Seniliteitstest voor bejaarden

Tis ook schokkend om te zien hoe goed de kennis is van de verkeersborden. Iedere keer te zien in het programma "Blij dat ik rij". Het is ongelofelijk hoe dom die mensen zijn :(
Vaak zijn het mensen tussen de 20 en 50. Kinderen van basisschool weten het vaak beter |(
 
Is teken dat jij hoognodig AAN DE KANT MOET GAAN!!! :(
Ben jij er ook zo een? Wat heb ik daar een hekel aan. Vrijdag vlak voor de IJtunnel (Amsterdam) nog zo'n BMW debiel op een halve meter achter me.

D'r zat een bestelbusje voor me en ik had even geen zin om rechts in te halen. BMW mij dus rechts voorbij. Bij het stoplicht even naast 'm gaan staan; of ie niet wat meer afstand kon houden. Dan moest ik maar sneller rijden |( Ja, het is goed met je |( |( |(

Je haalt op 80 km wegen trouwens ook sneller in als je wat meer afstand houdt; je kunt al versnellen als je nog rechts rijdt......
 
Dat gedruk achter me als het toch op beide rijbanen vol staat wordt ik idd niet goed van...

half minuutje ruitensproeien doet wonderen :)

(euh... ik moet toch wat minder met de auto naar m'n werk :r )
 
Dat die brommobieltjes maar 40 rijden is volgens mij geen reden om bijna tegen ze aan te rijden en te klagen dat ze gevaarlijk zijn. Na een blinde bocht kan er ook een vrachtwagen stilstaan (pech, file, wat dan ook) en daar kan je dan niet meer rechts voorbij. Bovendien zijn er genoeg mensen die ook in een auto 30 rijden.
 
Na een blinde bocht kan er ook een vrachtwagen stilstaan (pech, file, wat dan ook) en daar kan je dan niet meer rechts voorbij. Bovendien zijn er genoeg mensen die ook in een auto 30 rijden.

Weet ik, ik had er niet voor niets |( bij staan. Moet zeggen dat ik blinde bochten tegenwoordig een stuk anders benader.
 
pas op
er zijn twee karretjes
1 brom mobiel max.45km/h
2 invalidie karretjes max.30km/h max.breedte voertuig 1 meter(moet tussen 2 plaaltje door passen) merken oa. Canta & Arola
was dus arola, klojo, zie hem nog rijden, was een 80 km weg ( waar harder dan 100 gereden werd meestal )
 
Ik rij zelf in een invalidewagen (Arola). Die zijn tenminste wel goed te herkennen als een langzaam voertuig. Als het even kan ga ik liever het fietspad op. Ik vind dat mijn karretje onvoldoende met het autoverkeer mee kan en achter zo'n 45km karretje blijven hangen lijkt me als automobilist af en toe best irritant.
Maar die irritatie is relatief. Dat constante pushen en die eeuwige haast van sommigen werkt bij soms ook op mijn zenuwen.
 
Ik ben het roerend met de topic starter eens maar weet je wat ook een goed idee is? Het verplicht stellen van een oogcontrole als je wat voor rijbewijs dan ook wil halen.

Volgens mij is het iets van 1 op de 3 die eigenlijk een bril op zou moeten hebben in het verkeer. Ik heb een aantekening in mijn rijbewijs dat ik verplicht lenzen/bril op moet hebben. Bij de volgende mega meeting een opticien aanrukken en allemaal laten controleren! En dat vind ik serieus een goed idee.
 
rijbewijs afnemen bij 70

gratis openbaar vervoer

probleem opgelost en meer ruimte op de weg
 
Vrijdag blik op de weg gezien? Ze hadden bij een verkeersproef een steekproef gedaan. 15% lees: Een op de zes weggebruikers ziet onvoldoende. Er rijden mensen rond die een gezichtsvermogen hebben van minder dan 50%. Veel mensen blijken maar met 1 oog te kijken (hebben wel 2 ogen maar kunnen niet fatsoenlijk diepte zien). En dan heb ik het niet alleen over 65-plussers. Er rijden zelfs veel 30ers, 40ers en 50ers rond die eigenlijk een bril of lenzen nodig hebben.

Daarom wordt het hoog tijd om iedere 5 jaar een verplichte ogentest in te voeren. Waarom, er zijn al genoeg ongelukken gebeurt. Nu is het begrip "sorry ik heb je niet gezien" ook meteen verklaard. Dit zijn ook vaak de mensen die ver onder de maximumsnelheid rondtuffen, omdat ze meer tijd nodig hebben om de broodnodige informatie op te nemen.
Op dit moment hoef je alleen tijdens je rijles een kentekenplaat op 25 meter afstand te lezen en met je 70ste een ogentest te doen om het rijbewijs te verlengen.

Zo'n test kost geld, voor iedereen. Maar het is zowiezo goed dat je regelmatig je ogen laat testen.


Bij (bijna) iedere opticien kun je je ogen gratis laten testen of dat je een bril/lenzen nodig hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan