliteit via gsm stukken beter. Verder uitstekende combinatie maar als je de zumo koopt voor de muziek??? Niet doen...gewoon je gsm meenemen...
 
goed topic, mijn vraag is ook meteen beantwoord. Heb een BMW Navigator IV en een Iphone...en ga nu dus ook maar dat Sena setje aanschaffen
 
Voor de goede orde, zumo uitgebreid getest... Navigatie uitstekend...én die muziek....wél prima als mp3 speler los van intercom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan