Slingeren mag niet!

CK

Die hard MF'er
10 mei 2002
904
0
Utrecht
Vanavond werd ik gebeld door een vriendin die melde dat ze stonden te flitsen bij ons in de buurt, ik moest die avond nog over die zelfde weg. Dus later die avond stapte ik op m`n motor opweg naar die "bewuste" weg. In de verte zag ik "ze" al staan dus dacht laat ik de cameraman het eens last maken en begon lekker te slingeren over m`n eigen rijstrook,) maar hield me keurig aan de snelheid. Een collega van de cameraman sprong de weg op verzocht mij aan de zijkant van de weg te stoppen.

Agent: "Zo meneer, mankeert er iets aan het balhoofd van uw motor?"
Ik: "Euhm nee?!"
Agent: "Nou u slingert nogal!"
Ik: "Ow, ja en dan?"
Agent: "Nou meneer dat is al gauw een artikel 5!!"
Ik: "uhhhhh :? artikel 5 :? was da :? ;) "
Agent: "Nou belemmering van het overige verkeer, blabla..."
Ik: "Ow... nou wie belemmer ik dan wat er rijdt niemand hier."

Mooie was dat er echt helemaal niemand op die weg reed op mij na :)

Agent: "Hmm, ja toch mag het niet!"
Ik: "Ok..."

Die agent begon om m`n motor heen te lopen met een afkeurende blik... zoekend naar belastend bewijs materiaal...

Agent: "AAAAAAAAAAAH HAAAAAAAAA!!! Er zit een sticker op uw kententekenplaat!"
Ik: "Ja dat is van het motor-forum, leuke website ;) "
Agent: "Jamaar dat mag niet!!!"
Ik: "Ja dat weet ik!"
Agent: ".... ow"

Toen kwam z`n collega (de cameraman) eraan, welke ook motorrijder is (aan z`n outfit te zien).

Agent2: "Ach joh dat stickertje belemmert niet dat het kenteken onleesbaar is, laat maar zitten."
Ik: " :} "
Agent1: "Nou dan mag je weg, prettige avond."

Hulde aan agent 2, maar die andere agent, *&*(&*(@#@ (censuur)
 
Laatst bewerkt:
Jij wou de politie beschuldigen van UITLOKKING?
Of had je gewoon zin in een potje })
 
Je had trouwens toen die kerel op de weg sprong moeten reageren met:

He U brengt het andere verkeer in gevaar, ik moet remmen! Of niet? 8-)

Volgens mij artikel 5 van de RBW? :)
 
Is toch heel normaal dat dat niet mag,net als nose-wheelies,whielies,burn-outs.
Dat je op een motor rijd wil nog niet zeggen dat er geen enkele verkeersregel meer geldt.

What's your point??

En nee, ik ben geen moraalridder,maar we leven met 16 miljoen mensen in 1 land, en als we nou allemaal maar gaan slingeren en wheelies maken,dan wil ik het niet meemaken hoe "veilig" het hier word op de openbare weg.

John :)
 
Wheelien mag ook niet, zo leid je andere weggebruikers af ofzo :]
Gelukkig kreeg ik een waarschuwing :)
 
Hoorde laatst ook zoiets, een aantal mensen aan het eind van een avondje uit terug met de auto (niet dronken of zo) en een beetje melig. Dus een extra rondje over de rotonde en een beetje zigzaggen op een recht stuk, kregen ze mooi een bekeuring voor... |( :z
 
Is toch heel normaal dat dat niet mag,net als nose-wheelies,whielies,burn-outs.
Dat je op een motor rijd wil nog niet zeggen dat er geen enkele verkeersregel meer geldt.

What's your point??

En nee, ik ben geen moraalridder,maar we leven met 16 miljoen mensen in 1 land, en als we nou allemaal maar gaan slingeren en wheelies maken,dan wil ik het niet meemaken hoe "veilig" het hier word op de openbare weg.

John :)

jij bent een duitser jij snapt dat niet :P

Ach ik bedoel, waar maken ze zich druk om, er reed niemand, was geen gevaar en het was meer als grapje bedoeld dan dat er iets gebeurde, en toch gaan ze lopen zeuren, gaat toch nergens over.. that`s my point.

En slingeren als in "binnen de rijbaan een beetje heen en weer bewegen" geen achtjes en burn-outs ofzo :P
 
Laatst zijn we nog op de foto gezet toen we te hard een slinger voorlangs de camera maakten (hij deed het nog al zag het er niet zo uit : }) gelukkig zit er aan de voorkant vd motor geen plaat :]
 
Hoorde laatst ook zoiets, een aantal mensen aan het eind van een avondje uit terug met de auto (niet dronken of zo) en een beetje melig. Dus een extra rondje over de rotonde en een beetje zigzaggen op een recht stuk, kregen ze mooi een bekeuring voor... |( :z

hmm, ik neem ook wel eens een extra rondje op de rotonde, en idd, ik zou het overige verkeer afleiden, zoiets zei hij ook ja.

ik zal me voortaan netjes gedragen :( :+
 
Vanavond werd ik gebeld door een vriendin die melde dat ze stonden te flitsen bij ons in de buurt, ik moest die avond nog over die zelfde weg. Dus later die avond stapte ik op m`n motor opweg naar die "bewuste" weg. In de verte zag ik "ze" al staan dus dacht laat ik de cameraman het eens last maken en begon lekker te slingeren over m`n eigen rijstrook,) maar hield me keurig aan de snelheid. Een collega van de cameraman sprong de weg op verzocht mij aan de zijkant van de weg te stoppen.

Agent: "Zo meneer, mankeert er iets aan het balhoofd van uw motor?"
Ik: "Euhm nee?!"
Agent: "Nou u slingert nogal!"
Ik: "Ow, ja en dan?"
Agent: "Nou meneer dat is al gauw een artikel 5!!"
Ik: "uhhhhh :? artikel 5 :? was da :? ;) "
Agent: "Nou belemmering van het overige verkeer, blabla..."
Ik: "Ow... nou wie belemmer ik dan wat er rijdt niemand hier."

Mooie was dat er echt helemaal niemand op die weg reed op mij na :)

Agent: "Hmm, ja toch mag het niet!"
Ik: "Ok..."

Die agent begon om m`n motor heen te lopen met een afkeurende blik... zoekend naar belastend bewijs materiaal...

Agent: "AAAAAAAAAAAH HAAAAAAAAA!!! Er zit een sticker op uw kententekenplaat!"
Ik: "Ja dat is van het motor-forum, leuke website ;) "
Agent: "Jamaar dat mag niet!!!"
Ik: "Ja dat weet ik!"
Agent: ".... ow"

Toen kwam z`n collega (de cameraman) eraan, welke ook motorrijder is (aan z`n outfit te zien).

Agent2: "Ach joh dat stickertje belemmert niet dat het kenteken onleesbaar is, laat maar zitten."
Ik: " :} "
Agent1: "Nou dan mag je weg, prettige avond."

Hulde aan agent 2, maar die andere agent, *&*(&*(@#@ (censuur)

Mijn motor heeft ook een kapot balhoofd, Zodra ik onder de 60km kom ga ik direct slingeren }) . Gelukkig komt dit niet al te vaak voor })
 
jij bent een duitser jij snapt dat niet :P

Ach ik bedoel, waar maken ze zich druk om, er reed niemand, was geen gevaar en het was meer als grapje bedoeld dan dat er iets gebeurde, en toch gaan ze lopen zeuren, gaat toch nergens over.. that`s my point.

En slingeren als in "binnen de rijbaan een beetje heen en weer bewegen" geen achtjes en burn-outs ofzo :P

Ik begrijp je wel, maar als ze het JOUW laten doen,dan mogen die andere 50000 dat ook.Je kan zoiets niet toestaan als je de wet moet naleven,en natuurlijk ben ik ook geen heilige.Maar ik begrijp goed dat ze je even aan de kant gezet hebben.
Kijk je moet het zo zien dat het hun werk is om te kijken of dat andere zich aan bepaalde regels houden(terecht of onterecht is niet aan de orde).Je mag gewoon van geluk spreken dat ze je geen prent gegeven hebben voor roekeloos rijgedrag.

Toch veel slinger plezier!

John :)

ps. en ja ik slinger ook wel ooit,en rij ook wel us een beeeeeetje te hard O-)
 
Kreeg gisteren een waarschuwing omdat de politie mij tegemoet reed en volgens hun mijn koplamp niet meer te zien was!

Ik zei dat dat kwam omdat er 140 pk op het achterwiel zit en dit heel moeilijk in bedwang te houden was en als die agent zijn motorrijbewijs had mocht ie van mij testen!

Dat hoefde niet en het bleef bij een waarschuwing dus er zijn ook wel schappelijke petten! ;-
 
Kreeg gisteren een waarschuwing omdat de politie mij tegemoet reed en volgens hun mijn koplamp niet meer te zien was!

Ik zei dat dat kwam omdat er 140 pk op het achterwiel zit en dit heel moeilijk in bedwang te houden was en als die agent zijn motorrijbewijs had mocht ie van mij testen!

Dat hoefde niet en het bleef bij een waarschuwing dus er zijn ook wel schappelijke petten! ;-

:}

Lamp in je onderkuip monteren dan?
 
eigenlijk he... eigenlijk is de weg alleen maar bedoeld om van A naar B te komen. in die zin hebben een hele hoop van ons er NIETS te zoeken...
 
Ik heb ook zoiets wel eens gehad,

rijd in Hoorn binnen de bebouwde kom op donderdagavond een paar jaar terug, word ik door een andere motorrijder die me tegemoet komt gewaarschuwd voor een lasercontrole.

dus ik opletten, zie ik die graaier staan achter een lantaarnpaal op een soort vluchtheuvel midden op de weg.

dus denk ik net als jij ik ga het hem een beetje lastig maken, dus slingeren... en me idd keurig aan de snelheid houden.

ja hoor er stapt een ander de weg op en houd me aan. waar ik wel niet mee bezig was en dat het levensgevaarlijk is dat slingeren en dat ie wel eens gezien had dat het "vreselijk misging" en oja het was belemmering van de rechtsgang of ik dat wel wist....


nou zei ik : bij mijn rijlessen moest ik niets anders doen dan slalommen dus doe ik dat af en toe gewoon ook wel eens om het niet te verleren O-)

nou het moest maar niet meer gebeuren of ik kreeg er problemen mee.

nadat ik hem nog even goed had uitgelegd dat ik het eigenlijk een graaier vind vroeg ik hem of ie me wel geschoten had, zegt ie: Ja met 43 km per uur.. zo zo zeg ik sla me maar in de boeien dan hehehe.

ik mocht mijn weg vervolgen maar je moet weten dat er na 30 meter een tunneltje ligt EN DAAR HEB IK HEM TOCH OPENGEGOOID... })
 
Ik slinger regelmatig. Beetje gymnastiekoefeningen doen is goed op de vroege morgen! Beetje naief misschien, maar eigenlijk nooit geweten dat het ook een strafbaar feit is...


CAT
 
Ik slinger regelmatig. Beetje gymnastiekoefeningen doen is goed op de vroege morgen! Beetje naief misschien, maar eigenlijk nooit geweten dat het ook een strafbaar feit is...
Zal je niet gauw voor bekeurd worden. ;)


Maar bij de 2 bovenstaande gevallen denk ik dat de heren vd politie zich wat irriteerden, omdat in hun geval 't slingeren eigenlijk impliciet een beetje een bepaalde boodschap draagt. (lang->kort: ze voelden zich beetje in de zeik gezet :P )
 
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:04 schreef roestendoenze het volgende:Maar bij de 2 bovenstaande gevallen denk ik dat de heren vd politie zich wat irriteerden, ........ ze voelden zich beetje in de zeik gezet :P )
Is dat niet inherent aan de functie i.c.m. de taakuitoefening?
 
Terug
Bovenaan Onderaan