Shit, blinde auto achter ons

CBX Blakkie

MF veteraan
25 mrt 2002
1.630
7
Amersfoort
Zit vanmorgen samen met mijn zoon in de auto, ik bel naar huis en zeg tegen mijn vrouwtje, bel Safe even dat je vanmiddag een tochtje op de RSV wil maken.
Vrouwtje had geen zin,waarop ik tegen onze zoon zeg, wil jij een keer op de RSV rijden.
Dat leek hem wel wat. Safe gebeld of dat we vanmiddag konden rijden, dat was oké.
Komen we thuis zegt mijn vrouw, ik heb toch eigenlijk wel zin om te rijden (vrouwen, pfffffffff). Afgesproken dat onze zoon met de fiets naar huis zou rijden en mijn vrouw hem terug zou brengen.
Rijden we met z’n tweeen vanuit Veenendaal via De Klomp richting Ede, ging natuurlijk niet op normale snelheid, waren we bij een verkeerslicht een rode Calibra voorbij gegaan, kijk ik in mijn spiegels zit er een zwarte auto voor. Die zit op een gegeven moment achter ons het Wilhelmus te zingen. Sh*t, sh*t, hebben wij dat.
Verderop afgeslagen kregen we een heel verhaal te horen dat hij moest 160 á 170 rijden om ons bij te halen. Sorry, maar met die bedweters gaan altijd mijn (wat er nog is) nekharen omhoog staan. We hadden minstens 140 gereden. Ik zeg en mijn zoon ook, dat kan niet.
Bleek er was een filmpje gemaakt en hij had een trajectmeting gedaan en die kwam op 111 km uit op een 80 km weg.
Nadat hij al het papierwerk ingevuld had wilde wij het filmpje nog wel zien. Tijdens het terug zien van de film bleek dat we zeker 4 borden voorbij gegaan zijn waar 50 km (waren bomen aan het snoeien) op stond. Daar kwam hij ook later pas achter (ach het is ook maar een “mens”).
Gevraagd aan hem wat het verkeersgevaarlijke rijgedrag was geweest, daar kon hij geen antwoord op geven (de L*L). We remden namelijk bij de zijwegen netjes af daar er nog steeds sufkoppen zijn die geen snelheid kunnen schatten.
Maar ja, ik noem het maar een duur spelletje met de overheid. We zien hem vanzelf wel in de brievenbus verschijnen.
Wat mij wel opviel is dat de 2004 fiets beduidend sneller is dan de 2003 fiets. Tot aan de 120 a’130 kan ik met de rijstraket niet wegkomen.
Zoon en vrouwtje vinden hem beiden moeilijk schakelen. Z’n vrijstand is zeker moeilijk te vinden. Mijn zoon kreeg last van de polsen, vrouwtje kreeg last van der L pols omdat de koppeling volgens haar minder soepel gaat dan de 03 fiets. Ik denk zelf dat het een conditie probleem is daar ik ook last van mijn armen had na thuiskomst.
Kortom, we zijn een ervaring rijker wat het rijden met de RSV betreft en we zijn financieeel wat armer wat de bankrekening betreft.

Groeten
 
Och... 31 te hard, valt mee met een RSV. Of heeft hij de 50 km gehanteerd? Neem aan van niet want dan was je je rijbewijs kwijt geweest.

Hoort er nu eenmaal bij :(
 
Laatst bewerkt:
Och... 31 te hard, valt mee met een RSV. Of heeft hij de 50 km gehanteerd? Neem aan van niet want dan was je je rijbewijs kwijt geweest.

Hoort er nu eenmaal bij :(


Nee het was op een 80 km weg en hij zag later op de beelden dat er aan de kant van de weg gewerkt werd en dat er daardoor borden 50 neer gezet waren. Gelukkig zag hij het nadat hij zijn verbaal geschreven had. En 31 km teveel is wel een gemiddelde. We hebben op een klein stukje even door getrokken tot aan de (ik denk) 170. Dus ja, we hebben een beetje geluk gehad en zonder geluk vaart niemand wel.
 
Nee het was op een 80 km weg en hij zag later op de beelden dat er aan de kant van de weg gewerkt werd en dat er daardoor borden 50 neer gezet waren. Gelukkig zag hij het nadat hij zijn verbaal geschreven had. En 31 km teveel is wel een gemiddelde. We hebben op een klein stukje even door getrokken tot aan de (ik denk) 170. Dus ja, we hebben een beetje geluk gehad en zonder geluk vaart niemand wel.
Tuttuttuttut, wegpiraat ;)
 
Maar was het je eigen motor? Een demomodel? Of een???? :?

Maar wel kut natuurlijk van de boete :r Maar ook enigszins mazzel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan