jaap43
MF veteraan
Een nadeel van plastic slangen is dat deze na verloop van tijd hard worden door benzine en olie.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pfff kloten man! Laat het allemaal even bezinken, misschien denk je er dan anders over.Helaas.
Soms loopt het allemaal wat anders dan gedacht.
Gisteren is volledig onverwacht het blok van mijn KTM vastgelopen.
Ik weet nog niet of ik 'm ga repareren, het blok vervangen of de motor als schademotor verkopen, maar zeker is wel dat het me serieus geld en wellicht ook tijd & aandacht gaat kosten.
Dus heb ik besloten om de Cagiva te verkopen.
Mocht iemand interesse hebben of iemand weten dan hoor ik het graag.
Niet dat wij'' bevooroordeeld'' zijn als 2takt fanaten hoorPfff kloten man! Laat het allemaal even bezinken, misschien denk je er dan anders over.
Misschien een probleem met het overdrukventiel.Thanks heren.
Voorlopig tasten ik en sommige anderen met veel (KTM) sleutelervaring in het duister. Het zijn alleen de bigends die schade hebben. De olie komt van rechts de holle krukas in, passeert eerst rechts twee krukaslagers en gaat na de bigends door naar het linker krukaslager en daarna de oliedruksensor en de voorste cilinderkop. Op geen van die punten is schade en ik heb ook geen oliealarm gehad.
Ik hoop dat de revisiespecialist misschien een idee heeft.
Euhm, jawel. Plm. 300 km ervoor. Originele filters en zeven en fatsoenlijke olie. Ik ben volledig bereid om een eigen fout toe te geven maar ik heb een redelijk vertrouwen dat ik eea. goed heb gemonteerd. Ook bij demontage vond ik geen aanwijzingen dat er iets verkeerd zat.Niet toevallig oliefilter en olie vervangen vlak voordat hij vastliep?
Nee ik vroeg dat omdat sommige mensen imitatiefilters monteren die bijvoorbeeld geen terugslagklep hebben.Euhm, jawel. Plm. 300 km ervoor. Originele filters en zeven en fatsoenlijke olie. Ik ben volledig bereid om een eigen fout toe te geven maar ik heb een redelijk vertrouwen dat ik eea. goed heb gemonteerd. Ook bij demontage vond ik geen aanwijzingen dat er iets verkeerd zat.
Zou die klep dan zijn gaan falen vanwege de oliewissel ?
En dan nog, had ik dan in die 300 km geen oliedruk alarm moeten krijgen en zelfs dan, waarom dan alleen de bigendlagers ?
Was tie eigenlijk klaar?Zo. Voor mij houdt het avontuur met de Cagiva hier op. Ik heb 'm vandaag verkocht aan een ander forumlid.
Wellicht dat hij dit topic verder aanvult maar dat laat ik aan hem over.