Shiver the Beast Deeltje 2!

Shiver Meeting op

  • Zaterdag 3 juli

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 4 juli

    Stemmen: 1 5,3%
  • Zaterdag 10 juli

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 11 juli

    Stemmen: 3 15,8%
  • zaterdag 17 juli

    Stemmen: 13 68,4%
  • Zondag 18 juli

    Stemmen: 2 10,5%

  • Totaal aantal stemmers
    19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand hier een 15tands voortandwieltje gemonteerd op zn Shiver?
Zo ja, merk je het goed? En waar heb je hem vandaan? En wat kost het?
 
Je trekt iets sneller op...Power wheelies gaan beter...topsnelheidd gaat iets naar beneden...kilometerstand krijgt een lichte afwijking..prijs rond de 30 euro denk ik...ebay...je dealer enz. enz.
 
Je trekt iets sneller op...Power wheelies gaan beter...topsnelheidd gaat iets naar beneden...kilometerstand krijgt een lichte afwijking..prijs rond de 30 euro denk ik...ebay...je dealer enz. enz.

Mn dealer (Aprilia dealer) kon er niet aan komen?
Heel vaag. En Ebay snap ik geen hol van....

Zal nog wel eens verder zoeken.

Ik weet dat het bij mn zx10r echt veel uitmaakte. Met 200 nog het wiel omhoog (zonder koppeling) whahaha
 
Ik heb mijn Ducati 900SS verkocht. De houding was mij toch te sportief hiervoor 2 jaar een Suzuki SV650 bereden. Ik ben nu dagelijks opzoek naar een geschikte Aprilia Shiver maar er zijn er weinig te koop in het land.. Maar even geduld hebben.. Leuk forum hier btw.
 
Ik heb mijn Ducati 900SS verkocht. De houding was mij toch te sportief hiervoor 2 jaar een Suzuki SV650 bereden. Ik ben nu dagelijks opzoek naar een geschikte Aprilia Shiver maar er zijn er weinig te koop in het land.. Maar even geduld hebben.. Leuk forum hier btw.
Staan er toch wel een paar te koop op MP?
De mijne gaat overigens ook in de verkoop O-) (pics zie OP, originele uitlaat ook aanwezig)
 
Wat ben je van plan er voor terug te kopen dan Grandia?? Ik kwam al gauw terecht bij de Aprilia Shiver. Ik wil graag een 2cilinder Vtwin Naked rijden. Voor een Monster ben ik te lang(1.90) de Multistrada en hypermotard is niet mijn type motor. Moto Morini Corsaro helaas failliet dus dat leek me niet verstandig. KTM boven mijn budget. Blijft er weinig over???
 
Husky TE 610
Ik had twee motoren, een DRZ voor naast de weg en de Shiver voor erop. Helaas heb ik slechts plaats en tijd voor 1 motor, dus komt er iets wat op beide terreinen redelijk uit de voeten kan. Een compromis dus, en in een ideale wereld zou ik de Shiver zeker houden.
 
Hoi mensen. zojuist blokkeerde het achterwiel bij 140 km per uur. Ik zou bij god niet weten wat de oorzaak is. Heeft iemand dat eerder gehad? Ben eens benieuwt.
 
Toevallig een achterrem die heet is geworden? Als het zootje is afgekoeld zou het weer gangbaar moeten zijn...

Als bij de Shiver de remvloeistof dicht bij het blok zit kan het warm worden en uitzetten. Of je hebt wellicht per ongeluk met een slepende rem gereden? Dan kan het ook overhit raken.

Heb zoiets met mijn oude RSV een keer gehad..
 
Toevallig een achterrem die heet is geworden? Als het zootje is afgekoeld zou het weer gangbaar moeten zijn...

Als bij de Shiver de remvloeistof dicht bij het blok zit kan het warm worden en uitzetten. Of je hebt wellicht per ongeluk met een slepende rem gereden? Dan kan het ook overhit raken.

Heb zoiets met mijn oude RSV een keer gehad..

Ja, het zou wel kunnen hoor. Ik ben iig goed geschokken we hadden namelijk al dik 200 kilometer in de Eifel gereden. Morgen zal ik eens kijken dinsdag gaat hij sowieso voor de grote beurt.
 
Zit dat ook op je achterwiel?

:? Natuurlijk zit dat ook op mijn achterwiel, je hebt daar sowieso een sensor nodig omdat het systeem reageert op snelheidsverschil tussen beide wielen maar de remdruk wordt dus ook aangepast als één van de twee wielen blokkeert.
 
Nee gelukkig niet gevallen al scheelde het echt niet veel. Na een tijdje kwam het wiel weer los waarna er een flinke backfire uit de uitlaat kwam. Naja jullie kunnen natuurlijk ook alleen maar gissen dus de grote beurt zal het euvel waarschijnlijk wel aan het licht brengen.
 
:? Natuurlijk zit dat ook op mijn achterwiel, je hebt daar sowieso een sensor nodig omdat het systeem reageert op snelheidsverschil tussen beide wielen maar de remdruk wordt dus ook aangepast als één van de twee wielen blokkeert.
Nooit geweten, ik dacht dat het alleen op het voorwiel werkte.
 
Vandaag kwam ik er achter dat het idd de achterrem is. Morgen gaat hij voor de grote beurt dus dan moeten ze er maar eens naar kijken. Ik ben opgelucht dat het niet het blok is.
 
Vandaag kwam ik er achter dat het idd de achterrem is. Morgen gaat hij voor de grote beurt dus dan moeten ze er maar eens naar kijken. Ik ben opgelucht dat het niet het blok is.

Volgens mij heb ik dit eerder gelezen op het amerikaanse forum AF1racing, Denk een
jaartje geleden, moet je maar eens zoeken op www.apriliaforum.com
 
@ Mogaby, hopen dat het meevalt vanmiddag. :?

Ik dacht afgelopen maandag, vrijdag 1000k beurt gehad dus nu even scheuren. Een fiasco! Let op :W 1) de motor startte zodra ik contact maakte, 2) daarna bleef hij wisselen van mappings tijdens het rijden, 3) sloeg hij af terwijl ik 160km reed en 4) viel het display uit. Kortom, 2,5 uur bij goedhart gestaan en hij doet het nu weer, maar waarom weten ze ook niet echt... Wel wat zaken vervangen maar wat nu wel en niet heeft geholpen?? Ze schroefde hem in elkaar en deed het weer...

Woehoe! *O*
 
1,2 en 3 hebben allemaal te maken met de startknop, dus dat is de eerste plaats waar ik zou gaan zoeken, mocht het weer gebeuren.
 
Ja klopt, dat dacht ik (en zij) ook. Ze hebben zelfs een nieuwe startmotor erop gezet etc. Daarnaast hebben ze ook de ECU (ofzo) vervangen geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
De startknop blijft bij mij ook wel eens hangen, dan moet ik hem zelf terug duwen. Ook heb ik al eerder een wazig probleem gehad waarvoor ik een waarschuwing kreeg. Toen ik de Shiver kocht wist ik opzich ook wel dat dit niet de makkelijkste/goedkoopste motor zou zijn qua onderhoud, daar heb ik ook geen probleem mee. Anders wordt het natuurlijk als het achterwiel blokkeerd, dan is het gewoon levensgevaarlijk.

Ze zullen het probleem wel vinden en verhelpen. De Shiver bevalt me qua comfort echt prima, ik vind de zithouding prettig en heb geen last van stress-punten in de polsen of knieen. Mocht er zich weer zoiets voordoen als dit ruil ik hem zondermeer in voor iets anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan