Slapende vingers op R1 2002 ?!

Kriz

MF veteraan
11 jan 2003
4.137
0
Mol, België
Hallo,

Ik ben vorig jaar op vakantie geweest met de R1 2002. Dit was naar het zuiden van Frankrijk (= motorhemel btw).

Toen en ook afgelopen zondag (voor eerste keer naar Nordschleife geweest) had ik last van 2 slapende, gevoelloze vingers van mijn linkerhand.

Ik rij reeds bijna 15 jaar met de moto en heb dit nog nooit gehad.

Iemand nog deze ervaringen met een R1 of andere moto ?

Wat kan je eraan doen ?

Heb al gelezen op Amerikaanse r1-forum om de stuurgewichten te 'verzwaren' maar is dit wel een oplossing daarvoor en gaat dit het stuurgedrag niet veel beinvloeden ?

Graag jullie hulp, alvast bedankt !

Greetz
Chris
 
Harder rijden.... })
Voorkomt de tegendruk van de rijwind dat je vingers gaan slapen
zeer juist
road.gif
 
K heb geen idee :+

Maar ehhh, waarom ben je zondag niet ff komen lullen :? Ik was er, PaulR1 was er, Blade 10 was er en Martin ook :)

Had die vette R1 wel even willen bewonderen :9~
 
Aan de snelheid kan het normaal niet liggen (veronderstel ik)

Aan de handschoenen ook niet want ben ondertussen aan 2de paar en heb het nog steeds, eerst had ik Alpinestard GP Plus en nu Spyke dus moeten normaal toch degelijke handschoenen zijn.

Toch alvast bedankt !

Greetz
Chris
 
Hallo Fabian,

Paul heb ik gezien maar nadat ik vant toilet kwam heb ik hem niet meer gezien.

We zijn daar geweest van 12 tot 16 uur en hebben één rondje gedaan. Was reteleuk maar wel wat druk, dan vooral die wagens (Porshes en gele (snelle) Viper).

Mijn vriendin (R6) was ook meegeweest op de ring maar was haar niet bevallen.

Ik hoop zo spoedig mogelijk terug te gaan want was echt wel de moeite maar moet nog HEEL veel bijleren alvorens ik daarover vlieg :-)

Wanneer gaan jullie terug ? Ik ben van plan om door de week savonds een paar keer te gaan om de ring zo wat beter te leren kennen.

Greetz
Chris
 
Heb er ook weleens last van, gewoon effe van het stuur en flink uitschudden die vingertoppen. (als de hellingshoek het toelaat :+ )
 
Kijken of alles goed vast zit, zo ja, dan zijn er nog twee optie's, krukas laten balanceren, óf zwaardere stuurgewichten.

Paul.
 
Iedreen gaat er maar van uit dat het door trillingen veroorzaakt wordt, misschien is de doorbloeding wel wat minder geworden, rij ook al 20 jaar motor, de laatste jaren wat minder kilometers, heb er nu ook eerder last van. Met links kun je nog een beetje wapperen, met rechts is dat een stuk lastiger.
 
Het hoeft dus echt niet aan het trillen van de motor te liggen.

Ik heb het ook als ik ga fietsen (gewoon zo'n ding met pedalen die je rond moet trappen)
Misschien dat andere handvatten (foam b.v.) uit uitkomst is ?
 
Iedreen gaat er maar van uit dat het door trillingen veroorzaakt wordt, misschien is de doorbloeding wel wat minder geworden, rij ook al 20 jaar motor, de laatste jaren wat minder kilometers, heb er nu ook eerder last van. Met links kun je nog een beetje wapperen, met rechts is dat een stuk lastiger.

Ik heb van meerdere "oudere" motorrijders gehoord dat verwarmde handvaten zeer goed werken tegen het doorbloedingsprobleem.

Bij hoge temperaturen is het natuurlijk overbodig, maar als het 's avonds begint af te koelen, schijnt het uitstekend te helpen.


2e punt waar je eens goed naar moet kijken is je zithouding.

Als je op vakantie gaat heb je vaak een flinke Tanktas waar je op leunt, maar bij kortere ritten steun je volledig op je armen.

Let eens goed op of je niet met gestrekte armen rijd. Ik zie nog best vaak mensen die met bijna volledig gestrekte armen op hun sportmotor zitten, hierdoor staan je handen bijna vlak op de handvaten en knel je je bloed toevoer af.


 
Laatst bewerkt:
Errr helaas rijd ik geen bike zoals de r1...maar het ligt echt niet aan je bike of jezelf....ik denk dat degene die voor mij post wat slimmer is dan ik ... lees zijn raad..
 
Heb ditzelfe topic vorig jaar ook geopend maar volgens de ervaren r1 rijders viel dit allemaal wel mee. Heb dus zwaardere stuurgewichtjes gemonteerd en heb er nu geen last meer van en ook beter zicht in de spiegels.
full
 
Heb er ook last van soms en mijn stuurdemper trilt ook als een gek (kan hem niet eens vasthouden soms). Ben al aan mijn 2e Hyperpro stuurdemper nu, maar alles garantie van die jongens..top :}

Ga die zwaardere gewichtjes ook eens proberen..iemand adresje waar ik die het beste kan halen voor een R1 van 98?

thnx

Fastmarky(r1)
 
Hoi arkan,

Ik ken het probleem. Iemand vertelde me een keer dat dit te maken heeft met de hoek waaronder je pols op de clip on rust. Tijdens het rijden laat ik vaak mijn ellebogen iets zakken, waardoor de hoek van mijn pols tov de clipon veranderd. Hierdoor gaat het weg. Nu ben ik het gewend en ongemerkt verander ik nu regelmatig de houdign, waardoor het helemaal niet meer voorkomt. Ik heb geen zaken als zwaardere stuureinden gemonteerd.
Hopelijk werkt deze truc bij jullie ook

Groeten,
Geurt
 
Terug
Bovenaan Onderaan