Snelheidsovertreding Hoe Hoog zal mijn bekeuring worden?

Beste YamaHenkie: Stop nou eens te denken aan jouw eigen portemonnee en rijbewijs. Ik zou me dood schamen en heel goed gaan nadenken of het vervoermiddel en jij wel zo'n gelukkige combinatie zijn. Als jouw rijgedrag zoals je dat beschrijft leidt tot een ongeluk, maak ik me weinig zorgen over jouw leven, maar wel over:
- eventuele onschuldige slachtoffers;
- het verdriet van nabestaanden;
- de maatschappelijke kosten.
Die laatste zijn veel hoger dan de boete en de cursus die jij nu zelf moet betalen. Dus wees een vent en geef je fouten toe, betaal gewoon en, het allerbelangrijkste: leer daarvan.
 
Laatst bewerkt:
Als je voor moet komen, eerst van te voren zorgen dat je het PV van de agent krijgt...zijn ze verplicht te geven...
Daarna goed kijken over welke afstand gemeten is, en op welke manier...
Een agent kan misschien wel 100 gokken of 110, maar 113 is onmogelijk dat is een gok, zelfs geijkte apparatuur heeft een foutmarge, en de agent kan 113 schatten???? yeah right...
Dus zonder PV niets ondernemen, eerst PV opeisen......
Plaats het hier, er zitten mensen zat met kennis van het systeem

Heb zelf al een schatting van 120 Kmh bibekom met succes aangevochten
 
Laatst bewerkt:
Beste YamaHenkie: Stop nou eens te denken aan jouw eigen portemonnee en rijbewijs. Ik zou me dood schamen en heel goed gaan nadenken of het vervoermiddel en jij wel zo'n gelukkige combinatie zijn. Als jouw rijgedrag zoals je dat beschrijft leidt tot een ongeluk, maak ik me weinig zorgen over jouw leven, maar wel over:
- eventuele onschuldige slachtoffers;
- het verdriet van nabestaanden;
- de maatschappelijke kosten.
Die laatste zijn veel hoger dan de boete en de cursus die jij nu zelf moet betalen. Dus wees een vent en geef je fouten toe, betaal gewoon en, het allerbelangrijkste: leer daarvan.

Dus als we een jaar achter jou aanrijden, dan komen de overtredingen zoals TS ze heeft gemaakt niet voor bij jou? Onmogelijk... :W
 
De bekeuring zal niet via meneer "agent"lopen maar via de rechtbank/rechter.
Deze gaan naar je verleden kijken. (alle overtredingen van 30km en meer worden geregristreed en opgeslagen) afhankelijk of je deze wel of niet eerder hebt gehad en eerder je rijbewijs bent kwijt geraakt zal het boeten bedrag worden vastgelst eveneens de innamen van je papiertje(de duur daar van).

Een agent hoeft inprincipe niet ALTIJD alles vast te leggen op beeld.
Een agent wordt vrijwel in iedergeval in gelijk gesteld mits jij getuigen kan overlegen.
Dit heeft te maken met de eed die ze afleggen
 
Dus als we een jaar achter jou aanrijden, dan komen de overtredingen zoals TS ze heeft gemaakt niet voor bij jou? Onmogelijk... :W

Jij houdt het nog geen dag vol achter mij, vermoed ik. For the record: in 25 jaar B en 23 jaar A rijbewijs, heb ik 3 of 4 bekeuringen gekregen (ik ben de tel kwijt ;) ), 1x voor parkeren en de rest voor verwaarloosbare snelheidsovertredingen. Ja, ze bestaan echt. :Y
 
Laatst bewerkt:
Dus als we een jaar achter jou aanrijden, dan komen de overtredingen zoals TS ze heeft gemaakt niet voor bij jou? Onmogelijk... :W


Ach sommige mensen hoeven nou eenmaal niet hard te gaan om plezier te hebben in het rijden.

Hoogste snelheid op mijn GPS is 123km/h gemeten! Na correctie dus nog niet bekeuringswaardig :)

Rijd wel met volle plezier *D en gelukkig nog nooit bekeuring gehad want zou er schijthekel aan hebben. Daarom gewoon nite te hard rijden, werkt tot nu toe probleemloos :)
 
JBplap.. we zijn niet allemaal hetzelfde gelukkig :+
En voorts moet je de hardrijders dankbaar zijn, die betalen zoveel snelheidsbelasting, dat jou belastingdruk minder is :) Stel je eens voor dat iedereen zich aan de regels hield en al dat geld dat de overheid "nodig" heeft voor zinloze projecten door ons allemaal betaald zouden moeten worden.
 
Ach jah ik ben ook zonder bewijs genaaid

BBK 77km overschrijding

3 en een halve maand rbw loos
1000 euro boete euh staatskas spekken
800 euro kleuterklas

Alleen lekker geen voorwaardelijk :)
 
Jij houdt het nog geen dag vol achter mij, vermoed ik. For the record: in 25 jaar B en 23 jaar A rijbewijs, heb ik 3 of 4 bekeuringen gekregen (ik ben de tel kwijt ;) ), 1x voor parkeren en de rest voor verwaarloosbare snelheidsovertredingen. Ja, ze bestaan echt. :Y


Op zo'n score zit ik ook, maar daar ga ik me niet mee op de borst kloppen. Ik weet hoe hard ik soms gereden heb. :X :+ _O-
 
Laatst bewerkt:
En daar gaan we weer (hardrijden is heel cool). Wanneer beseffen we eens dat de heersende mening over motorrijders met name daarom vrij negatief is.
:N
 
Jij houdt het nog geen dag vol achter mij, vermoed ik. For the record: in 25 jaar B en 23 jaar A rijbewijs, heb ik 3 of 4 bekeuringen gekregen (ik ben de tel kwijt ;) ), 1x voor parkeren en de rest voor verwaarloosbare snelheidsovertredingen. Ja, ze bestaan echt. :Y

Ik hoef ook niet achter je aan te rijden. :+ Hiermee zeg je al dat je heus wel eens het gas opengooit. Daar waar op dat moment geen agent staat. Een industriegebied bijvoorbeeld is ook binnen de bebouwde kom. Of stukjes dijk tussen twee dorpjes die 60 zijn geworden, maar waar geen hond (of overstekende kinderen) is. Ik heb het ook over de niet-bekeurde zaken. Bij de bekeuring ben alleen je gesnapt voor waar je anders mee wegkomt of op dat moment geen controle is. ;)


Je koopt geen motor om 50 mee te rijden, hoewel ik zelf ook geen wheelieënde(?) verkeershufter ben. Ik hou mezelf aan ~20km marge. :D


Wel grappig dat de motorscooterrijder het vaak rustiger aan wil doen, terwijl jonge snor/bromscooterrijders ongeveer het grootste verkeerstuig is wat er leeft.
 
Lekker slim, boete kan niet hoog genoeg zijn.
Met zulke snelheden door de bebouwde kom, je kind zal daar lekker de straat op rennen.
DIT is ook binnen de bebouwde kom, daar lopen geen kinderen.

neemt niet weg dat 63 te hard niet handig is.
ik snap dat je daar van baalt maar je zelf aan het gas gedraaid.
 
jazeker ben ik fout, natuurlijk. maar ik rijd opzich best vaak te hard maar eigenlijk nooit BBK maar dit was echt weer typisch zo een weg die je er niet voor aanziet maar het dus wel is. en in 4 jaar is dit mijn 2e snelheidsovertreding die is bekeurd maar helaas toch 2 binnen 1 jaar , 1 met auto en 1 met motor, en ik kan heus wel rustig aan doen , dus ik denk dat mijn motor en ik goed bij elkaar passen :) ik maak me er geen zorgen om, heb hier al voldoende van geleerd, ben nu 3 maand rbw loos en vind het verschrikkelijk, vooral in deze tijd..
Beste YamaHenkie: Stop nou eens te denken aan jouw eigen portemonnee en rijbewijs. Ik zou me dood schamen en heel goed gaan nadenken of het vervoermiddel en jij wel zo'n gelukkige combinatie zijn. Als jouw rijgedrag zoals je dat beschrijft leidt tot een ongeluk, maak ik me weinig zorgen over jouw leven, maar wel over:
- eventuele onschuldige slachtoffers;
- het verdriet van nabestaanden;
- de maatschappelijke kosten.
Die laatste zijn veel hoger dan de boete en de cursus die jij nu zelf moet betalen. Dus wees een vent en geef je fouten toe, betaal gewoon en, het allerbelangrijkste: leer daarvan.
 
die neanderthaler heeft altijd een tegen draadse mening, volgende keer roept ie ER ZAL MAAR EEN KIND OVERSTEKEN, gewoon negeren *O*
Je bedoelt dat ouders zich helemaal niets moeten aantrekken van wat hun koters doen, de andere verkeersdeelnemers zullen dat wel doen voor hen.
Tja, het is ook een manier om de zaken te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik wens je veel succes..
Een politie agent staat altijd onder ede...
ZIJN verhaal isniets meer dan de HELE waarheid...

Ongeacht wat jij zal gaan beweren..

Zelf ook zijn geintje gehad, (niet mbt snelheid).
Op eenpositie dat de agent niets kon zien.
Ook het adres waar het voorval gebeurde klopte niet....

En toch mooi de boete van 180 moeten betalen.....
Kon het ook niet voorlaten komen, en kreeg alleen maar te zien wat de agent had 'gezien'..

Kortom, buk voorover, and enjoy the ride!!!!! :x
 
Je bedoelt dat ouders zich helemaal niets moeten aantrekken van wat hun koters doen, de andere verkeersdeelnemers zullen dat wel doen voor hen.
Tja, het is ook een manier om de zaken te bekijken.

:Y
Zeker nog nooit in Nederland geweest, staat nml. vol met deze borden

denkaanonzekinderen.jpg
 
nou ik ben ook genaaid met 50 tehard , moet me boete nog krijgen reed harder als 50 tehard maar geen meeting kunnen doen enz dus hij gooide het maar met zn (natte vingerwerk) op 50 km te hard , dus ik ga ook schrijven want hij moet minimaal 16 sec achter je rijden en dan een correcte meeting verichten en niet gokken !!!
 
Verbeter de wereld: begin met je eigen kinderen verkeersveiligheid bij te brengen.
:)

Je bedoelt dat ze kinderen moeten leren dat hun gedrag in het verkeer soms verkeersonveilige situaties kan veroorzaken?

Dat zijn jouw ouders dus vergeten? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan