Show hier je (nieuwe) gereedschap *2*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.603
36.131
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Een opvolger voor het volle oude topic... Show je hier je (nieuwe) gereedschap :P

Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden gereedschap dat je met de sleutelaars wil delen!

Bijvoorbeeld:
Mijn test inrichting van mijn handgereedschap. (inmiddels hangt het al naar tevredenheid ;) )
full
 
Laatst bewerkt:
....ha...ja klopt zijn twee soorten inch maten hangen links en zijn uit de dump gekocht van allerlei verschillende merken en lengtes.
voor de metrische heb ik hier en daar tussenruimte omdat bebaalde maten niet bij de standaard set inbegr. zaten.
 
Wel mooi hoor. Ik ga hem ook zo maken... wanneer ik over een garage beschik.



Zelf gemaakte brandstofflesje:
full

0.5L flesje
Afwasmiddel dopje
0.50m 10mm slang
Er moet nog een tussenstukje erop zodat het op de carburateur past.
Misschien nog een kraantje op de bovenkant om vacuum tegen te gaan.
Maar lijkt mij wel handig bij carburateur stellen. (alleen heb ik nog ff niks aan met de CB250 :+ )
 
....ha...ja klopt zijn twee soorten inch maten hangen links en zijn uit de dump gekocht van allerlei verschillende merken en lengtes.
voor de metrische heb ik hier en daar tussenruimte omdat bebaalde maten niet bij de standaard set inbegr. zaten.


Zo zag het er al uit.

Losse maten nog bijkopen, en de boel is weer compleet.

Waar laat je de doppenset?
 
Zo zag het er al uit.

Losse maten nog bijkopen, en de boel is weer compleet.

Waar laat je de doppenset?

De doppenset mikt ie straks in zijn gereedschapwagen, :) want als je aan je motor sleutelt is dat gereedschapbord te ver weg. Eenmaal een gereedschapwagen, nooit meer een bord. :Y
Of je moet alles dubbel hebben, en dan alles nog precies hetzelfde ook anders ga je toch die schroevendraaier pakken die het lekkerst in je hand ligt.
Is tenminste mijn ervaring, ik had veel eerder een gereedschapwagen moeten maken.
 
De doppenset mikt ie straks in zijn gereedschapwagen, :) want als je aan je motor sleutelt is dat gereedschapbord te ver weg. Eenmaal een gereedschapwagen, nooit meer een bord. :Y
Of je moet alles dubbel hebben, en dan alles nog precies hetzelfde ook anders ga je toch die schroevendraaier pakken die het lekkerst in je hand ligt.
Is tenminste mijn ervaring, ik had veel eerder een gereedschapwagen moeten maken.

Bij mij was het juist andersom, ik had een wagen maar was altijd weer wat kwijt of moest gaan zoeken. Het bord geeft me meteen overzicht wat er weg is en waar ik moet grijpen.

zoveel mensen zoveel wensen :+

Edit : als ik deze karretjes zie dan moet ik mijn mening enigszins bijstellen :$ Welk karretje
 
Laatst bewerkt:
De doppenset mikt ie straks in zijn gereedschapwagen, :) want als je aan je motor sleutelt is dat gereedschapbord te ver weg. Eenmaal een gereedschapwagen, nooit meer een bord. :Y
Of je moet alles dubbel hebben, en dan alles nog precies hetzelfde ook anders ga je toch die schroevendraaier pakken die het lekkerst in je hand ligt.
Is tenminste mijn ervaring, ik had veel eerder een gereedschapwagen moeten maken.

Maar wat moet je ook met een bord én een gereedschapswagen? Voor de gemiddelde hobby sleutelaar is een schuur niet zo groot dat die afstanden onoverbruggelijk zijn dus hang ik alles mooi op. Heb wel een lege gereedschapskist dat als ik eens ergens aan de gang moet dat ik de nodige gereedschappen erin mik en alles dus mooi overzichtelijk bij elkaar kan meenemen. En dan is zo'n kar ook niet geschikt.
Kom ik terug alles weer netjes ophangen en weet ik gelijk of ik wat mis :)
 
Ik kan een Facom bord krijgen, alleen zijn de "haken" weg. Iemand toevallig een idee waar ik daar aan kan komen?

Hmm, lastig.

Misschien dat Facom ze verkoopt?


;)

Kijk anders even op hun site wat de verkoopadressen zijn als je niet al direct bij hen kunt kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik me dan afvraag... wat is het verschil tussen een Facom bord en elk ander bord? (Behalve de prijs :P)
Hij is voor mij gratis en lekker groot :) En zo'n mega bord van Facom is toch mooier als het gammaspul wat ik nu heb.

Ik heb een garagebox nu en dat bord ligt overbodig te wezen op zolder @ work, mag 'm hebben *O*
Kleur Past iig mooi bij de motort :+
 
Laatst bewerkt:
Nou, de standaard merken Gedore, Hazet, Stahlwille, Kraftwerk, Mannessmann, Snap-on enz...

Zelf werkt ik met Proxxon: prima voor een ietjes lagere prijs.

En die van de Action bevalt me tot nu toe ook wel prima eigenlijk...

Ik heb van motozoom een inch set gekocht. Wel aardig, prijs is navenant aan de kwaliteit (lager dus).

ps; das dus dezelfde als in je link, wat wil je voor 40 euro? :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, de standaard merken Gedore, Hazet, Stahlwille, Kraftwerk, Mannessmann, Snap-on enz...
:^
Als je 'echt' wilt sleutelen.



Goedkopere zoals onderstaand, setjes zijn prima 'voor erbij' :Y
Ik heb van een goedkoopsetje dopsleutels(eerder genoemd ETC-setje(tot 13mm met bitsetje)) alleen dop 10mm kaduuk gedraaid. Oja, en het rateltje is dit jaar overleden(na 8jaar).
En ik heb daarmee wat gesleuteld aan mijn oude ratbike :Y
 
Laatst bewerkt:
ik ga binnenkort de koppeling vervangen van mijn beemert.

goed gereedschap is het halve werk, zeggen ze wel...

heb in het verleden heel wat van die goeiekope doppensetjes weggemikt omdat het troep is en snel kapot gaat.

wie kan mij een goed merk vertellen??

ik zag bij motozoom/louis zo'n moto-detail setje, is dat wat??

Prima kwaliteit ik heb de 10 euro duurdere set (deze dus), grote onzin dat je die alleen voor 'erbij' kan gebruiken, heb er gister nog een vastgelopen KTM blok mee los getrokken. Enige minpunt zijn de grofvertande ratels.
 
Prima kwaliteit ik heb de 10 euro duurdere set (deze dus), grote onzin dat je die alleen voor 'erbij' kan gebruiken, heb er gister nog een vastgelopen KTM blok mee los getrokken. Enige minpunt zijn de grofvertande ratels.

Als dat op die opmerking van mij sloeg:
Excuses!.

Ik doelde niet op het setje waar ufootje zijn oog op heeft laten vallen.
Ik doelde meer om zo'n setje die ik aangaf, die van ETC(hoewel ik daar voldoende mee heb gesleuteld voor een setje van 10euro(dacht ik). Gekocht bij een bouwmarkt)).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan