Shoei helm

hornet11

MF'er
22 jan 2015
57
0
Goedemiddag forum-leden,

Ik ben aan het kijken naar een Shoei helm. Heb nu een Caberg systeem helm (zit overigens fijn) maar deze maakt redelijk veel geluid. Nu ben ik aan het kijken naar de Shoei GT of de Shoei Neotec, iemand ervaring met deze helmen? Over het algemeen zeggen ze dat systeemhelmen meer lawaai maken, is dat bij deze ook het geval?

Alle tips zijn welkom.
 
Ik rij zelf met een GT air, windruis kan minder vind ik. Maakt nog steeds veel geluid vind ik, pasvorm en comfort verder zit wel erg goed!
 
Oke, dankjewel. Het is ook moeilijk te vergelijken, wat voor de één veel is is voor de ander weinig. Ik maak ook gebruik van oordoppen dus dat scheelt ook al.
 
Geruis kan idd vervelend zijn.
Een ander merk: Dan ook andere pasvorm. Helm moet ook lekker zitten.

Ik heb wel 100 merken helmen gepast. Van alles: hele dure maar ook goedkope.
Uiteindelijk ben ik er nu achter dat Nolan voor mij de prettigste pasvorm heeft.
Vroeger heb ik ook ooit een Nolan gehad. Nu bij passen direct bij opzetten duidelijk: Dit is 'm!!

Maar de pasvorm zal voor iedereen anders zijn, zodat je dan wellicht bij een ander merk uitkomt. En voor het geruis heb je je oordoppen!!
 
Laatst bewerkt:
Kabaal heeft veel te maken met het schermpje waar je achter zit en de pasvorm. Als jou een Shoei goed past en je zit met je snuffert in de wind dan is zowel de GT als de Neotec een geweldige helm waarbij de GT een tikkie stiller is! (Ik heb ze beide)
 
Heb nu ook een Shoei GT air, hij is stiller dan men vorige (arai) maar de Arai had wel een betere luchdoorstroming. Gewoon passen, passen en nog eens passen!
 
Hier ook een GT Air, kom ook van een systeemhelm af. Het geluid is zeker minder dan bij mijn vorige helm, maar ik hoor wel gefluit van de wind in de helm. Zit overigens wel heel goed.
 
Heb nu ook een Shoei GT air, hij is stiller dan men vorige (arai) maar de Arai had wel een betere luchdoorstroming. Gewoon passen, passen en nog eens passen!

:^

Dezelfde situatie, had ook een Arai en nu GT air.

Het is wel een beetje appels met peren vergelijken, aangezien de arai overal luchtgaten heeft en de GT air niet, wat ik nu toch wel een beetje warm vind worden.
 
Ik had een nolan xlite 701
Nu een shoei neotec.

Maakt wel meer herrie dan mijn nolan heb ik het idee.
Vooral aan de rechterkant..? Dat is overigens sinds kort maar kan niet vinden hoe dat komt..?
Vizier zit gewoon goed en hij sluit ook goed.. :?
 
Ik rij zelf met een GT air, windruis kan minder vind ik. Maakt nog steeds veel geluid vind ik, pasvorm en comfort verder zit wel erg goed!

Ik rijd met een Qwest en denk er precies hetzelfde over!

Ik heb de whisper kit aangeschaft en dit helpt een beetje maar het mag nog steeds wel minder vind ik.

Ik rijd met die Alpine standaard oordoppen.

Kan niet echt zeggen dat mijn Shoei dus echt stil is. Ik kwam van een Caberg VR2 af en die maakte ook al best veel herrie.

De Shoei zit wel veel lekkerder en voelt veel degelijker aan.
 
:^

Dezelfde situatie, had ook een Arai en nu GT air.

Het is wel een beetje appels met peren vergelijken, aangezien de arai overal luchtgaten heeft en de GT air niet, wat ik nu toch wel een beetje warm vind worden.

De Qwest heeft ook een aantal ventilatie gaten en dit maakt veel verschil. Met deze open is het op de snelweg helemaal een bak met herrie. Maar het is wel fijn dat deze er op zitten zodat je zelf kan bepalen of je ventilatie wilt of niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan