Snelheidsregistratie via app betrouwbaar?

waarom je acceleratietijden meten?

Bij mij was dit nu puur omdat maat niet geloofde dat een doorsnee rijder onder de 5sec geraakte van 0-100

Ik ontkende dat, dus hij zei dat ik maar keer zijn app moest gebruiken om dat te testen (en een kleine weddenschap als motivatie :) )
 
Ik heb voor mn ifoon een apje dynolicious, gebruikt de accelerometers icm gps, start uit zichzelf de stopwatch en werkt redelijk nauwkeurig.
Telefoon moet wel vast aan de motor zitten met steuntje/houder en deze versie is oud, er is een nieuwere versie met wat andere auto gerelateerde meuk erbij.


Ahh '( , zit er net ff naar te kijken, app bestaat niet meer in app store '( , ik heb hem nog en werkt redelijk nauwkeurig, ik kan me van mijn zoektocht destijds herinneren dat er meerdere apps waren die de accelerometers gebruiken, dat kan redelijk nauwkeurig.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet 1000% zeker. Maar is ga ervan uit dat het Global van globe is, dus wereldbol zeg maar.

Global Position Systeem, systeem die de positie op de globe bepaald

Maar een GPS Wat ik denk de reactie bedoelde die ik citeerde is in de volksmond een navigatie, maar datzelfde GPS word in de app gebruikt, dus daarom citeerde ik het.

En......heb ik gewonnen? *D






:N






_O-
 
Bij mij was dit nu puur omdat maat niet geloofde dat een doorsnee rijder onder de 5sec geraakte van 0-100

Ik ontkende dat, dus hij zei dat ik maar keer zijn app moest gebruiken om dat te testen (en een kleine weddenschap als motivatie :) )
De nieuwste motorfietsen hebben een koppelingsassistent. (Mijn BMW sinds 2014) Of zelfs launch control.
Dat werkt zeg. :}
 
Ondertussen zelf een vergelijkende test gedaan :)
Onderaan staat ook nog eens de data van een Garmin nu, en dan zie je ook dat de snelheidsregistratie niet op punt staat.

Meerdere runs gedaan met en zonder launch, op 90% gas, etc,... Dus op elk vlak duidelijk dat een sport 600 gemakkelijk onder de 5 kan laat staan de 6.5 die de app soms zei.

 
elke kilo is een nadeel voor zo snel mogelijk accelereren. en dat de meting zo afwijkt zal deels aan de apparatuur liggen en deels aan de berijder. het is maar weinigen gegeven om het gewicht op het voorwiel rond de 0 kg te houden en dus maximaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de motor. en als je dus ook nog eens apparatuur gebruikt die maar eens in de seconde (20 km/u verschil) ververst en dan nog moet gaan berekenen en daarbij afhankelijk is van wat er op dat moment op de achtergrond gaande is (apps, gsm overgangen, netwerk zoeken blauwtand bezigheden en ga zo maar door) dan is het niet gek dat de uitkomst sterk gaat variëren. kijk voor de grap eens wat voor spongen in snelheid hij maakt in het display van de telefoon bij snel accelereren. dat is vaak meer dan 30 km/u en daar moet je dan een timer op laten stoppen bij precies 100. maar de ene keer spingt hij van 70 naar 101 en maak je een goede tijd en de volgende keer springt hij van 99 naar 130 en ben je dus pas een meer als een seconde later op de honderd. en als de rijder dan ook nog een beetje varieert en niet elke keer optimaal presteert heb je het zomaar over 2 seconden verschil in de meting.



Heb ook runs (op einde) met volle tank +12kg. Dit om aan te tonen wat ik bedoelde met pk/gewichtverhouding. Het meergewicht speelt amper een rol. Dus een zwaardere rijder mag geen excuus zijn. Zelf met volle tank kon ik niet boven 9000rpm gaan zonder wheelie. Boven de 100 zal dit dan wel een rol gaan spelen natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan