Even vooropgesteld, ik vermoed sterk dat het slecht lopen puur door een lage accuspanning komt maar mocht het daar niet mee opgelost zijn kijk ik nu vast wat verdere opties zijn want zondag mogen we weer.
Het gaat om mijn Suzuki GSX-R600 2011. Behoorlijk getuned.
Zit een lithium accu in en in/na de winter erachter gekomen dat hij leeg was.
Onlangs op testbank geweest met tijdelijke oude loodaccu, ging prima maar dan rij je ook niet zo lang.
Na testbank alleen olie gewisseld en nieuwe volle luthium accu erin.
Verder heeft deze motor een enkel fase binnenrotor dynamo en daarop aangepaste SR van Carmo.
Het probleem:
Voor de eerste sessie op de stands warm laten draaien, pitlimiter erop, pitstraat uit, toerenteller dood en vanaf de Strubben werd het wandelen.
Testknopje accu gaf nog maar 1 lampje dus leeg. Oude loodaccu er weer in en was maar 12V met draaiende motor dus mijn verwachting is dynamo verrot (welke overigens een lichtere binnenrotor dynamo is).
Ook met volle accu (volgens Optimate) liep hij na 1 rondje alweer beroerd. Wel alleen op de snelle stukken, rechte stuk en Veenslang.
Nu weet ik dat met lage accuspanning de computer niet zijn werk goed doet en dat lithium bij een iets te lage spanning al niet meer thuis geeft en dat de loodaccu die ik bij me had ook niet optimaal was.
Voor nieuwe dynamo: Roy "R" in "Slecht lopen door te lage accuspanning o..."
Nieuwe dynamo erin heeft niet geholpen, zie: Roy "R" in "Slecht lopen door te lage accuspanning o..."
En voor wie het niet kent, binnen rotor dynamo (oude foto, hierna zijn ze beide nieuw gewikkeld)
Het gaat om mijn Suzuki GSX-R600 2011. Behoorlijk getuned.
Zit een lithium accu in en in/na de winter erachter gekomen dat hij leeg was.
Onlangs op testbank geweest met tijdelijke oude loodaccu, ging prima maar dan rij je ook niet zo lang.
Na testbank alleen olie gewisseld en nieuwe volle luthium accu erin.
Verder heeft deze motor een enkel fase binnenrotor dynamo en daarop aangepaste SR van Carmo.
Het probleem:
Voor de eerste sessie op de stands warm laten draaien, pitlimiter erop, pitstraat uit, toerenteller dood en vanaf de Strubben werd het wandelen.
Testknopje accu gaf nog maar 1 lampje dus leeg. Oude loodaccu er weer in en was maar 12V met draaiende motor dus mijn verwachting is dynamo verrot (welke overigens een lichtere binnenrotor dynamo is).
Ook met volle accu (volgens Optimate) liep hij na 1 rondje alweer beroerd. Wel alleen op de snelle stukken, rechte stuk en Veenslang.
Nu weet ik dat met lage accuspanning de computer niet zijn werk goed doet en dat lithium bij een iets te lage spanning al niet meer thuis geeft en dat de loodaccu die ik bij me had ook niet optimaal was.
Voor nieuwe dynamo: Roy "R" in "Slecht lopen door te lage accuspanning o..."
Nieuwe dynamo erin heeft niet geholpen, zie: Roy "R" in "Slecht lopen door te lage accuspanning o..."
En voor wie het niet kent, binnen rotor dynamo (oude foto, hierna zijn ze beide nieuw gewikkeld)
Laatst bewerkt: