Smelly good - Cagiva ala verde SST 359

Maar er is nog geen rook ;)
Dus ook geen nieuwe Paus. :+
Misschien wel eens een nieuwe Garfield? *O* ,
1682164719303.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heb je nieuwe pistonpen borgclips gebruikt?, liever geen oude gebruiken en ook geen clips met omgebuigde uiteinden gebruiken.
Deze niet,
1682177094976.png

Deze wel,
1682177139258.jpeg
 
Ik ben wat dat betreft ook ervaringsdeskundige, tot 2x toe van die omgebogen stukjes afgebroken en de cilinder gesloopt. 8)7
Ook mij is dat gebeurd, met een Kreidler destijds. En niet 1, maar 2 cylinders naar z'n grootje door die afgebroken stukjes..-O-
 
Ok, dat kan ik me niet permitteren - voor de 350 zijn cilinders en zuigers erg zeldzaam.

Maar eigenlijk zou ik die clips dus beter helemaal kunnen vervangen door nieuwe ? Zijn dat algemene maten en waar koop ik ze ? Want anders wordt het heel lastig ...
 
Liefst nieuwe gebruiken, ik heb vroeger ook een cilinder gesloopt door ouwe te gebruiken.
Normaal gesproken bestel je ze bij de onderdelen leverancier van een bepaald merk, in jou geval word dat denk ik moeilijk.
Misschien dat dit merk ze kan leveren,
 
Als ik Renato in Italië (hij heeft in zijn leven al heeeeeeeeeeeeeel veel mooren gereviseerd) vraag naar aanhaalmomenten zegt ie steevast "a mani"..... met het handje..... _O-
 
Als ik Renato in Italië (hij heeft in zijn leven al heeeeeeeeeeeeeel veel mooren gereviseerd) vraag naar aanhaalmomenten zegt ie steevast "a mani"..... met het handje..... _O-
Doe ik meestal ook, oudere bouten breken eerder met een momentsleutel.
 
Zuigerpen is 20 mm diamater.

Clip is 22 mm in ontspannen toestand.
Dikte 1.5 mm.

Houd ik bij het zoeken de diameter van de zuigerpen aan (lijkt me de enige logische keuze) ?

Dus zoeken op 20x1.5 mm.

Dat geeft:


Zoiets dus ?
 
Zojuist clips besteld bij Outlawracing - hopelijk zijn ze er snel dan kan ik verder.

Gisteren heb ik overigens nog alle spoelen en bedrading achter het vliegwiel geïnspecteerd en doorgemeten en enkele massa-aansluitingen gereinigd.

Vandaag de carburateur nog even geopend en geïnspecteerd. Hij was niet zo schoon als mogelijk maar alle sproeiers etc. waren netjes open.
Ook het pasvlak van de cilinderkop netjes gemaakt en de accu aan de lader gehangen.

Nieuwe benzine / olieslangen heb ik al in huis, die maak ik tzt. op maat.

Nu wachten op de circlips en de lange inbus met momentopname en dan kan 'ie volgens mij zo weer in elkaar.
 
Let wel op dat de clips goed strak in de gleuf zitten. De pistonpen tikt er tegen, zit de clip dan niet strak in het gat flipt de pistonpen deze er zo uit.
Met alle nare gevolgen. |(
 
Vandaag weer een flink stuk verder gekomen. Morgen starten ...

20230429_162642.jpg


20230429_162717.jpg


20230429_162842.jpg


Carterolie moet er nog in, doe ik morgen.

Olietank voor de mengsmering is al gevuld en de pomp is al ontlucht.

Ik ga morgen (uiteraard) eerst starten met een hulptankje met wat mengsmering tot de oliepomp goed olie levert (kan ik zien aan de nieuwe doorzichtige slangen). Waarschijnlijk zie ik het ook wel aan de uitlaat als de motor dubbel olie krijgt vanuit de pomp en de premix.

Carterolie: het manual komt niet verder dan 'Castrol GTX2' en specificeert dus geen viscositeit. Ik heb voor mijn Honda's Motul 5000 10W40 staan, ik denk dat die Cagiva dat ook wel lust ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan