Snelle route door Frankrijk geen Route Nationale of autobaan

Dit zegt Erik34 er over.

Tipje voor het eerste gedeelte:
Rij niet over Sedan/Charleville/Vouziers maar rij zo:
Van Sedan via D964 Verdun
D1916 Bar le Duc
D635 St Dizier
D384 Bar sur Aube
D70/D452/D952 Tonnere
D944 Avallon
D944 door de Morvan naar Chateau-Chinon

Wij zijn afgelopen weekend zo heen gereden naar de Morvan en terug over de route zoals omschreven in dit topic. Die was aanzienlijk saaier, mede doordat die vlakker is...
Onze heenvariant bleek uiteindelijk net zo snel.

Succes en veel plezier!

Hij heeft dus destijds Blauw en Rood gereden. Blauw lijkt wel wat mooiere stukken te pakken. Zie ook plaatje hieronder, dat is het gedeelte door de Morvan. Blauw is op de 1000 km naar de Spaanse grens 100 km langer. Ik heb Blauw wel als GPX voor je.

full
 
Laatst bewerkt:
Dit soort wegen heb je daar, daar kun je lekker vlot op rijden lijkt me.

full
 
Laatst bewerkt:
Is er zoiets ook voor vanuit Friesland om gemakkelijk Nederland en België door te komen of is dat te simpel? :?

Als je op wilt schieten dan zou ik in Nederland lekker de snelwegen tot Maastricht volgen en daarna door de Ardennen een route maken naar het beginpunt van de Frankrijkroute. Nederland is te dicht bevolkt om van de snelweg af ook goed op te kunnen schieten.

Ik heb wel een route vanuit Friesland naar het zuiden, maar je gemiddelde zal dan zakken naar een 50 km/uur. Mooi hoor daar niet van maar opschieten doe je niet.
 
Als je op wilt schieten dan zou ik in Nederland lekker de snelwegen tot Maastricht volgen en daarna door de Ardennen een route maken naar het beginpunt van de Frankrijkroute. Nederland is te dicht bevolkt om van de snelweg af ook goed op te kunnen schieten.

:Y

Zou je de gpx van die blauwe route ergens kunnen neerzetten? Die ziet er op het kaartje al een stuk interessanter uit :)
 
Laatst bewerkt:
In BaseCamp kun je de geselecteerde route via Beeld - Google Earth - Geselecteerde Items zichtbaar maken in Google Earth.

Je krijgt dan in Earth de geselecteerde route te zien en aan de linkerkant van het scherm bij Tijdelijke plaatsen komt een BaseCamp item te staan. Door checkboxen aan of uit te vinken kun je bijvoorbeeld de routepunten wel of niet zichtbaar maken.

Klik met je rechtermuisknop op het gedeelte wat je wilt opslaan, in dit geval "Snel naar Zuid Frankrijk" en klik op Plaats opslaan als Je kunt nu kiezen voor KML en KMZ extensie. Is een beetje om het even. Heel plat gezegd is de KMZ file de gezipte verzie van de KML file.

Ik stuur die KML/KMZ file's vaak naar mensen in de groep die meerijden maar geen navigate hebben zodat ze toch op voorhand vast de route kunnen bekijken.


full
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mean Machine, dan heb jij de route heel wat westelijker gereden dan de gpx die je van de route kunt downloaden. En die loopt in het noorden ook nog een stuk westelijker zonder de aanpassingen van Erik34 hierboven. Zegt natuurlijk niet alles maar ik heb wat stukken van die aangepaste route via streetview bekeken maar dat zag er in de regel niet verkeerd uit.

Paars een beetje geschat hoe jij dan gereden bent over Reims e.d., rood de route van internet, blauw de aangepaste route volgens de suggesties van Erik34.
Je hebt helemaal gelijk.
Als ik afgelopen zomer vooraf had geweten hoe ik naar Bourges zou rijden had ik wel wat anders gedaan. Aangegeven opties beloven iig een heel wat leukere trip!
 
Thanks Nosmo King! Bedankt voor het gpx bestand. *O*

Sinds kort heb ik een Garmin Zumo en ben nieuw met dit merk, zo ook Basecamp, het maken en overzetten van routes naar het toestel. Inmiddels had ik al uitgevonden dat je gemakkelijk naar Google Earth kon, maar streetview miste ik nog. Wat bleek, ik moest gewoon verder inzoomen. :) Klopt ook wel, de route is dik 1.000 kilometer en heb hem al een heel stuk in detail bekeken, dat is nogal een stukje touren.

Wat je schrijft; in Nederland kan ik het beste gewoon de snelweg pakken. Binnendoor gaat de snelheid er volledig uit en gaat het een eeuw duren voordat ik überhaupt in België ben. :N
 
Graag gedaan. :t

Nieuw wat Garmin en BaseCamp betreft? Dan lekker oefenen en de video's van MrGPS bekijken. Ga je profijt van hebben. Als je het bij een rondje om de kerk even niet meer weet wat je navigatie aangaat is er weinig aan de hand. Als je halverwege richting Marokko aan het vechten bent met je navigatie dan wordt het lastiger. Daarom is voor overzicht een wegenkaart bij de hand altijd makkelijk, ook al heb je navigatie.
 
Absoluut, heb al menigtal filmpjes bekeken, super goede uitleg. Even testen, vooruit/achteruit spoelen. "Oohhh, ja zo dus" momenten, *gniffel gniffel*. :o Er gaat uiteraard ook een papieren wegenkaart mee, die kan in sommige gevallen redden weet ik uit ervaring. :X

Heb al een paar tomtom toestellen versleten, maar de Zumo is gewoon van een heel ander niveau. Dat ding is machtig en de mogelijkheden zijn eindeloos! :Y
 
Graag gedaan. :t

Nieuw wat Garmin en BaseCamp betreft? Dan lekker oefenen en de video's van MrGPS bekijken. Ga je profijt van hebben. Als je het bij een rondje om de kerk even niet meer weet wat je navigatie aangaat is er weinig aan de hand. Als je halverwege richting Marokko aan het vechten bent met je navigatie dan wordt het lastiger. Daarom is voor overzicht een wegenkaart bij de hand altijd makkelijk, ook al heb je navigatie.
De filmpjes die je kan bekijken op internet zijn meer een aanvulling en bieden ook veel handigheidjes. Meestal wordt er van uit gegaan dat je voorkennis hebt.

Heel vaak hoor ik motorrijders opmerkingen maken betreffende de GPS die de plank mis slaan. Als we dan bij een bepaald kruispunt komen, is er altijd een paar procent die ineens een andere kant op gaan..........Tsja!
Vanaf Zero zou ik daarom eerst maar eens beginnen met cursus van MrGPS te bekijken. Daar worden alle items stuk voor stuk uitgelegd. (nee, ik heb daar geen aandelen)
 
Ja, ik heb ze beide gereden en ga over 5 weken weer...
De rode is echt aanzienlijk saaier dan de blauwe en qua snelheid maakt het niets uit.

De blauwe is gewoon gaaf en verveelt bijna niet.😍

Ik rij de blauwe elk jaar met wat kleine variaties met ons jaarlijkse motorweekend naar de Morvan. Rode doe ik niet meer. Vonden wij te saai, zeker omdat je ook in Noord-Frankrijk fantastisch kan rijden als je iets oostelijker rijdt.

Tip: kijken in Google-Maps de routes even in de terreinmodus. Dat wordt het snel duidelijk 😎😉
 
Ik heb eventueel ook nog een leuke variant vanaf Beesd (A2) tot aan de Franse grens.
Lekkere mix van binnendoor en snelweg en uiteindelijk maar een half uurtje langzamer dan volledig over de snelweg naar Luik, Bouillon

Ik zal de link nog posten, maar dit hem in grote lijnen:
-A2 Beesd
-Eindhoven
-A67 Antwerpen
-afslag Eersel
-Houthalen (B)
-Bokrijk
-Luik (E313)
-E25 Luxemburg
-La Roche en Ardenne
-Libramont (N89)
-Neufchateau
-Florenville
-Montmedy
-Verdun
Etc.
 
Dit is hem. Was onze terugreis vorig jaar. :] :]
Tankstops en mooie pauzeplekken staan er ook op.

Google Maps

Even voor het tijdsbesef. Wij zijn rond 8:30 vertrokken en waren rond 21:00 weer bij Beesd. Wij rijden maximaal een uur en houden dan pauze.

Tanken plan ik ook van te voren met voldoende marge, omdat de pompstations in Frankrijk (zeker langs de D-wegen) schaars zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ben nieuw hier en moet nog even wennen, maar de reacties gaan wel erg over hoe te downloaden en ik zie niemand die een oproep doet hem samen te rijden. Dus ..
ik zou hem willen rijden tot Aurillac, dan naar le Puy-en-Velay (vulkaanlandschap) en binnendoor weer terug. Zuidelijker wordt het pokke heet op de motor. En klinkt misschien absurd er ruim 2 weken over doen, onderweg zijn vind ik leuker dan de bestemming. Ook nog: op motorscooter.
 
Hallo allemaal,
Gaaf om te zien dat deze topic nog leeft en dat daar gebruik van gemaakt wordt.
Nog mooier is dat hij schijnbaar steeds beter wordt.... :} :}
Ook is deze route gemaakt om op een rustige veilige manier in de Pyreneeën te komen en weer terug.
Ooit gemaakt omdat ik gek werd van de flitspalen en de drukte/ gevaar op de route Nationaal.
Hij is ooit bedoeld om snel, veilig en zonder haarscheuren of bekeuringen door het grote Frankrijk heen te komen.
Zonder autobaan. ;)
Ik ga dit jaar naar Macedonië en Albanië, maar volgend jaar wordt het weer Spanje. :] :]
Natuurlijk wil ik dan graag gebruik maken van de nieuwste variant van deze route :9
 
Laatst bewerkt:
In BaseCamp kun je de geselecteerde route via Beeld - Google Earth - Geselecteerde Items zichtbaar maken in Google Earth.

Je krijgt dan in Earth de geselecteerde route te zien en aan de linkerkant van het scherm bij Tijdelijke plaatsen komt een BaseCamp item te staan. Door checkboxen aan of uit te vinken kun je bijvoorbeeld de routepunten wel of niet zichtbaar maken.

Klik met je rechtermuisknop op het gedeelte wat je wilt opslaan, in dit geval "Snel naar Zuid Frankrijk" en klik op Plaats opslaan als Je kunt nu kiezen voor KML en KMZ extensie. Is een beetje om het even. Heel plat gezegd is de KMZ file de gezipte verzie van de KML file.

Ik stuur die KML/KMZ file's vaak naar mensen in de groep die meerijden maar geen navigate hebben zodat ze toch op voorhand vast de route kunnen bekijken.


[afbeelding]


Wat ik ook probeer -ik krijg dat niet voor elkaar. Laatste versie van BaseCamp en Earth. Basecamp blijft beweren dat Earth niet is geinstalleerd. Ook niet als Earth draait. Heb windows 10.
 
Bedankt voor de GPX! Ik heb een deel ervan gebruikt om een route te plannen vanaf Maastricht tot een stukje boven Toulouse ongeveer. Route vanaf Maastricht naar Verdun gemaakt, daar deze route aangeplakt tot Aurillac en daar weer het laatste stuk aangeplakt waar we heen rijden. Plan is om dit stuk in 2 dagen te rijden, of kan het ook in 1 dag?

linkje naar route (hopelijk werkt dit voor jullie)
 
Ja, link werkt prima. Een dag, vanuit Maastricht zo'n 1000 km binnendoor is wel erg veel. Alles kan maar ik zou het afraden. Is ook afhankelijk van je ervaring, rijstijl, motor en grote van de groep.

Als je even terug leest dan zie je dat Erik34 er met 4 personen van 06.00 uur tot 19.30 uur over gedaan heeft om de eerste 720 km af te leggen. Alleen deed hij 11 uur en 30 min over diezelfde afstand.
 
Laatst bewerkt:
Hey, Ik vertrek op 2 juli naar Catalonië met de moto, is deze blauwe route ergens te vinden via route you? Is dit dezelfde route dan deze van UX-man?

Alvast bedankt!

Dit zegt Erik34 er over.Hij heeft dus destijds Blauw en Rood gereden. Blauw lijkt wel wat mooiere stukken te pakken. Zie ook plaatje hieronder, dat is het gedeelte door de Morvan. Blauw is op de 1000 km naar de Spaanse grens 100 km langer. Ik heb Blauw wel als GPX voor je.

[afbeelding]
 
Hey, Ik rij in juli naar Catalonië, is de blauwe route ergens op route you opgeladen? Is dit de route van UX-man? Alvast bedankt!, groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan