Shit: bougie geknapt (cbr 954 rr)

k5blazer

MF'er
17 feb 2009
205
0
Heb net de bougie´s van m´n Cbr vervangen,de 1e 2 zaten erg los,de 3e zat zo vast dat het gedeelte van de bougiekop waar de schroefdraad aan zit af brak.. de bougie pakte ik er zo uit,het schroefdraad zit er nu nog in..

Zal waarschijnlijk al wel een scheurtje ingezeten hebben want 1 gedeelte van het scheurvlak is bruin geroet...

Iemand enig idee of en hoe ik dit er weer uit krijg?? Kop zal er toch wel af moeten gok ik..
Geeft opzich ook niet,moest toch al kleppen stellen en nokkenasketting vervangen maar echt heel leuk is het nou ook weer niet ;-)
 
Zilvervet is hier beter, ik doe het overigens altijd droog.
vet verhoogt overigens het feitelijke moment.


Ik gebruik altijd dit vet :+

6.jpg
 
Maar als je nou eerst het gat eens goed leegblaast (ev resten van gebroken bougie weg) en de rest draait er gewoon makkelijk uit, dan hoeft het toch niet? Want dat is niet anders dan regulier vervangen.

Overigens blaas ik altijd eerst de boel schoon, voordat ik oude bougies er uit draai. Als ze los zijn en bijna er uit zijn, blaas ik nog een keertje....

Als het wrikken en slijpen wordt, dan idd erg goed nadenken, opletten en de nodige voorzorgsmaatregelen nemen. Koppie er af zou best eens een goede kunnen zijn. Als.

Het is maar krap bij een CBR in de bougieschacht, 18mm doorsnee en ongeveer 120 mm diep. Je moet goed gereedschap hebben om het te kunnen fiksen. Maar de TS zei al dat het bovenste stuk eraf was gebroken en dat de pin er ook uit was, dat betekend dat het porselein van de bougie door het gat heeft kunnen vallen en heb je zooi in de cylinder liggen.Als het mijn motor was ging gewoon de kop eraf..
 
Het is maar krap bij een CBR in de bougieschacht, 18mm doorsnee en ongeveer 120 mm diep. Je moet goed gereedschap hebben om het te kunnen fiksen. Maar de TS zei al dat het bovenste stuk eraf was gebroken en dat de pin er ook uit was, dat betekend dat het porselein van de bougie door het gat heeft kunnen vallen en heb je zooi in de cylinder liggen.Als het mijn motor was ging gewoon de kop eraf..

Goed punt :Y Better safe than sorry.
 
Het is maar krap bij een CBR in de bougieschacht, 18mm doorsnee en ongeveer 120 mm diep. Je moet goed gereedschap hebben om het te kunnen fiksen. Maar de TS zei al dat het bovenste stuk eraf was gebroken en dat de pin er ook uit was, dat betekend dat het porselein van de bougie door het gat heeft kunnen vallen en heb je zooi in de cylinder liggen.Als het mijn motor was ging gewoon de kop eraf..


Persoonlijk vind ik het idd best wel diep voor een bougie 120mm O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan