Silly Season 2016

@GreenRicky: En omdat hij de grote baas bij Yamaha heel blij heeft gemaakt met de 8hr Suzuka winst. Gok ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Bij Yamaha waarderen en luisteren ze wat meer naar de rijders? ;)
 
Daar heeft Smith zelf al moeite mee, als hij bij de Appies in de buurt kan blijven en wellicht een puntje kan scoren moet ie al dik tevreden zijn.
Rea deed het ook niet bijzonder op de Honda rcv. Toch ook niet de minste coureur.... Stap SBK->MotoGP is toch wel groot, schijnbaar. Vooral wennen aan de andere banden en de remmen.

edit: 7e en 8e op de Honda van stoner, toch niet zo heel slecht eigenlijk. :$
 
Laatst bewerkt:
edit: 7e en 8e op de Honda van stoner, toch niet zo heel slecht eigenlijk. :$
Exact, Rea ging met heel weinig kilometers lekker steady en zonder ongelukken van start.
Daar had best wat tijd en progressie aan gegeven mogen worden. Maar die kans kwam er niet meer. -O-

Carlos Checa bakte er heel wat minder van bij part-time WSBK - MotoGP.
Die kwam met opgepompte armen binnen. Die remmen van de MotoGP. _O-
Dat verschil laat zich blijkbaar moeilijk meten in rondetijden.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet Alex Marquez niet, die reed die paar rondjes op die GP fiets beter dan zijn moto2 carriére so far. Hield zelfs Rossi en MM achter zich :+

Valentino-Rossi-sandwiched-by-Alex-and-Marc-Marquez-590x393.jpg


hihi
 
Laatst bewerkt:
Vond bijv. Toseland en Edwards vrij vlagen best sterk en zeker Spies en Crutchlow lieten cq. laten erg mooie dingen zien is mijn mening.
 
Vond bijv. Toseland en Edwards vrij vlagen best sterk en zeker Spies en Crutchlow lieten cq. laten erg mooie dingen zien is mijn mening.
Klopt. Dat zijn geen invallers maar zijn of waren vaste deelnemers. Alhoewel Bayliss een paar jaar voor zijn winst wel in het fabrieksteam zat....
 
Ben ook wel van mening dat het spies in zijn 2e jaar naast lorenzo niet mee zat. Vaak dnf door technische problemen. Met als gevolg een schouderblessure. Het jaar daarna op de fabrieksducati had zeer interessant moeten worden aangezien Spies het sterkste was op de remmen volgens brembo. Helaas moest hij met pensioen..
 
Bayliss, ja mooi. Zijn eerste overwinning in de MotoGP, en dat tijdens een invalbeurt! Was het toen geen 1-2'tje voor Ducati?

Laten we er niet rouwig om zijn dat VdM (nog) niet heeft getest, de Honda is een draak van een machine en amper te rijden, zou enkel gezichtsverlies zijn. De Yammie past veeeel beter bij z'n rijstijl, laat hem daar maar op knallen })
 
Ben ook wel van mening dat het spies in zijn 2e jaar naast lorenzo niet mee zat. Vaak dnf door technische problemen. Met als gevolg een schouderblessure. Het jaar daarna op de fabrieksducati had zeer interessant moeten worden aangezien Spies het sterkste was op de remmen volgens brembo. Helaas moest hij met pensioen..

Spies reed op de Pramac Ducati, niet helemaal fabrieksmateriaal. Jammer van zijn schouderblessure inderdaad, daar heeft hij - zo las ik - tot op de dag van vandaag nog last van.
 
Spies reed op de Pramac Ducati, niet helemaal fabrieksmateriaal. Jammer van zijn schouderblessure inderdaad, daar heeft hij - zo las ik - tot op de dag van vandaag nog last van.

Voor zo ver ik begreep kregen ianonne en spies de recenste fabrieksfiets en ondersteuning bij pramac. Vandaar ook dat de kuipen hetzelfde gespoten waren. Alleen de kleuren wit en rood omgedraaid. Maakt verder niets uit. We zullen toch nooit weten hoe het uit had gepakt.

Edit:
Hier de presentatie
ducati_team_03.gallery_full_top_lg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daarom ook: "niet helemaal". Of dat verschil 'm dan in materiaal, ondersteuning, mensen etc zit, dat is inderdaad gissen, maar de Pramac Ducatis hebben nooit op hetzelfde niveau gepresteerd als de fabrieksmotoren. Een goed ondersteund klantenteam is nog steeds... You know?
 
Ben ook wel van mening dat het spies in zijn 2e jaar naast lorenzo niet mee zat. Vaak dnf door technische problemen. Met als gevolg een schouderblessure. Het jaar daarna op de fabrieksducati had zeer interessant moeten worden aangezien Spies het sterkste was op de remmen volgens brembo. Helaas moest hij met pensioen..
:Y Daarom won hij ook in Assen toen het vrij fris was.
 
Laat maar zien hoe dun de spoeling is om mensen te vinden die zo'n fiets kunnen beheersen. Al denk ik dat Hayden het wel beter zal doen als Aoyama, maar ik verwacht geen alien-like performance.
 
Terug
Bovenaan Onderaan