Show hier je nieuwe gereedschap "VIII" :Schoonmoeder Rules

Status
Niet open voor verdere reacties.

king-roy

MF veteraan
9 sep 2006
6.180
0
Noord Limboland Beringe.
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:







screwdriver-and-wrench-icon-hi.png

d25314k.jpg

gereedschap.gif
 
Laatst bewerkt:
ik ga denk ik kijken voor de zandstraler en slagmoersleutel.
ik heb een 1,5pk compressor met een kleine tank en daaraan een grotere tank gekoppeld, het duurt wel een tijdje voor dat ie vol is maar voor de kleine snelle dingen is het makkelijk te doen


Ik heb een compressor van Nu-Air. Italiaans merk (zal dus vast ook niet zo betrouwbaar zijn :9 ) maar die hebben ook de optie om er een extra tank aan te koppelen.. wellicht dat ik dat kan overwegen en dan een luchtsleutel kan nemen.. ding van mij is ook anderhalf pk... maarja.. een elektrische is wel gewoon wat handiger in omvang etc.. anders moet ik en die compressor aanzeulen.. extra tank mee sjouwen.. plus sleutel... .. gewoon 1 ding is makkelijker...

Maareh... als ik het zo hoor ga ik dus die bouten niet loskrijgen met alleen een elektrisch ding...

:/


EDIT
Voor 57 euro heb ik een Tanky Kit van Nu-Air... heb ik een extra opslag van 14 liter..
Tis wel weer goedkoper dan een electra sleutel.... hmpf... dilemma...
 
Laatst bewerkt:
Ey Hagenees, heb zelf ook een elektrische slagmoersleutel om dezelfde reden zoals jij aangaf. Heb wel lucht tot m'n beschikking, maar niet altijd. Een verlengsnoertje is daarentegen zo gelegd.

Heb zelf op eBay.de rond zitten kijken en daar kom je ze voor leuke bedragen tegen. Of een Duitse webshop (die op eBay.de adverteert maar niet naar NL verzend via eBay).

Zie eBay.de: *klikkert*

Ben er zelf in ieder geval erg blij mee. Ding kan wel een pokke lawaai maken als ie flink bezig is. Wielbouten is geen enkel probleem in ieder geval. Ik sleutel er mee aan m'n auto en motor scooter.
 
Ey Hagenees, heb zelf ook een elektrische slagmoersleutel om dezelfde reden zoals jij aangaf. Heb wel lucht tot m'n beschikking, maar niet altijd. Een verlengsnoertje is daarentegen zo gelegd.

Heb zelf op eBay.de rond zitten kijken en daar kom je ze voor leuke bedragen tegen. Of een Duitse webshop (die op eBay.de adverteert maar niet naar NL verzend via eBay).

Zie eBay.de: *klikkert*

Ben er zelf in ieder geval erg blij mee. Ding kan wel een pokke lawaai maken als ie flink bezig is. Wielbouten is geen enkel probleem in ieder geval. Ik sleutel er mee aan m'n auto en motor scooter.


Ik neem aan dat je dus je wielbouten met de luchtsleutel los haalt en niet met de eclectische als ik het goed lees ?
 
Ik heb een compressor van Nu-Air. Italiaans merk (zal dus vast ook niet zo betrouwbaar zijn :9 ) maar die hebben ook de optie om er een extra tank aan te koppelen.. wellicht dat ik dat kan overwegen en dan een luchtsleutel kan nemen.. ding van mij is ook anderhalf pk... maarja.. een elektrische is wel gewoon wat handiger in omvang etc.. anders moet ik en die compressor aanzeulen.. extra tank mee sjouwen.. plus sleutel... .. gewoon 1 ding is makkelijker...

Maareh... als ik het zo hoor ga ik dus die bouten niet loskrijgen met alleen een elektrisch ding...

:/


EDIT
Voor 57 euro heb ik een Tanky Kit van Nu-Air... heb ik een extra opslag van 14 liter..
Tis wel weer goedkoper dan een electra sleutel.... hmpf... dilemma...

Italianen kunnen prima compressoren maken :Y
 
Ik neem aan dat je dus je wielbouten met de luchtsleutel los haalt en niet met de eclectische als ik het goed lees ?

Losmaken gaat vaak ook met dat ding. Vastdraaien eerst paar slagen met de mand, dan vast knallen en daarna nog met de wielsleutel of momentsleutel controleren. Ik werk nu sinds ik het ding heb eigenlijk alleen met deze elektrische. Sleutelen doe ik in een oude schuur op een boerderij, er staat (meestal) wel lucht maar dat moet ik dan met ketel en al daar heen rijden en alles even aanleggen. Verlengsnoertje is daarentegen zo gelegd. Kortom, puur uit praktische aard.

Thuis aan m'n motorscooter werken is nu ook een stuk makkelijker, wielmoer achter is zo los en vast. Vario verwacht ik binnenkort ook geen problemen bij. En zoals altijd, gewoon even verlengsnoertje naar buiten en klaarrrrr.
 
Losmaken gaat vaak ook met dat ding. Vastdraaien eerst paar slagen met de mand, dan vast knallen en daarna nog met de wielsleutel of momentsleutel controleren. Ik werk nu sinds ik het ding heb eigenlijk alleen met deze elektrische. Sleutelen doe ik in een oude schuur op een boerderij, er staat (meestal) wel lucht maar dat moet ik dan met ketel en al daar heen rijden en alles even aanleggen. Verlengsnoertje is daarentegen zo gelegd. Kortom, puur uit praktische aard.

Thuis aan m'n motorscooter werken is nu ook een stuk makkelijker, wielmoer achter is zo los en vast. Vario verwacht ik binnenkort ook geen problemen bij. En zoals altijd, gewoon even verlengsnoertje naar buiten en klaarrrrr.

Ahh.. ik was in de war over een verlengsnoer...
Kan ik hieruit opmaken dat jij een elektrische sleutel hebt op 220 ipv op accu.. ?
 
Ahh.. ik was in de war over een verlengsnoer...
Kan ik hieruit opmaken dat jij een elektrische sleutel hebt op 220 ipv op accu.. ?

Deze heb ik: Arebos Elektro Schlagschrauber Schrauber mit Koffer 1010 W Netzbetrieb 450 Nm | eBay

Inderdaad met snoer gewoon op netstroom. Geen gezeur met accu's en het ding weegt ook wel wat, voelt goed stevig in ieder geval. Het is niet een 12 volt uitvoering die je ook wel eens ziet, hier gaat gewoon 230 volt doorheen. Ik weet niet waar je in Den Haag woont, maar ik ben in Ypenburg en Mariahoeve veel te vinden. Wil 'm best eens laten zien.
 
Lijkt exact dezelfde.. alleen ander merkje erop...
Maar nu zie ik dus dat die electrische van jou 450nm is, en ja, daarmee krijg je de bouten wel los...

Zal es kijken naar zo'n type op 230.. dank voor de tip :)
 
Tja, met dat goedkope gereedschap zegt dat niet alles. Had eerst een slagmoersleutel op lucht, ook een low budget ding. Die was 400 nm maar daar kreeg ik niks mee los, hij zoop ook nog eens zo veel lucht dat hij in no-time de compressor leeg trok.

Eentje op 230 lijkt me prima. Op accu lijkt me waardeloos, zeker in deze prijsklasse....
 
Tja, met dat goedkope gereedschap zegt dat niet alles. Had eerst een slagmoersleutel op lucht, ook een low budget ding. Die was 400 nm maar daar kreeg ik niks mee los, hij zoop ook nog eens zo veel lucht dat hij in no-time de compressor leeg trok.

Eentje op 230 lijkt me prima. Op accu lijkt me waardeloos, zeker in deze prijsklasse....


Hmm ik zat ook niet echt in die prijsklasse te loeren..
Heb nu een DeWALT gezien, type DW292.. 440nm op 230v..
Prijs rond de 340 euro...

Dat is iets duurder dan wat ik eerst in gedachte had, 1tje op lucht, zelfde als mn gereedschapwagen (Ronin) kon geleverd worden voor 219.. dan komt er een extra tank bij van 14 liter voor mn compressor, kost 58 euro, zittik op pakweg 280.. dan nog spriaal slang voor de compressor.. verzendkosten.. mohh... zittik zowat op die electische..

En volgens mij is die electrische met een haspel veel minder gedoe dan mn compressor, met haspel ook, en extra tank, en dan ook nog es die moersleutel... :/

Goed google-en werkt: hebbem gespot voor rond de 290 in de btw... :Y
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik zat ook niet echt in die prijsklasse te loeren..
Heb nu een DeWALT gezien, type DW292.. 440nm op 230v..
Prijs rond de 340 euro...

Dat is iets duurder dan wat ik eerst in gedachte had, 1tje op lucht, zelfde als mn gereedschapwagen (Ronin) kon geleverd worden voor 219.. dan komt er een extra tank bij van 14 liter voor mn compressor, kost 58 euro, zittik op pakweg 280.. dan nog spriaal slang voor de compressor.. verzendkosten.. mohh... zittik zowat op die electische..

En volgens mij is die electrische met een haspel veel minder gedoe dan mn compressor, met haspel ook, en extra tank, en dan ook nog es die moersleutel... :/

Ga je nou 300+ euro uitgeven om wat wielmoeren los te draaien? Wat is er mis met zo'n ding:
1322_2.jpg

Of wissel je dagelijks van zomer- naar winterbanden? :+
 
Tja, wij wisselen 2x per jaar alle zomer/winter banden van de familie, kijken soms eens een rem na en dat was het dan... dan is zo`n duur ding een beetje overdone denk ik. Met sleutelen mis ik zo`n ding eigenlijk nooit.
 
Ga je nou 300+ euro uitgeven om wat wielmoeren los te draaien? Wat is er mis met zo'n ding:
[afbeelding]
Of wissel je dagelijks van zomer- naar winterbanden? :+

Sja das een goei idd.. ;)
Zal wel een kwestie van hebbe hebbe hebbe zijn :9
Balletje is gaan rollen omdat er bij mn gereedschapwagen slagmoer doppen zitten.. ;)

Eigelijk hebbik hem helemaal niet nodig ;)
Maar dat is met zoveel dingen heh.. neem nou mn suzuki.. eigelijk totaal overbodig
 
Laatst bewerkt:
Ga je nou 300+ euro uitgeven om wat wielmoeren los te draaien? Wat is er mis met zo'n ding:
[afbeelding]
Of wissel je dagelijks van zomer- naar winterbanden? :+


60 euries ferm luchtsleuteltje, op de kinzo compressor met 25 liter luchttank en tot nu toe rammelde ik de wielbouten van het bestelblik er zo mee los. En tegen de tijd dat het volgende wiel aan de beurt is, is die astmatische reserve compressor wel weer op druk. Het geheim zit in een luchtslang met voldoende diameter. En de luchtsleutel regelmatig van een sloot olie voorzien. Een korte stoot lucht moet voldoende zijn, om een bout los te krijgen. Meestal slaat de compressor pas bij bout 3 of 4 aan. Zelfs mijn creemers compressor met 10 liter tankje levert voldoende lucht voor een paar bouten. Bij mijn nieuwe bestelblik zitten de bouten vaster, over 1 1/2 maand eens zien, of die ook los willen.
 
Dus na 3/4e auto lig je d'r al uit.. :?

:')

daar wordt echt niet mee gelachen hoor bij ons , ikzelf zet de moeren altijd tegen en dan met de momentsleutel vast

zet je hem vast met de luchtsleutel en de klant moet eens een band vervangen garantie da hij hem niet loskrijgt

ook bougies is er bij ons een speciale momentsleutel , is het zoveel moeite om dit te doen denk het niet en je bent altijd zeker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan