Ga aub niet het circuit op met toerbanden, ik zie helaas teveel idoten die dit doen en dan makkelijk op hun smoel gaan.
mijn tip:
1 van de volgende dingen volgen
- California Superbike School
Oh ok....ik ga meteen tourbanden halen want als je verhaal klopt dan ben ik dus eg wel dom bezig met m,n racebandjes die zo snel slijten.Wat een lulverhaal zeg!In veel gevallen zijn de tour en de wegbanden zelfs een betere keus dan de PP`s en de supercorsa`s.
Waar baseer jij dit kulverhaal op??
Tuurlijk kun je met tourbanden de circuit op en er wordt voornamelijk gecontroleerd of je afdoende profiel hebt op je band.Oh ok....ik ga meteen tourbanden halen want als je verhaal klopt dan ben ik dus eg wel dom bezig met m,n racebandjes die zo snel slijten.
In veel gevallen zijn de tour en de wegbanden zelfs een betere keus dan de PP`s en de supercorsa`s.
mijn tip:
1 van de volgende dingen volgen
- Race Academy voor 3 dagen in Frankrijk
- Zeelenberg Speedweek
- California Superbike School
En waar baseer jij dit op als ik vragen mag
Dus je wou zeggen dat na 2 opwarm rondes op het circuit ...je bandjes niet goed op temperatuur zijnJarenlange ervaring binnen de nederlandse racerij.
Als de buiten temperaturen laag zijn en je geen bandenwarmers ed mag gebruiken zijn de normale banden vaak een betere keus omdat de racebanden goed op temp moeten zijn om hun grip te leveren , de straatbanden hebben een veel lage bedrijfs temp en kunne vaak meer dan hun berijders .
Bv afgelopen winter wezen testen in Frankrijk (en het jaar daarvoor in Spanje (Alemeria ,cartegena)) en daar hadden we de grootste moeite om de armte in de banden te krijgen en te houden met als gevolg weinig grip en veel slijtage.
Dus je wou zeggen dat na 2 opwarm rondes op het circuit ...je bandjes niet goed op temperatuur zijn
Een raceband is juist sneller op temperatuur dan een tourband maar goed wie ben ik!
En wie rijd er nou hartje winter op het circuit
Lol, zinloze discussieLaat ook maar, je bent er blijkbaar beter in thuis dan ik .
Maaruhh even uit nieuwsgierigheid , wat zijn jouw rondetijden dan ?
bla bla bla.............maar goed wie ben ik..........bla bla bla
Tuurlijk kun je met tourbanden de circuit op en er wordt voornamelijk gecontroleerd of je afdoende profiel hebt op je band.
Maar ik kwam tot die mening omdat ik tot 2 maal toe mensen eraf heb zien gaan die dikke tourbanden eronder hadden.
Ja....ok het ligt altijd aan de rijder maar ik trok de conclusie dat het ook aan de band kan liggen omdat ie gewoon niet berekend is op het circuit en dus al snel bij wat extreme omstandigheden en die bereik je zo op het circuit grip verliest.
Dus wil je minder risico lopen zou ik gewoon niet op tourbanden rijden....
Maar goed daaris dit topic ook voor om over dit soort issues te dicsusieren.
Ik denk dat er menig BMW GS rijder hier een groot aantal van de MF-ers het snot voor de ogen rijdt op het circuit (mits ze een beetje durven natuurlijk)... op semi enduro banden ja.
Ik denk dat er menig BMW GS rijder hier een groot aantal van de MF-ers het snot voor de ogen rijdt op het circuit (mits ze een beetje durven natuurlijk)... op semi enduro banden ja.
Ga eens echt naar een circuit....om precies te zijn Zandvoort. Eén van de marshalls rijdt voor op een GS...en je hoeft geen enkele illusie te hebben dat je hem bijblijft...Tuurlijk, GS rijders hebben de langste .. zucht.
dat gaat dus niet werken, een GS op circuittempo. De veerwegen zijn te lang. Met hard remmen duikt alles naar voren, en in snelle bochten gaat alles deinen omdat de vering wordt samengedrukt. GS'en zijn wél prima tegen SS motoren in de bergen, omdat je met een GS makkelijk een krappe haarspeld kan ronden.
Wel eens met een GS op het circuit geweest? Lijkt me komisch
Ga eens echt naar een circuit....om precies te zijn Zandvoort. Eén van de marshalls rijdt voor op een GS...en je hoeft geen enkele illusie te hebben dat je hem bijblijft...
Ga eens echt naar een circuit....om precies te zijn Zandvoort. Eén van de marshalls rijdt voor op een GS...en je hoeft geen enkele illusie te hebben dat je hem bijblijft...
Wat een ongelofelijk "klok horen luiden, klepel nooit gevonden" topic is dit....
Ik sluit me volledig aan bij mechanicalman vwb het bandenverhaal. Ga er maar rustig van uit dat de meeste banden en motoren veel, heel veel meer kunnen dan hun berijder. De mensen die echt het maximum kunnen benutten merken verschillen, de gemiddelde leek echt niet.
Ik zit eigenlijk met smart te wachten op de ideeën over vering hier....
Ga eens echt naar een circuit....om precies te zijn Zandvoort. Eén van de marshalls rijdt voor op een GS...en je hoeft geen enkele illusie te hebben dat je hem bijblijft...
Maar goed, er zijn grenzen. Die BMW GS zal het op een gegeven moment wel niet bij kunnen houden zodra die bij de meer ervaren rijders komt ipv de vele huis-tuin-en-keuken circuitrijders