Snelheidsovertreding Hoe Hoog zal mijn bekeuring worden?

Bij ons staat ook zo een bord maar dan een met gieters erop!!!

Oke, 's werelds meest slechte fotosoepkunsten, maar ik vond het een leuk idee:

denkaanonzekinderen.jpg
 
Klein feitje waar iedereen overheen leest:

TS is 22 jaar oud en dus beginnend bestuurder. (zie profiel)
En dan binnen 2 jaar 2 keer een geregistreerde overtreding op het kerfstokje, waarvan er een vrij stevig is. Ik heb het vermoeden dat dit als verzwarend feit wordt meegenomen.
Zal in elk geval niet voor hem pleiten :X

Succes maar eerlijk is eerlijk: als jij je RBW een tijdje kwijt bent zal ik er niet echt van wakker liggen. Je hebt je waarschuwing al een keer gehad, toch?
 
nou ik ben ook genaaid met 50 tehard , moet me boete nog krijgen reed harder als 50 tehard maar geen meeting kunnen doen enz dus hij gooide het maar met zn (natte vingerwerk) op 50 km te hard , dus ik ga ook schrijven want hij moet minimaal 16 sec achter je rijden en dan een correcte meeting verichten en niet gokken !!!
Dat zal ze leren! Ik wed dat die verbalisant er nu al slapeloze nachten van heeft!

:z
 
Klein feitje waar iedereen overheen leest:
TS is 22 jaar oud en dus beginnend bestuurder. (zie profiel)
En dan binnen 2 jaar 2 keer een geregistreerde overtreding op het kerfstokje, waarvan er een vrij stevig is. Ik heb het vermoeden dat dit als verzwarend feit wordt meegenomen.
Zal in elk geval niet voor hem pleiten :X
Succes maar eerlijk is eerlijk: als jij je RBW een tijdje kwijt bent zal ik er niet echt van wakker liggen. Je hebt je waarschuwing al een keer gehad, toch?

Tja, in de kern heb je een punt.
Het is overigens niet zo dat veel mensen er overheen lezen, maar mensen zien er vaak de noodzaak niet van in om iemand op probleemgedrag te wijzen. Dat is immers al gebeurd, daarom post iemand hier z'n verhaal......
Uiteindelijk worden de meeste mensen wel wakker en passen hun gedrag aan. Ik geloof niet dat ze dat doen omdat mensen hier ze dat vertellen, maar eerder omdat de prijs voor hun gedrag toch wel érg gaat oplopen. Zo werkt dat nu eenmaal.

Aan de andere kant hebben wel allemaal wel eens wat, soms heb je gewoon pech dat je binnen korte tijd meermaals met je water bij de dokter moet komen.
Ik schat in dat veel motorrijders met enige regelmaat te hard rijden. Of dat op zich duidt op probleemgedrag waag ik te betwijfelen. De meesten hebben door schade en schande wel geleerd waar en wanneer dat de minste risico's oplevert. Misschien moet die les nog doordringen bij TS (of misschien gebeurt dat nooit), maar dat kan ik op basis van wat postings niet zeggen.
 
:') TS stelt een vraag en het wordt weer meteen een zeiktopic met moraalridders.. Ja, TS zat sowieso fout en ik ben wel de laatste die zoiets goed zou praten, maar hij stelt gewoon een vraag die best op een normale volwassen manier beantwoord kan worden.
 
Moraalridders zijn mensen die gretig aftrek vinden bij het wijzen op de vingertjes van de kwaadwillenden der aarde en daarmee denken dat ze iets goed doen voor de maatschappij.
Vroeger waren dat waarschijnlijk NSB'ers of stasi agenten, maar bij gebrek aan dergelijke instanties speelt men freelance-moraalridder te toetsenbord op het www.
 
Jah ik was me er nooit zo van bewust wat het met je doet om nu al 3,5 maand me rijbewijs lwijt te raken, ik weet dat ik er nu al van heb geleerd! Het dringt nu echt door hoe hoog de kosten kunnen oplopen! Het is echt zonde maar absoluut niet voor herhaling vatbaar dus het helpt enigzins wel! Als ik nu eens wat harder wil rijden voor de verandering ga ik of Duitsland in of een lekker dagje circuit:) ik kan iedereen anraden toch binnen de marges te rijden dit is echt kut, de inhoudingatermijn is 4
Maand indien voor die tijd niet is beslist (17) september heb op heden nog geen oproep ghad weer, duurt dat altijd zo lang ?
 
Is niet een standaard termijn voor, het mag zelfs 3 jaar duren. Om maar eens over een leer effect te spreken
 
Jah maar in principe als ik moet voorkomen NA 17 september kan hij toch niet meer verlengen oid? Tenminste de brief luid : de inhoudingstermijn is 4 maand en zal uiterlijk 17 september worden teruggegevn indien voor die tijd geen uitspraak is gedaan, aangezien er vaak nog een lange tijd tussen verzending brief en het voorkomen is?
 
17 september moet het rijbewijs aan jou geretourneerd worden. Ofwel per post verzonden, ofwel dat je het ergens mag ophalen. Let wel; je mag zelf pas weer rijden als je je rijbewijs in bezit hebt. Dus als het het om mag halen niet zelf gaan rijden (anders dan met de trap fiets)!!

Zodra je moet voorkomen zal de OvJ hoogstwaarschijnlijk 4 maanden OBM ov eisen. Rechter zal daar waarschijnlijk wel in mee gaan. Maar er kan een andere (lees hogere) eis of straf komen. Dan gaan de 4 maanden ontzegging die je nu gehad hebt daar vanaf. Maar ik verwacht het niet.
 
Oke ik snap het redelijk, maar ik moet voorkomen of een gesprek hebben met de ovj en als ik niet op kom dagen word het een zaak voor de kantonrechter? Is daar nog enig verschil in? Ik ga wel hoor daar niet van ;) ik zou 22 juli al moeten hè maar dat hebben ze afgezegd en ik zou een nieuwe oproep krijgen maar nu 5 weken verder maar nog niks weer vernomen van het o.m
 
Wat een slap gewaffel van sommigen hier zeg.
Met je er zal maar een kind over steken blablabla. Hebben deze of genen enig idee op welke weg dit plaatsvond :?
Ik ken zoveel wegen waar max. 50 is toegestaan maar als iedereen er 100 zou rijden er nog niks aan de hand is.
Daarbij wat is 113 nou op een sport fiets, even een tikje gas erbij om die 2 auto'tjes in te halen en je bent er.
Degenen die zich aangesproken voelen ga lekker fanmail schrijven naar die halve tamme Koos Spee!
 
Wat een slap gewaffel van sommigen hier zeg.
Met je er zal maar een kind over steken blablabla. Hebben deze of genen enig idee op welke weg dit plaatsvond :?
Ik ken zoveel wegen waar max. 50 is toegestaan maar als iedereen er 100 zou rijden er nog niks aan de hand is.
Daarbij wat is 113 nou op een sport fiets, even een tikje gas erbij om die 2 auto'tjes in te halen en je bent er.
Degenen die zich aangesproken voelen ga lekker fanmail schrijven naar die halve tamme Koos Spee!

Typische reactie van de "kijk-ik-kan-alleen-snel-rechtdoor-rijden-motorrijder" :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan