Situatie: inhalen auto met aanhanger op 80 weg

Inhalen?

  • Ja absoluut

    Stemmen: 35 26,3%
  • Hmja....

    Stemmen: 15 11,3%
  • Hmmm....

    Stemmen: 8 6,0%
  • Neuh...

    Stemmen: 52 39,1%
  • Nee natuurlijk niet

    Stemmen: 23 17,3%

  • Totaal aantal stemmers
    133
Ik zou het niet doen... :N

Ondanks dat zijn knipper naar links aangeeft zou het ook rechts kunnen zijn.. (slechte bekabeling, verkeerde steker en vergeten controle verlichting)

Ook houdt het overige verkeer geen rekening met inhalend verkeer.

Edit: Ik zie dat puntje 1 het verhaal was *O*

-O- ow wat ken ik automobilisten (even generaliseren) toch goed :+
 
Laatst bewerkt:
Eerst een reply op de situatie op de openingspost.

Ik haal rechts in. Wel voorzichtig, want er kan verkeer aankomen. Vooral verkeer van links is slecht zichtbaar.
Wat de situatie verder erg lastig maakt, is de vaak slechte conditie van de verlichting van aanhangers. De verlichting van aanhangers hoeft helemaal niet aan te geven wat de bestuurder van plan is....

Iets wat je bij het naderen van deze auto zal moeten inschatten is wat er voor de auto aan de hand is. Als ik naar de kruising rij en daar staat deze combinatie in zijn eentje te wachten voor J.L., is er waarschijnlijk iets aan de hand.

Zo, nu eerst eens even verder lezen wat er aan de hand was.
 
Inderdaad. Rotte verlichting.

Als de ene lamp de andere beïnvloedt, moet je niet op vertrouwen.




P.s. Voor de mensen die wel verantwoord met een aanhanger willen rondrijden:

Je kan aan de voorkant van de aanhanger een setje lampen monteren die vrolijk meedoen met de corresponderende lampen aan de achterzijde. Als je die zo plaatst dat je ze in de toch niet bruikbare binnenspiegel kan controleren, let je er automatisch op.

Voor slechts €10,95 (op de markt nog veel goedkoper) en wat draadjes weet je alles:
 
Voorspelbaar dat er meteen weer gezeken moet worden over koekblikkers met aanhangers met verlichting die niet werkt of onduidelijk is :z
Rechts inhalen op een onoverzichtelijk/onveilige plek zoals bij een kruising/afslag :N Dan neem je gewoon onnodig risico. Niet ondenkbaar dat de man/vrouw in de auto met aanhanger niet precies de weg weet en niet dagelijks met een aanhanger rijdt. Het laatste wat je dan verwacht is dat je door een motorfiets rechts ingehaald wordt |(

Gelukkig is het goed afgelopen. Maar ik zou er geen gewoonte van maken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan