slecht aanslaan motor

13 jul 2009
57
1
hoi, ik heb een motorscooter die soms slecht aanslaat. de ene keer is het starten lopen en soms wil die niet aanslaan. de bougie is niet vettig zou dit een brandstofprobleem kunnen zijn?
 
Ik heb zelf een X9, bij mijzelf de accu vervangen van de week, werd de laatste weken ook minder, soms in 1x soms meerdere keren starten; tot van de week helemaal niet meer, start motor rattelde vrolijk, maar kon het niet klaar krijgen.
Nu woon ik in een warmer klimaat als Nederland, in Singapore nm. misschien dat de temperatuur winter / voorjaar nu warme zomer iets teveel is geworden.
 
inderdaad de accu vervangen.

Even toelichten waarom.
Als de accu slecht word neemt het vermogen af, hierdoor heeft hij wel het
vermogen om de startmoter rond te krijgen maar dan niet meer genoeg om
de bougie's te laten vonken.
 
Laatst bewerkt:
ik zou eerst de spanning meten tijdens het starten, voordat je begint te vervangen.
en hoe draait de startmotor als de motor niet wil starten, moeizaam of draait deze snel genoeg rond.
je kunt ook , als de motor niet wil starten , er een andere accu erbij zetten met behulp van startkabels.
als de motor dan wel start, is je eigen accu te zwak of word niet goed bijgeladen.
 
Hoi, bedankt voor de reacties maar ik heb de accu een nacht op de druppellader gezet en in de ochtend startte hij goed maar na een stukkie rijden en even een uurtje stilstaan bijna niet meer aan te krijgen na 10 minuten kreeg ik hem weer aan en voelde duidelijk dat de accu minder power kreeg na 10 minuten starten
 
Terug
Bovenaan Onderaan