Shark helmen?

Ik rij momenteel met de Shark RSF2 race Nexus. Hiervoor had ik een Shoei XR900. De pasvorm van de Shark past mij beter maar dat is natuurlijk persoonlijk. De shoei was wel veel stiller, met de Shark hoor ik veel gefluit wat ik in het begin wel hinderlijk vond. Nu ben ik er aan gewend.

full
 
Nu heb ik de RSF2i. Die sluit nog beter aan. Qua geluid zou het nog iets beter mogen, maar ik ben errug tevreden. En wat betreft de ventilatieafsluiting, ik vond de S800 handiger qua bediening tijdens het rijden, maar ook dat doet onder voor de rest van de voordelen
Ik heb exact dezelfde. Rijd al 5 jaar met Shark helmen. Ook ik vind dat ze qua geluid iets zachter hadden gekund, maar oordoppen kunnen al een verschil maken.
 
Ik heb nu een shark RSF2 race en ben daar zeer te spreken over stille helm, goeie pasvorm, en aerdynamische zeer goed door de spoiler snijd je hooft recht door de wind heen zodat je hoofd niet zo irritant gaat schudden. De wangstukken zijn uitneembaar en zijn los te bestellen. Gewoon een super helm :Y

Mijn shark s500 air (die ik hiervoor had) was daarintegen een stuk slechter van kwaliteit slechte pasvorm, veel windgeruis, Aerdynamische slecht, geen uitneembare binnen stukken me vriendin heeft de s600 air fantasy en heeft dezelfde klachten als ik met de s500 had. Er moet wel bijgezegt worden dat de s500 de budget helm van shark is (prijzen beginnen dacht ik bij 110 euro)

Als je voor een shark gaat zal ik voor de RSF (2 Race) gaan. Veel helm voor relatief weinig geld

En ook een super feature is het wissel systeem voor je vizier :}


(Afbeelding)


Ohwja ik was 330 euro kwijt. (op motogoedkoop.nl voor 269 euro)
http://www.shark-helmets.com

:^

ik zelf heb een Shark Rsf2 race regis laconi replica

hier voor had ik een rsf2 I focus
en daarvoor een shark rsf standaard

op de foro lijkt hij minder mooi dan in werkelijkheid

rsf2race_lanconi_ark.jpg




en deze had ik graag willen hebben maar wordt niet in nederland geleverd

rsf2race_depuniet_bys.jpg

 
Laatst bewerkt:
check ook schubert helmen die schijnen erg stil te zijn
ik heb zelf een arai nr-3 gehad tevreden al besloeg ie origineel erug snel daarna een shoei xr1000 een stuk stiller MAAR ik wil nu nog een stillere helm
 
Rijd met een RSF2i of zoiets. Goede helm, alleen het neuskapje komt soms los. Heb wel eens last van wat wind langs mijn ogen, maar ik verwissel mijn vizier ook constant, dus wellicht dat het vizier dan niet 100% recht zit. Het druksysteem is in ieder geval zeer handig :} . Binnen een minuut heb je een vizier omgeruild zonder dat je het idee hebt dat je de helm aan het slopen bent (2 knopjes indrukken en vizier is los).

Plaatje:

full
 
(Afbeelding)

Deze heb ik sinds 2 maandjes en bevalt prima. alleen is mijn fog masker eruit gewaaid.


Humor ik heb dezelfde ;)

Ik heb ook zo'n irridium vizier erbij gekocht ...verdomde handig dat snelklik systeem.

Gekke ervaring als je hoofd rechtgezet wordt door de rijwind ;)

Ik rij altijd met oordoppen..

Als je je hoofd laat sturen door de wind neemt die automatisch een stand aan waarbij je zo min mogelijk errie hoort ..ga je tegenwerken iets omhoog of omlaag hoppa dan hoor je wat ja..
 
Ik ben nu aan m'n 4de bezig, een RSR Laconi replica. Superhelm... Je moet ze passen maar als je ze past en je hebt er een gehad wil je niet anders meer. Niet de meest still helmen maar daar heb je oordoppen voor...

full
 
Ik heb de RSX en ben er zeer tevreden over. En idd niet de meest stille helm, maar dan mag ik zelf ook beleven wat ik mijn medeweggebruikers aandoe })

Wat mij wel opviel is dat de lak vrij hard is en er makkelijk putjes in de lak komen als de helm ergens tegen tikt.

rsx_fusion_bls.jpg
 
S500 hier, en na 4 jaar, of was het nou 5, issie wel aan vervanging toe. Vind het snelwisselsysteem van de vizieren van Shark echt een hele grote pre. Volgende helm zal ws ook weer een Shark worden. Vind de RSX Chambon heel bruut, evenals de RSF2 Race Nexus. Ff kijken welke beter zit, maar wie weet wordt het wel wat anders.
 
Mijn shark,

Foto=JPUWFLXG

Foto=JIJRGPJJ

dus de grijze op dit plaatje: http://www.motor-forum.nl/forum/misc/230943

erg fijne helm, sluit erg goed aan en kan hem vlot een uur of 3 op hebben zonder dat hij ergens zeer gaat doen.
Vind wel dat hij erg veel herrie maakt, maar aangezien dit m'n 1e helm is heb ik geen ervaring met andere helmen, misschien zijn die nog wel veel erger :X .
Ook deze helm heeft dat super makkelijke vizier systeem.
Maar was ook aan de prijs, heb hem gekocht omdat de pasvorm ver uit het beste was van het assortiment dat de plaatselijke motorzaak had. Dus dat is veel waard, dan mag het was kosten :] .
 
Geen ervaring met Shark.

Ik rij al enige jaren met een Nolan X-lite. Bevalt zeer goed. Fijne pasvorm, weinig windgeruis. Kostte toen € 335 maar heb ze laatst in de aanbieding bij Motorcity van Dijk voor €229,- gezien.
 
Ik heb inmiddels mijn 3e RS2. 1e ben ik mee gecrasht...en ik leef nog. Slechts barst in de helm (is carbon, aramide geloof ik).
De tweede heb ik laten stuiteren (gewoon dom)...en ik kon deze voor goedkoop meenemen zonder vizier (had ik er toch al 3 van). Ik heb nog het oude vizier verwisselsysteem (4 schroeven) dus helaas niet zo makkelijk. Maar met mijn smoke vizier kan ik alle weersomstandigheden aan, dus wissel bijna nooit.

Voordelen (van de laatste de prijs *D ); licht van gewicht (1140 gram); stevig vizier (bijna 4 mm dik); past me goed (ofwel hij begint nog steeds niet ruim te zitten na dik een jaar); geluid merk ik niet zo veel van...(duc met open pijpen ;) ) had ik de prijs al genoemd?
 
Heb een shark gekocht,..die met die vlinders,..weet ff het type niet,...maar ben er niet tevreden mee,..schermpje sluit niet goed,..origneel niet en vervangingsruitje ook niet,...daarbij heb ik een luchtstroompje langs mijn gezicht lopen,..wat ik ook doe. erug irritant,..de oplossing die ik nu heb is mijn colletje iets omhoogtrekken en de sluiting van de helm over het collettje heen trekken,...Afrader mijn inziens,...febr.volgend jaar koop ik weer een nieuwe!
 
Heb een shark gekocht,..die met die vlinders,..weet ff het type niet,...maar ben er niet tevreden mee,..schermpje sluit niet goed,..origneel niet en vervangingsruitje ook niet,...daarbij heb ik een luchtstroompje langs mijn gezicht lopen,..wat ik ook doe. erug irritant,..de oplossing die ik nu heb is mijn colletje iets omhoogtrekken en de sluiting van de helm over het collettje heen trekken,...Afrader mijn inziens,...febr.volgend jaar koop ik weer een nieuwe!

Type is S800 de Butterfly, je moet even goed kijken of het tsja hoe omschrijf je het uhm het lipje onderaan het vizier ook echt achter het plaatje (base plate) van het vizier zit. Anders krijg je inderdaad een luchtstroom omdat het vizier dan niet goed sluit....
 
heb 3-tal weken geleden m'n eerste helm gekocht...

heb zeker 25 modellen gepast, maar shark was mijn merk qua pasvorm!

heb gekozen voor de RSF2 race... super helmpje, is ietsiepietsie te groot gekocht, maar de kleinere maat bezorgde me echt hoofdpijn!

qua windgeruis valt hij zeer goed mee, ventilatie had voor mij persoonlijk beter gemogen... maar de spoiler is echt super goed!!!! je hoofd wordt steeds in de goede positie gezet...

ook het wisselsysteem voor het vizier is zeer handig en stevig! ook volledig verwijderbare binnenbekleding, is wel handig als je veel km's in de zon doet!

en hij ziet er echt knap uit!!
DSCN0648.jpg
 
Is er ook iemand die ervaring heeft met een Shark Jet Helm ?
Ik dacht dus even met mijn Jet helm van een scooterzaak met motorkeur te kunnen gaan rijden op de snelweg tijdens motorlessen maar mn kop werd er bijna afgerukt omdat die helm de lucht in wil gaan .....niet handig dus.
 
ik heb er twee gehad beide RSR2 modellen

de eerste van Muggeridge (rode versie)
en me huidige helm:
de tweede van Duhamel (wit rode versie)
kostte alle 2 600 euro
 
het voordeel van shark en shoei is dat de buiten kant niet het zelde is een S is kleiner dan een XXl wat bij veel goedkopere merken niet zo is allemaal de zelfde buitenkant en wordt de binnen kant vol gestopt met extra vulling waar door op den duur ruimer gaat zitten omdat de vulling in elkaar wordt gedrukt.
je kunt ze makkelijk vergelijken
 
Ik kan Shark zeer zeker aanraden.
Helaas weet ik zo even niet meer welk type ik had, maar ik heb Shark uitvoerig getest in 2005. Ik heb in dat jaar na een highsider een boom mogen koppen. Ik heb daarna 6 dagen in coma gelegen en had een lichte hersenkneuzing opgelopen. Er was nog veel meer, maar het gaat hier over de helm.
Het is heel wat zo, maar de helm had enorm veel opgevangen. De helm was na de klap nog steeds in vrij redelijke staat en zat ook nog steeds goed op mijn hoofd.

Mensen in het ziekenhuis en in mijn omgeving stonden er van te kijken hoe ik hier van ben opgeknapt na een dergelijk ongeval.

Dat was voor mij dan ook de reden om na mijn herstel weer een Shark helm aan te schaffen.
 
ik heb zelf een shark rsi. Vind dat ie wel veel ruis heeft, maar ik heb ook niks om mee te vergelijken. Naast dat zit ie voor mij wel prima. Alleen bij de 150+ voel ik wel veel druk op me hoofd. Ik wil nog wel andere helmen gaan proberen om te kijken of die stiller zijn
 


Die heb ik !

Na 3 jaar kwam ik er achter dat de lak/ stikker op het relief aan de achterkant begon los te laten. Ze geven 5 jaar garantie. De handelaar zei dat ik 'm eens moest oppoetsen want dat zien ze graag.
Ik kon dan waarschijnlijk wel een waardebon krijgen van € 100,00. Nu is poetsen niet zo mijn hobbie en ik heb gezegd dat ik ergens anders wel een Suomy koop. Voor mij geen Shark meer.

Pasvorm, comford e.d. waren wel ok.

Suomy zit beter enz. maar is ook ruim € 200 duurder !
 
hier nog een tevreden Shark-drager :Y

S800... leuke modelletjes, zitten prima.. zelfs bij 200km+ zit ie redelijk ;)

full
 
Ook ik ben best tevreden met mijn S500Air.. Wel wat windgeruis maar ach, voor dat geld mag je ook niet klagen vind ik..

full
 
Laatst bewerkt:
heb 3-tal weken geleden m'n eerste helm gekocht...

heb zeker 25 modellen gepast, maar shark was mijn merk qua pasvorm!

heb gekozen voor de RSF2 race... super helmpje, is ietsiepietsie te groot gekocht, maar de kleinere maat bezorgde me echt hoofdpijn!

qua windgeruis valt hij zeer goed mee, ventilatie had voor mij persoonlijk beter gemogen... maar de spoiler is echt super goed!!!! je hoofd wordt steeds in de goede positie gezet...

ook het wisselsysteem voor het vizier is zeer handig en stevig! ook volledig verwijderbare binnenbekleding, is wel handig als je veel km's in de zon doet!

en hij ziet er echt knap uit!!
[afbeelding]

Heb exact dezelfde helm.
Bevalt prima!
Heb een L maar vond naar verloop van tijd dat hij ruim ging zitten op de wangen heb er wangstukken van een M bij besteld en deze geplaatst (zijn net iets dikker) en nu zit hij perfect.

Wat je zegt over ventilatie ben ik inderdaad wel met je eens, rijd zelf met een chrome vizier maar het transparante vizier is fabrieksaf voorzien van een anti condens laag.

Weet het adres zo niet meer maar er is toen zo'n engelse test geweest van helmen (zo'n beetje alle merken) meende dat de Shark 4 van de 5 sterren kreeg.

Wat ik ook wel een klein nadeel is zijn de "luchthappers" vliegen e.d. gaan echt overal tussen zitten, zit vaak genoeg met een tandenstoker de vliegen tussen alle naadjes weg te schrapen :+

Oh ja, ook is de Shark een behoorlijk grote helm in tegen stelling tot bijvoorbeeld een Arai/Shoei enz. dit omdat Shark een standaard schaal hanteerd of je nu een S of een L hebt.
Arai/Shoei e.d. is de helm daadwerkelijk kleiner wanneer je een kleine maat helm neemt.

:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan