als je bougies nogal wittig in plaats van donkerbruin zien ...
... en of er lekt lucht langs je luchtfilter waardoor je ook een wat armer mengsel krijgt,zit het originelefilter goed op zijn plek met tochtstripplakband erop enzo
Die vervuiling carbs had ik ook al aan gedacht; is misschien ook wel waarschijnlijk na jaren stilstaan
maar ik snap nog steeds niet dat dat bij een 4cyl zo'n resultaat heeft:
Als ie loopt, loopt ie redelijk rustig/regelmatig. En dan plots... stopt ie.
Zijn dan alle 4 de carbs gelijktijdig verstopt of slaat ie al af als er 1 of 2 verstopt zijn?
Heb dit probleem ook gehad met mijn cb750 uit 82, lag aan de vacuumklep.Ik weet t niet meer:
Soms start mn CBX550 uit '84 in 1x en soms niet of nauwelijks en kun je de accu leegstarten.
Als tie loopt dan slaat ie zo'n beetje om de 10 min. af. Als je geluk hebt slaat 'ie weer aan voor je stil staat, maar ook hier; soms wil ie nauwelijks meer aan.
Heb nu elec. circuit helemaal doorgemeten (met motor uit). klopt allemaal; alles krijgt stroom, pulst, en bougies vonken prachtig. Alle stekkertjes gechecked en schoongemaakt.
Heb vandaag brandstof systeem tank, kraantje, slangen, filter bekeken; ook
allemaal prima.
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn cb750 uit 82, dat lag aan de vacuum klep op mijn carbo's.
Heb ik toen vervangen en het probleem was opgelost.
Check ff of jou cbx ook een vacuumklep heeft!!
Toch is 't nog niet opgelost.
Kan t nou met de elect.ontsteking (transistor/ic's) te maken hebben?
Kan t met de afstelling/vervuiling carbs te maken hebben? Dit lijkt me nog steeds vreemd omdat alle 4 de cyls tegelijk ermee ophouden. Als 'tie loopt, loopt ie prachtig...
anyone?
Vanavond opgehaald:
- Voorvorkkeerring weer vervangen
- toerenteller gever lekte > opgelost
- Motor slaat niet meer af (30 min gereden)
- voorband lek > binnenband
Kosten: EU.0,00
Viel me wel op dat voorwiel beetje stuiterde/trilde (40km/u)
Nou zie ik niet echt dat voorband ergens niet helemaal goed zit, maar t viel me wel op dat de balanceergewichtjes allemaal verdwenen zijn!
Kan me alleen niet voorstellen dat je dat bij 40km/u al merkt?
Wat kan t zijn:
- Zit de band niet goed?
- Toch door niet goed uitlijnen?
- Voorvork ?
Wat denken jullie?
geen kosten berekenen maar wel het oude lood van je fiets halen voor de oud ijzer boer erg slim
zwart/witte draad vanaf de cdi ff lostrekken en kijken of het dan weg is.
Best kans dat die af en toe ergens massa maakt. Bij het balhoofd, in contact slot of dodemans konp
z/w dat is toch de voedingspanning?
Als ik die lostrek verwacht ik dat ie t helemaal niet meer doet :-)
(of bedoel je lostrekken en zelf een andere draad van m'n accu naar de ontst.unit trekken ?
t lastige is wel dat t nu nog maar heeel weinig optreed, dus dat t langdurig testen wordt om zekerheid te krijgen.... maar daar zal wel niks aan te doen zijn