Snellere rondetijden , stel je vraag hier!

Ga eens echt naar een circuit....om precies te zijn Zandvoort. Eén van de marshalls rijdt voor op een GS...en je hoeft geen enkele illusie te hebben dat je hem bijblijft... :Y

Wat een ongelofelijk "klok horen luiden, klepel nooit gevonden" topic is dit.... :}

Ik sluit me volledig aan bij mechanicalman vwb het bandenverhaal. Ga er maar rustig van uit dat de meeste banden en motoren veel, heel veel meer kunnen dan hun berijder. De mensen die echt het maximum kunnen benutten merken verschillen, de gemiddelde leek echt niet.

Ik zit eigenlijk met smart te wachten op de ideeën over vering hier.... _O-






:^ hij was zeker erg rap met dat ding :Y heb er ook 1 ronde achter gezeten, vond het best knap dat ie met zo'n hok zo hard durfde te rijden O-)
 
Idd ,en gewoon op tourbanden .Rondjes 2,10 ?geen probleem!

Ohh wacht, dan kan natuurlijk helemaal niet .
:Z :Z
Wil iemand deze man even vertellen dat dit niet kan.... _O-

full
 
Dit is niet meer te herstellen natuurlijk. Zeg ik dat de GS niet de ideale circuitmotor is, rijdt er een marshall in Zandvoort iedereen het snot voor de ogen met zo'n ding. Mijn volgende wordt een GS, kan ik er meteen mee naar Siberië. :}
 
Dit is niet meer te herstellen natuurlijk. Zeg ik dat de GS niet de ideale circuitmotor is, rijdt er een marshall in Zandvoort iedereen het snot voor de ogen met zo'n ding. Mijn volgende wordt een GS, kan ik er meteen mee naar Siberië. :}
:+ Ik ben dat eende bekkie(BMW GS, rijder Marshall?!)ook tegen gekomen op Zandvoort toen ik voor het eerst in groep 3 ging rijden.
Ennuh ik weet niet of hij lekker aaan het cruisen was met vrijrijden maar ik ging hem makkelijk voorbij.
Maar respect dat je op ze een ding snel kan sturen op Zandvoort.Ik zou het niet durven of kunnen :+
Oh ja...en ik ga gewoon op tourbanden rijden en flikker ook trommel remmen erop maakt toch allemaal geen fuck uit :X
 
:+ Ik ben dat eende bekkie(BMW GS, rijder Marshall?!)ook tegen gekomen op Zandvoort toen ik voor het eerst in groep 3 ging rijden.
Ennuh ik weet niet of hij lekker aaan het cruisen was met vrijrijden maar ik ging hem makkelijk voorbij.
Maar respect dat je op ze een ding snel kan sturen op Zandvoort.Ik zou het niet durven of kunnen :+
Oh ja...en ik ga gewoon op tourbanden rijden en flikker ook trommel remmen erop maakt toch allemaal geen fuck uit :X
Het is helemaal niet erg dat je een beetje grote fantasie hebt...je moet het alleen niet zo laten merken. :W
 
Een raceband is juist sneller op temperatuur dan een tourband maar goed wie ben ik!

|(

Ga jij nog maar een keer je huiswerk doen. Als het geen hartje zomer is (en dan bedoel ik echt warm) krijg jij slicks niet op warmte, daar heb je toch echt bandenwarmers voor nodig.
Straatbanden zijn veel eerder warm dan slicks.
 
hebben hun(lagere)werktemperatuur eerder bereikt,da s wel wat anders maar geeft wel weer wat de discussie is
Was die 2;10 op assen??
 
Ga jij nog maar een keer je huiswerk doen. Als het geen hartje zomer is (en dan bedoel ik echt warm) krijg jij slicks niet op warmte, daar heb je toch echt bandenwarmers voor nodig.
Straatbanden zijn veel eerder warm dan slicks.
De dicussie ging...waar ging het eigenlijk over :+
Snap er niks meer van :z :+
 
hebben hun(lagere)werktemperatuur eerder bereikt,da s wel wat anders maar geeft wel weer wat de discussie is
Was die 2;10 op assen??
Zandvoort 2.10 maar dat is een schatting moet nog een keer echt laten timen.
Eerst keer op circuit en eerste keer op Assen heb ik 2 rondjes kunnen vrijrijden en 2.14 geklokt.
 
hebben hun(lagere)werktemperatuur eerder bereikt,da s wel wat anders maar geeft wel weer wat de discussie is
Was die 2;10 op assen??
2.10 op Assen zal Leo denk ik niet redden,op Zandvoort waarschijnlijk wel ;)

Vergeet niet heren en dames,Leo de BMW-marshall rijder bij o.a MSL heeft heeeeeeeeeeeeeeeeeelllll veel circuitervaring.

Snelle tijden rijden is.

Geduld hebben ;)
Laat remmen.
Hard door de bocht.
Hard de bocht uitkomen,vroeg op het gas ;)
De juiste lijnen rijden.
Concentratie op max:
En nog veel meer :Y

Tot je op je bek gaat..en weet wanneer voor jouw de grens is bereikt :W
 
}) :W
Morgen Motogp 8-)

Oh ja ....kom dinsdag nog wel effe spieken op Zandvoort :Y
Kom langs, krijg je koffie. Moet je niet zo'n grote broek aantrekken als je hier doet.....
En laat dat MotoGP maar achterwege, ik weet dat ik in groep 3 niet de snelste op de baan ben. Daarom let ik juist op als mensen die er meer van snappen en harder rondgaan dan ik iets uitleggen.....
 
Kom langs, krijg je koffie. Moet je niet zo'n grote broek aantrekken als je hier doet.....
En laat dat MotoGP maar achterwege, ik weet dat ik in groep 3 niet de snelste op de baan ben. Daarom let ik juist op als mensen die er meer van snappen en harder rondgaan dan ik iets uitleggen.....
Grotebroek? :+
Is niet mijn bedoeling om zo over tekomen.
Sterker nog, ik kan nog helemaal geen fuck man...ik heb net een paar keer op circuit gereden en vind het gewoon super.
Ik moet nog zoveel leren en daarom open ik ook zo een topic dat we juist van elkaar leren of iig iets opsteken.
Bakkie koffie sla ik zeker niet af dan ouwehoeren we nog even verder over die banden _O-
 
2.10 op Assen zal Leo denk ik niet redden,op Zandvoort waarschijnlijk wel ;)

Vergeet niet heren en dames,Leo de BMW-marshall rijder bij o.a MSL heeft heeeeeeeeeeeeeeeeeelllll veel circuitervaring.

Snelle tijden rijden is.

Geduld hebben ;)
Laat remmen.
Hard door de bocht.
Hard de bocht uitkomen,vroeg op het gas ;)
De juiste lijnen rijden.
Concentratie op max:
En nog veel meer :Y

Tot je op je bek gaat..en weet wanneer voor jouw de grens is bereikt :W
Ja vooral concentratie vast houden is erg belangrijk! :Y
 
Kom op jongens ,waar blijven de tips en de sterke verhalen nou??

Ben wel benieuwd , moet binnenkort weer rijden ,dus laat maar horen. :9
 
Bakkie koffie sla ik zeker niet af dan ouwehoeren we nog even verder over die banden _O-
Ik heb je gemist vandaag... :Y
We hadden nog wel een oud ONK monteur in het gezelschap, had je een hoop van op kunnen steken.. :}
 
Heb je eigenlijk wel wat aan die shit :?
Ik ga iig volgende circuitdag oefenen om de druk in de bochten op de buitentste steppies te plaatsen zoals dat hoort.Denk ik :]
Keith Code's Twist of the wrist deel I en II behoor je als circuitrijder uit je hoofd op te kunnen dreunen.
Lees die boeken (en probeer ook te snappen wat hij zegt) en je zult gegarandeerd betere rondetijden rijden.

Keith Code rules! :}
 
Ik heb je gemist vandaag... :Y
We hadden nog wel een oud ONK monteur in het gezelschap, had je een hoop van op kunnen steken.. :}
:( Yeps...ik moest hard studeren omdat m,n examen effe wat eerder moest doen dan gepland , namelijk de volgende dag. ;) Straks dus.....
Ik heb wel zitte kijken af en toe via de webcam op Zandvoort.....maar ja ;(
Waarom heb je die monteur niet gevraagd over het banden dilemma hier? :+ :]
 
:( Yeps...ik moest hard studeren omdat m,n examen effe wat eerder moest doen dan gepland , namelijk de volgende dag. ;) Straks dus.....
Ik heb wel zitte kijken af en toe via de webcam op Zandvoort.....maar ja ;(
Waarom heb je die monteur niet gevraagd over het banden dilemma hier? :+ :]
Lees de tekst nou maar door. Ze bedoelen dat 90% van de circuit rijders met straatbanden genoeg grip hebben voor snellere rondetijden door je rijtechniek en ervaring te vergroten. Racebanden kunnen lomp rijgedrag tot op zekere hoogte opvangen maar verliezen op een gegeven moment ook hun grip. Beginners rijden niet vloeiend genoeg waardoor er vaak gevallen word terwijl de snelheid nog niet heel hoog is. Je kan de tachniek gaan oefenen op gewoon straatbanden en probeer aan te voelen wanneer de bandengrip zijn limiet bereikt. Grootste probleem is vaak dat je de niet heel erg hard durft in te sturen omdat je bang bent dat de voorkant wegglijdt. Dit zal niet snel gebeuren maar moet je voor jezelf opbouwen door steeds harder te gaan insturen. Als je met straatbanden onder de 2.10 rijd op Zandvoort ben je heel erg lekker bezig en zal je met racebanden gelijk harder gaan. Dit scheelt slijtage en je zal eerder de techniek onder de knie krijgen doordat straatbanden iets eerder wegglijden en zo wordt je dus beter gewaarschuwd als je iets fout doet.

Maarrrr racebanden zijn leuk hoor! Kopen? Heb er zat 2e hand liggen ;) 80 - 125 euro een setje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan