Shush biker earplugs?

Als die siliconen doppen niet helemaal gesloten zijn (net zoals bijvoorbeeld de Alpine's, Pluggerz en Shush) zullen ze ongetwijfeld wat minder dempen dan 3M want die dingen dichten simpelweg af. Nadeel is wel dat een gesprek voeren met de juffrouw op het tankstation lastig wordt.

Het lijkt erop dat tolerantie voor herrie, in ieder geval bij mij, met de jaren minder is geworden. Tussen 1984 tot 1995 reed ik nooit met oordoppen in. Dat deed namelijk niemand behalve de motorpolitie. Dat gecombineerd met de minder goed geisoleerde helmen van toen zou eigenlijk ervoor gezorgd moeten hebben dat ik stokdoof zou moeten zijn. Ik heb echter nu pas, na vele jaren met dopjes en fatsoenlijke helmen last. Ten eerste van tinittus en ten tweede dat me de herrie veel meer stoort. Wat ik eigenlijk bedoel is dat het mij niet veel zegt als iemand aangeeft dat hij nergens last van heeft met bepaalde dopjes, helm en ruit combinatie. Het blijft heel persoonlijk.
 
Ik heb toch besloten dat ik voor de maximale demping ga. Vandaag naar Beter Horen geweest voor otoplastieken. De Shush doppen doen het niet verkeerd, vergeleken met universele van Alpine en Pluggerz, maar die voortdurende piep heeft me toch doen besluiten om zoveel mogelijk demping te gebruiken. Ik heb dus het type otoplastieken gekozen dat niet geschikt is voor communicatie in de helm. Muziek luister ik toch niet en navigatie deed ik toch al zonder geluid. Demping gaat iets van 30dB worden. Alleen jammer van de roffel van het twinnetje. Dat zal ik missen.
Daar doe je goed aan ik heb ze ook aan laten meten. Voorheen had ik ook last van bonken als ik over een slechte weg rij.
TomTom hoor je prima hoor. Je kan je doppen testen en eventueel nog een zwaardere demping kiezen. Ik heb de zachte siliconen in de kleur rood. Makkelijk te vinden als je ze laat vallen.
 
Ik moet helaas nog tot na mijn vakantie wachten voor ze klaar zijn (eind volgende week). Heb ook rode gekozen om dezelfde reden. Ben benieuwd wat het me aan comfort op gaat leveren.
 
Naar aanleiding van jullie topic over de Shush earplugs heb ik ook een setje besteld en vandaag ontvangen. Ik wilde naast de Alpine oortjes iets ernaast hebben. Die krijg ik soms niet eens uit mijn oor en na lange tijd toch wat irritatie.
Zaterdag staat een flinke rit door Zeeland op de planning. Dus dan kan ik ze mooi eens even testen.

Wordt vervolgd.
 
ik heb helemaal geen doppen meer in met het nieuwe wind schermpie , alleen lange afstanden op snelweg. vizier is ook open tot en met 100km.
 
Vandaag de otoplastieken binnen gekregen (Beter Horen - Pluggerz acrylaat) en ik was zeer benieuwd hoe dat zich verhoudt tot de Shush doppen. Zijn mijn eerste otoplastieken na jaren universele doppen en daarvoor, in de jaren 80 - 90 zonder doppen). Het is een veel groter verschil dan ik gedacht. Ik moet er wel aan wennen om veel meer van de wereld afgesloten te zijn. Heb ook de neiging om harder te rijden vrees ik. De demping is in ieder geval veel sterker, 26dB filters. Met de Shush doppen heb ik wel meer 'beleving' maar met de beginnende tinittus wil ik geen risico meer nemen. Lijkt dus wel een goede aanschaf. Wel iets meer dan een paar tientjes meer zoals hier beweerd werd. €110 meer dan de Shush doppen. Maar goed, motorrijden schijnt duur te zijn. Zeggen ze... :N
 
Vandaag de otoplastieken binnen gekregen (Beter Horen - Pluggerz acrylaat) en ik was zeer benieuwd hoe dat zich verhoudt tot de Shush doppen. Zijn mijn eerste otoplastieken na jaren universele doppen en daarvoor, in de jaren 80 - 90 zonder doppen). Het is een veel groter verschil dan ik gedacht. Ik moet er wel aan wennen om veel meer van de wereld afgesloten te zijn. Heb ook de neiging om harder te rijden vrees ik. De demping is in ieder geval veel sterker, 26dB filters. Met de Shush doppen heb ik wel meer 'beleving' maar met de beginnende tinittus wil ik geen risico meer nemen. Lijkt dus wel een goede aanschaf. Wel iets meer dan een paar tientjes meer zoals hier beweerd werd. €110 meer dan de Shush doppen. Maar goed, motorrijden schijnt duur te zijn. Zeggen ze... :N
Geld goed besteed. Tinittus wil je echt niet hebben en kan je leven flink op de kop zetten, tot euthanasie toe. Dan maar wat biertjes minder op terras drinken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan