Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
haha nu nog een GPSMet een GPS kan je het checken via de sateliet!!
als je bij een bebouwde kom komt waar zo'n radar meter staat die aangeeft wat je snelheid is weet je het precies. Die dingen zijn wel geijkt, i.t.t. sommige tellers in koekblikken/op motoren.
[me]leuk detail: als je boven de 100 rijdt gaat 'ie knipperen, een soort van feestverlichting om je aan te moedigen of zo
[/me]
Je woont wat veraf anders mocht je de mijne wel eens lenen...haha nu nog een GPS
moet op 1 of andere fiets gelijk aan wasmiddelen denkensignificant.
thanx .Je woont wat veraf anders mocht je de mijne wel eens lenen...
Misschien dat er ooit een gelegenhied is op een meeting, dat je iemand tegen komt die een GPS heeft... ff wachten dus...
Mooi daar kan ik wat meeWat je kan doen is bij een hectometer paaltje gaan staan, dan je trip teller nullen, en gaan rijden (bij voorkeur op een (bijna) rechte weg).
Na een kilometer of tien stop je bij een hectometer paaltje, en dan kijk je of de gemeten afstand klopt met de werkelijk afgelegde afstand. Dan weet je dus redelijk exact wat de afwijking is.
Het 'slingeren' van de weg (of van jezelf) kan je op tien kilometer vrijwel verwaarlozen, en de afwijking van de hectometerpaaltjes valt ook heel erg mee. Da's allemaal niet significant.
you funny Wolfman, de poltie laat jou passeren met 110-120 waar je 70 mag, terwijl je ze bijna inhaalde met 200 +.Rij met 150 op je teller langs een flitspaal. Een paar weken later krijg je thuisgestuurd hoe hard je werkelijk reed!
Het 'slingeren' van de weg (of van jezelf) kan je op tien kilometer vrijwel verwaarlozen, en de afwijking van de hectometerpaaltjes valt ook heel erg mee. Da's allemaal niet significant.
Daar is een mooi woord voor: vetergang. Door wind, weg en stuur invloeden slinger je altijd een beetje, net als een veter die je op de grond legt.
Dat is precies de reden waarom een snelweg breder is (3.5 m) dan een 30km weg (2.0m). Bij een hogere snelheid heb je een grotere vetergang.
Omdat de afwijking bij een bepaalde snelheid constant is, is procentueel gezien de afwijking op 1km net zo veel als op 10km en mogelijk wel significant.
PS. Ik heb 17% afwijking op mijn teller, dat kan je heel simpel meten. Je gaat met twee brommers op pad. De eerste gaat voor je rijden en bij 100km/u steekt ie z'n hand omhoog. Ik reed dus ongeveer 85km/u op mijn teller. Das volgens mij significant genoeg.
Wat je kan doen is bij een hectometer paaltje gaan staan, dan je trip teller nullen, en gaan rijden (bij voorkeur op een (bijna) rechte weg).
Na een kilometer of tien stop je bij een hectometer paaltje, en dan kijk je of de gemeten afstand klopt met de werkelijk afgelegde afstand. Dan weet je dus redelijk exact wat de afwijking is.
Het 'slingeren' van de weg (of van jezelf) kan je op tien kilometer vrijwel verwaarlozen, en de afwijking van de hectometerpaaltjes valt ook heel erg mee. Da's allemaal niet significant.
Met een GPS kan je het checken via de sateliet!!
Daar is een mooi woord voor: vetergang. Door wind, weg en stuur invloeden slinger je altijd een beetje, net als een veter die je op de grond legt.
Dat is precies de reden waarom een snelweg breder is (3.5 m) dan een 30km weg (2.0m). Bij een hogere snelheid heb je een grotere vetergang.
Omdat de afwijking bij een bepaalde snelheid constant is, is procentueel gezien de afwijking op 1km net zo veel als op 10km en mogelijk wel significant.
PS. Ik heb 17% afwijking op mijn teller, dat kan je heel simpel meten. Je gaat met twee brommers op pad. De eerste gaat voor je rijden en bij 100km/u steekt ie z'n hand omhoog. Ik reed dus ongeveer 85km/u op mijn teller. Das volgens mij significant genoeg.
Zijn die dingen echt goed geijkt?als je bij een bebouwde kom komt waar zo'n radar meter staat die aangeeft wat je snelheid is weet je het precies. Die dingen zijn wel geijkt, i.t.t. sommige tellers in koekblikken/op motoren.
[me]leuk detail: als je boven de 100 rijdt gaat 'ie knipperen, een soort van feestverlichting om je aan te moedigen of zo
[/me]