SH 300i killer?

Vox

MF veteraan
13 apr 2007
4.165
5
Op de site van scooterxpress vond ik deze foto met tekst:

Niet alleen de verkoopcijfers spreken boekdelen, ook de toekomstplannen van Sym tonen duidelijk aan dat ze geen kleine jongens meer zijn. Het merk draait al een tijd mee op wereldniveau en zet nu een stapje verder met de Citycom 300. Als je echt wil meespelen heb je een vlot accelererende maxiscooters nodig. En daarvoor is alles boven de 250cc meer dan goed genoeg. Hou ze in de gaten, daar in Taiwan....

De komende tijd word interresant. Er is nog steeds een gat tussen de lichtere scooters en de grotere scooters. Bepaalde klanten stellen schizofrene eisen eraan. Dus zo wendbaar mogelijk maar ook goed kunnen meekomen(en goede wegligging) op de autosnelweg, liefst ook nog zuinig. Zelf ben ik ook zo iemand.

Sym duikt nu ook in deze (nog zeer prille)klasse van de 300cc scooters.
Volgens mij is dit een gat in de markt als ze het betaalbaar weten te houden.

Is er bij jullie ook deze behoefte? 300cc Scooters?. Scooters komen dus steeds meer richting het all-round
gebruik.
full
 
Laatst bewerkt:
Kan je aan de hand van 1 foto zeggen dat het al jatwerk is? En euh, auto's lijken ook allemaal wel op elkaar. De CB/GS/ER ook allemaal, vreselijk jatwerk van die Japanners!!
 
Ziet er wel aardig uit en zal ook wel wat goedkoper zijn dan de SH300 lijkt me.
Alleen groot nadeel vind ik dat bagage ruimte net zo groot is al bij de SH300 :N

Maar ik voeg hem toe aan me lijstje :P alleen denk ik dat die te laat hier in NL komt, want denk in de zomer al motorscooter te kopen *D
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk is eerlijk, zelf vind ik de Honda ook mooier en kwalitatief zal het ook wel wat anders liggen.
Maar eigenlijk bedoelde ik met mijn vraag of jullie ook vinden dat er meer scooters in de 300cc klasse moeten komen. Deze Sym is daar een voorbeeld van.

Nu is het toch vaak alleen de keuze 250cc of 400cc(wat dan vaak meteen nogal grote scooters zijn) Daartussen is nu niets eigenlijk, of slechts enkele modellen

Trendwatchers voorspellen overigens dat nu eerder europeese merken van oosterse producten zullen gaan copieren. (maar dat eigenlijk ter zijde)
 
Laatst bewerkt:
Het is maar net waar je voor kiest. Ik ben het eens met Frank7, de SH 300 is kwalitatief een hoogstandje. Ik heb er veel vergleken en proef gereden, maar de SH 300 scoorde toch als hoogste bij mij.

Maar als je tevreden bent met minder kwaliteit, en nog eens een paar duizend euro's kunt besparen op je aanschafprijs, waarom niet?

Maar dan weer de inruilwaarde....er staat nu al ruim 4 maanden een SYM op marktplaats, weinig gelopen, en iedere week gaat zowat de prijs omlaag van dat ding.

Dus maar zien wanneer deze nep 300/Xcity/en nog meer op de markt komt.

En een SH killer....ik weet het niet, maar kom maar op, ik lust ze rauw... :9~ ;)
 
Laatst bewerkt:
Die voorkant lijkt mij nou niet echt op mijn SC.
Zit nogal wat verschil in. Vind hem er wel aardig uit zien.
Ben benieuwd wat de prijs gaat worden van die Sym.
 
Hoi
ik rijd zelf op een Sym GTS 250 i. Bevalt prima, degelijk, nog geen roest en de hele winter doorgereden. Hoezo jatwerk en geen kwaliteit.

Die Sym is echt niet slecht denk ik. De 250 die ik heb: top op papier 130: vandaag tegen windkracht 5 op de snelweg: 135 op de teller. Ging vlot.

Iedereen zijn mening, maar sinds oktober 2007 heb ik er bijna 6.000 km op zitten, 88km woon werkverkeer per dag, met tevredenheid.
 
Dat de motorfiets een 264cc is lijkt me verdacht veel op de motor die ook dienst heeft gedaan in de Versity 300 en de vorige generatie Sportcity's.

Ik hou het toch op de Honda. Dat er een publiek is voor een 300 klasse is zeker. De combinatie van de twee werelden... Absoluut
 
binnenkort ga ik proefrijden op deze sym 300cc binnen 2 a 3 weken moet ie er zijn
staat al te wachten bij sym nederland voor uitlevering foto's volgen nog dus
vandaag op de nieuwe sym vs 125 gereden beviel goed morgen zal ik effe wat foto's maken /posten
 
binnenkort ga ik proefrijden op deze sym 300cc binnen 2 a 3 weken moet ie er zijn
staat al te wachten bij sym nederland voor uitlevering foto's volgen nog dus
vandaag op de nieuwe sym vs 125 gereden beviel goed morgen zal ik effe wat foto's maken /posten



De VS125 beviel goed??

Die waar ik mee gereden heb bij de importeur trok nog geen frikandel van de tafel :r

En de top van een duizelingwekkende 80 kmh was gewoon levensgevaarlijk!
 
Die voorkant lijkt mij nou niet echt op mijn SC.
Zit nogal wat verschil in. Vind hem er wel aardig uit zien.
Ben benieuwd wat de prijs gaat worden van die Sym.

Even een update.
Nu ik hem wat beter zie van voren moet ik toch wel zeggen dat hij wat weg heeft van mijn Sc250.
Hij ziet er niet slecht uit. :Y
 
Ik betwijfel dat hij echt een SH300 killer wordt, zie eerdere topic

Peugeot Geopolis (met ABS-PBS)

Quote:
400 cc en toch maar 148 kmh (kan de sh300 ook, 147 kmh gps gemeten) Dat betekend een grotere slag, waarschijnlijk iets meer bottom power. Maar als je een andere variateur in de SH300 zet (heb toen zelf de J.Costa geprobeerd), dan is hij altijd vol aan het gas, tot ver boven de 120 km/h

202 kg vs 172 kg voor de sh300

verbruik 1 op 25.5 vs 1 op 30 voor de sh300,(bij sportief rijgedrag 1 op 27)

geen topkoffer, en abs alleen bij de executive uitvoering bij te bestellen.

Franse t/o japanse kwaliteit

16/14 inch wielen combinatie, de sh is juist zeer stabiel door zijn lage zwaartepunt en de 16/16 inch combinatie

Wel pluspunt: meer dan 13 ltr tank

dan nog de prijs: 5400 euro in Duitsland voor de executive uitvoering, dus komt er onze mooie bpm erbij, en dan zit je al gauw in de buurt van de 7000 euro met alles erop en eraan.

En vergeet niet, er gaan veel verhalen dat peugeot enorm veel technische (elektronica) problemen zou hebben
.




Waarom wil nou iedereen de SH300 killen? Zoveel jaloesie soms? ;) :Y
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat. De twijfel is hier al wat aan het ebben hoor. Alleen dus nog het feit of er al dan niet een andere komt. Komt er een andere dan wordt het definitely de SH300 nieuw. Volgens mij ook de perfecte all-rounder.

Ik ben al jaren overtuigd van de Honda kwaliteit en bouwprincipes/criteria en daarom maar weer een Honda. Dat hij in Italië gemaakt wordt zal me een worst wezen. In Amerika bouwen ze immers ook Honda's niewaar!

Dus al komt deze scooter uit en is hij van mij part 1000€ goedkoper maar zou hij toch even goed zijn,.... de SH300 is mijn ding.

Waarom dan juist.

Bij eventuele wederverkoop komt de kat uit de mouw en zal de Honda waarschijnlijk sneller verkocht zijn en aan een nog goede prijs.

De kleur zal Beige of zwart worden. Damn daar is weer twijfel.
 
Dat ze maar verder doen met concurrentie voor SH300 mét ABS! Worden ze alleen maar beter van; ook bij Honda!
Ook voor mij moeten zowel snelweg als stad en dorpwegen kunnen, dus een voldoende en veilige topsnelheid en s tabiliteit gecombineerd met wendbaarheid en comfort en ruimte , bovendien zuinig en onderhoudsvriendelijk en dit alles aan een goeie prijs...
Ik zou beter zelf iets ontwerpen ...
De ideale mix: Italiaans (Lees: Gilera, ...) Design, Japanse (Lees: Honda) kwaliteit en opnieuw Japans (Lees: Suzuki, Yamaha) en Duitse veiligheid (Lees: BMW (C1))
 
enne Wimper: zilver is wel DE kleur om niet alle dagen te moeten frotten ...

Weet het wel dat grijs een goede kleur is maar ik heb nog niet zo lang geleden een grijze motorfiets gehad en als je in het straatbeeld kijkt is het allemaal zo sober.

Zwart is ook sober maar vind het ook stijlvol. Het blauw waarin de SH wordt aangeboden vind ik niet zo mooi maar stel dat het de enigste kleur zou zijn waarin hij gemaakt werd dan zou het die kleur worden.

Ik wil toch heel graag hem in het Beige zien en hebben hoor.
 
Ik heb vandaag een stukje op de honda gereden, verassend goed! blokje voelde echt sterk aan!

Ben normaal een dylan 150cc gewend, dit was echt een wereld van verschil!
 
Terug
Bovenaan Onderaan