Snelheidsovertreding Hoe Hoog zal mijn bekeuring worden?

Uit het boete topic:

Ja, ervaring zat..... -O-
Binnen of buiten bb-kom?
Binnen = EMG + boete van OVJ (boete is ongeveer 11 euro per KM na correctie)
Buiten = (indien GEEN meervoudige overtreding) alleen de boete van OVJ (boete is ongeveer 11 euro per KM na correctie)

Neem daarbij in gedachte dat je al een OVJ geschiedenis hebt voor die 33 te hard..... Dat is ook de rede dat je moet voorkomen. Ik denk dat je gaat horen dat je een eurotje of 1100 mag aftikken en misschien wel een poosje je rijbewijs mag inleveren.
 
Lekker slim, boete kan niet hoog genoeg zijn.
Met zulke snelheden door de bebouwde kom, je kind zal daar lekker de straat op rennen.

In de regel worden kinderen doodgereden door panieklijders die niet in de gaten hebben dat ze 60 rijden waar je 50 mag en niets anders doen dan de handen voor de ogen slaan, mocht een kind de weg op rennen.
De slechtziende gleufhoed is een goeie tweede, die merkt het meestal niet eens.

Met 120 ben je al voorbij nog voordat het kind de weg op zal rennen.

@ TS: Leg 1000 euro apart. ;)
 
Laatst bewerkt:
dus er is een kans dat mijn rijbewijs nog langer vastgehouden word? dan deze 4 zware maanden? en jah de emg is ook al binnen,..
Uit het boete topic:

Ja, ervaring zat..... -O-
Binnen of buiten bb-kom?
Binnen = EMG + boete van OVJ (boete is ongeveer 11 euro per KM na correctie)
Buiten = (indien GEEN meervoudige overtreding) alleen de boete van OVJ (boete is ongeveer 11 euro per KM na correctie)

Neem daarbij in gedachte dat je al een OVJ geschiedenis hebt voor die 33 te hard..... Dat is ook de rede dat je moet voorkomen. Ik denk dat je gaat horen dat je een eurotje of 1100 mag aftikken en misschien wel een poosje je rijbewijs mag inleveren.
 
want ik heb een brief van het OM waarin staat dat ik 17 september 2011 mijn rijbewijs weer terug heb, iets in die trand ( zal het nog even opzoeken.)
 
Hallo

ik heb 2 maand geleden een Snelheidsovertreding begaan met mijn o zo geliefde Gsx-r1000 maar die was niet al te min.

ik heb volgens meneer de motoragent 113 gereden waar 50 is toegestaan, dus 63 km/h overschrijding zonder correctie, ik ben ook niet gelaserd of niks, het stuk vanwaar ik 2 autos inhaalde tot aan de rotonde is 400 meter , maar toen ik inhaalde was er nog geen agent te zien, 1,5 kilometer later werd ik aangehouden voor de overtreding, ik geloof er helemaal niks van dat ik 113 heb gereden maargoed de heiligman zegt van wel,,

nu heb ik 4 maand mijn rijbewijs kwijt, + een cursus van 798 euro, ik zou morgen moeten voor komen, maar kreeg vanmiddag een brief van het om dat ze afzeggen en er een nieuwe afspraak gemaakt word ( ook zo vaag )

wat kan ik ongeveer voor bekeuring verwachten? iemand ook ervaring met ditzelfde? ben nog in bezit van puntenrijbewjs, nog 1 jaar. 2e delict binnen een jaar, 1e was met auto 33 te hard,

Henry
ik heb eens geluk gehad ze moeten volgensmij tussen de 600 en 800 meter een meting doen ( politie was met de auto )

ik ree toen ook te hard maar kwam binnen de aantal meters dus hij was niet geldig

je kan het daar op gooien
 
nog eens wat: augustus 2010 ben ik gepakt op een autoweg waar je 100 mocht, ben daar gelaserd met 138 - 5 km correctie dacht ik = 33 km/h overschrijding, en nu nog geen jaar later 63 te hard binnen de bebouwde kom, ben nu 4 maand mijn rijbewijs kwijt, is de kans heel groot dat de inhouding word verlengd naar 1 jaar? dat is volgens mij Maximaal wat de officier mag geven, heb nu dus in totaal 2 geregistreerde bekeuringen.
 
nog eens wat: augustus 2010 ben ik gepakt op een autoweg waar je 100 mocht, ben daar gelaserd met 138 - 5 km correctie dacht ik = 33 km/h overschrijding, en nu nog geen jaar later 63 te hard binnen de bebouwde kom, ben nu 4 maand mijn rijbewijs kwijt, is de kans heel groot dat de inhouding word verlengd naar 1 jaar? dat is volgens mij Maximaal wat de officier mag geven, heb nu dus in totaal 2 geregistreerde bekeuringen.

Ja telt ook mee, daarom krijg je 4maanden (kan heel misschien 6 worden maar denk het niet). Als jouw 63 tehard meer dan 70 tehard was geweest was je je rijbewijs sowieso 6maanden kwijt. Had hetzelfde, vorig jaar 47(binnen bbk) te hard dit jaar 76 te hard(op een 80weg) = 6maand rbw kwijt en een dikke 1000 eu boete.

Ga ook even naar flitsservice.nl en ga zo snel mogelijk wobben naar ijkrapporten etc.

de motoragent kon geen bewijs leveren , dus ik dacht gelijk aan natte vingerwerk..

Een agent is een supermens met haviksogen beedigt bij de wet dus natte vingerwerk is rechtsgeldig.
 
:^
De boete voor de ouders van dat kind kan inderdaad niet hoog genoeg zijn, de openbare weg is geen speelplaats, zeker niet voor kinderen, die ouders zijn onverantwoordelijk.

Half waar. Ouders moeten op hun kind letten maar ik ga ook niet mee buitenspelen met die van mij om ze in de gaten te houden. Ze blijven netjes op de stoep maar je weet het nooit.
Kinderen tot zo'n 12 jaar kunnen slecht snelheid inschatten al kunnen ze nog zo goed uitkijken bij het oversteken.

Gelukkig hebben zulk onverantwoorde gasten (die echt te hard rijden op plekken waar het niet kan) vaak wel een herriepijp dus die krijgen wel de aandacht.
 
Half waar. Ouders moeten op hun kind letten maar ik ga ook niet mee buitenspelen met die van mij om ze in de gaten te houden. Ze blijven netjes op de stoep maar je weet het nooit.
Kinderen tot zo'n 12 jaar kunnen slecht snelheid inschatten al kunnen ze nog zo goed uitkijken bij het oversteken.

Gelukkig hebben zulk onverantwoorde gasten (die echt te hard rijden op plekken waar het niet kan) vaak wel een herriepijp dus die krijgen wel de aandacht.
die neanderthaler heeft altijd een tegen draadse mening, volgende keer roept ie ER ZAL MAAR EEN KIND OVERSTEKEN, gewoon negeren *O*
 
jaah al dat gejank over kinderen raakt me niet hoor, altijd datzelfde geneuzel op elk forum als het over hard rijden gaat:P er zal jah idd er zal... maar ik heb die flitsservice site bekeken, veel info (Y)
 
Tuurlijk niet, 't was zijn schuld niet hé dat 'm zo rap reed

Jij weet even goed als ieder ander dat er plaatsen zijn waar de snelheidslimiet zeker met droog weer ver onder de haalbare veilige maximumsnelheid ligt en jij weet ook dat agenten de dag van vandaag de neiging hebben om quota te proberen halen en vooral op autostrades staan te flitsen ipv op gevaarlijke wegen met zijstraten en dodelijke kruispunten...
 
jaah al dat gejank over kinderen raakt me niet hoor, altijd datzelfde geneuzel op elk forum als het over hard rijden gaat:P er zal jah idd er zal... maar ik heb die flitsservice site bekeken, veel info (Y)
flits service is super. heb toen zelf ook me boete kwijtgescholden gekregen was toch 740 euro toen :)
 
jaah al dat gejank over kinderen raakt me niet hoor, altijd datzelfde geneuzel op elk forum als het over hard rijden gaat:P er zal jah idd er zal...


hee, ik heb ook helemaal geen zin om de moraalridder te spelen, ik rijd zelf ook wel eens te hard, maar doe eens normaal zeg.

wat nou "er zal er zal..", het zal echt maar eens! fijn voor je dat je je geen besef kan maken van het leed wat zoiets met zich meebrengt, maar omdat random persoon X 'heel eventjes' op het gas ging, is mijn moeder nu ondertussen anderhalf jaar aan het revalideren van 5 gebroken wervels, 2 in de nek en 3 in de rug. dat was de laatste keer dat ze het hondje had uitgelaten, ze zal het nooit meer kunnen. mijn vader en zus zitten nu met een burn-out van alle stress en mijn broertje kropt alles op en drinkt het vervolgens weg.

ik vraag niet van je dat je het in je bekrompen hoofd krijgt dat hardrijden moord met voorbedachte rade is, maar er is een verschil tussen 30 te hard op de snelweg en je eigen stomme kop riskeren(het leed van eventuele vrienden/familie laten we wel buiten beschouwing, blijkbaar doen die er niet toe), en met meer dan 100 per uur langs woonhuizen racen.

ignorance is bliss, dus blijkbaar ben jij een heilige. doe de wereld een lol, plant je niet voort en lever je stemrecht in.
 
hee, ik heb ook helemaal geen zin om de moraalridder te spelen, ik rijd zelf ook wel eens te hard, maar doe eens normaal zeg.

wat nou "er zal er zal..", het zal echt maar eens! fijn voor je dat je je geen besef kan maken van het leed wat zoiets met zich meebrengt, maar omdat random persoon X 'heel eventjes' op het gas ging, is mijn moeder nu ondertussen anderhalf jaar aan het revalideren van 5 gebroken wervels, 2 in de nek en 3 in de rug. dat was de laatste keer dat ze het hondje had uitgelaten, ze zal het nooit meer kunnen. mijn vader en zus zitten nu met een burn-out van alle stress en mijn broertje kropt alles op en drinkt het vervolgens weg.

ik vraag niet van je dat je het in je bekrompen hoofd krijgt dat hardrijden moord met voorbedachte rade is, maar er is een verschil tussen 30 te hard op de snelweg en je eigen stomme kop riskeren(het leed van eventuele vrienden/familie laten we wel buiten beschouwing, blijkbaar doen die er niet toe), en met meer dan 100 per uur langs woonhuizen racen.

ignorance is bliss, dus blijkbaar ben jij een heilige. doe de wereld een lol, plant je niet voort en lever je stemrecht in.

Ik geef je 100% gelijk. Ik heb blijkbaar te snel advies gegeven en zie nu echter pas dat de TS in de bebouwde kom gepakt is! Correctie: Geen bebouwde kom dus. Zijn laatste reactie doet hem dan helemaal de das om. Blijft een opmerking die hij niet had moeten maken...
 
Laatst bewerkt:
alleen jammer dat er op dat stuk waar de overtreding plaatsvond kort aan de weg geen woonhuizen staan :) ik zit niet te wachten op zielige verhalen of meningen over hardrijden, dat zal er toch altijd in blijven zitten, als je mijn topic titel leest kon je het weten...
 
het enige wat er is gebeurd, is dat ik 3 autos te snel heb ingehaald die ook al zeker 60 reden en dat ging met iets teveel gas, ben daarna weer terug gezakt op zon 70 km/h dus het is helemaal al niet zo dat ik als een bezetene door een woonwijk scheur ofzo, en toevallig had ik net de pech dat ik op dat kleine stuk me rbw kwijtraak, heb er wel van geleerd de volgende x iets beter na te denken bij het inhalen, maar altijd die verhalen van Als er wat oversteekt daar walg ik van, dan kun je beter helemaal niet op straat komen , want stel je voor als er wat gebeurt...
 
alleen jammer dat er op dat stuk waar de overtreding plaatsvond kort aan de weg geen woonhuizen staan :) ik zit niet te wachten op zielige verhalen of meningen over hardrijden, dat zal er toch altijd in blijven zitten, als je mijn topic titel leest kon je het weten...

Als ik je topic titel lees en reacties op posts kan ik maar een antwoord bedenken; te laag.
 
het enige wat er is gebeurd, is dat ik 3 autos te snel heb ingehaald die ook al zeker 60 reden en dat ging met iets teveel gas, ben daarna weer terug gezakt op zon 70 km/h dus het is helemaal al niet zo dat ik als een bezetene door een woonwijk scheur ofzo, en toevallig had ik net de pech dat ik op dat kleine stuk me rbw kwijtraak, heb er wel van geleerd de volgende x iets beter na te denken bij het inhalen, maar altijd die verhalen van Als er wat oversteekt daar walg ik van, dan kun je beter helemaal niet op straat komen , want stel je voor als er wat gebeurt...

dus omdat je het risico niet helemaal uit de weg kan, kun je net zo goed onnodig veel risico nemen. dat is wat je zegt niet?

en goed, aannemend dat het om een bijzonder overzichtelijke weg ging, maakt dat de besproken actie een stuk minder erg. dat veranderd niets aan het feit dat ik je lakse houding walgelijk vind. maar ik ga ophouden met meelezen, want deze discussie gaat nergens heen, en dus is het zonde om je topic verder te vervuilen.
succes met je zaak. en als je hebt gedaan wat de agent beweerd, wees dan mans genoeg om de consequenties te aanvaarden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan