Solo motortrip 10-14 dagen Duitsland

Idem Bergen-Hohne. Daar oefenden ze in de jaren dertig de blitz met tanks. Nu nog steeds tank oefenterrein (grootste vd NATO in Europa volgens mij).
 
Geen idee of je eerder alleen op de motor bent weggeweest maar ik was het na een nacht of 4 wel zat.
Nou was dat wel rijden vanuit 1 locatie in een gebied waar ik al wel meer in de buurt heb gezeten. (Eifel, omgeving Cochem/Nordschleife)
Dus ja, als je meer bereid bent om met wildvreemde een praatje te maken i.c.m. steeds weer een andere locatie om te overnachten hou je het misschien wat langer uit. Maar denk even goed na of je langere tijd alleen zijn wel leuk vind. Anders niet te veel vastzetten maar de mogelijkheid hebben om weer huiswaarts te gaan als je het zat bent.

Duitsland is verder wel snel in orde, soms oudbollig maar niet als uitgeleefd ervaren qua hotels. Nooit echt gekke dingen gehad, wel zorgen dat je cash geld bij je hebt. Pinnen is niet overal mogelijk of pas vanaf X bedrag willen ze het.
Grote/keten hotels eet ik meestal niet in het hotel maar zoek dan wat op in de buurt als ik niet al onderweg iets leuks ben tegengekomen. Van die familie gerunde hotelletjes is het vaak juist wel leuk om te eten, dit waarderen ze ook en heb je gelijk nog wat aanspraak weer.
 
Ik ga ook vaak alleen op pad en heb Duitsland dan ook al bijna helemaal gezien.
Elk deel heeft zijn charme, ik vond bijvoorbeeld Noord-Duitsland richting Poolse grens ontzettend mooi. Maar als je van flink sturen houd dan zou ik toch iets heuvelachtiger gebied opzoeken.
Maar voor mij geen Eiffel, veels te druk en een flink aantal racende idioten die daarbij ook anderen in gevaar brengen. Ook een aantal wegen in het weekeind afgesloten en in het Sauerland is het ook al niet veel beter.
 
Zojuist weer veilig thuis aangekomen vanuit het Zwarte Woud, totaal 5 dagen met heen- en terugreis. Maakt verder niet uit waar je naar toe rijdt, alles is mooi daar! 🤣
Mocht je nog tips of vragen hebben, je roept maar...

Have fun!
 
Wel vaker alleen op reis geweest, dus dat gedeelte zit wel goed. Nog nooit alleen met de motor, maar ook dat moet goed komen. Lekker op mn eigen tempo en doen en laten wat ik wil, heerlijk. Ik denk dat als je alleen op 1 vaste locatie gaat zitten het inderdaad wat eenzaam wordt, maar ik ben van plan om niet heel lang bij een plek te blijven.

Sauerland en Eiffel zullen nu vast en zeker wel wat druk zijn denk ik.. Maargoed ik ga het zien, ik kan altijd weer doorrijden. :)
 
Zojuist weer veilig thuis aangekomen vanuit het Zwarte Woud, totaal 5 dagen met heen- en terugreis. Maakt verder niet uit waar je naar toe rijdt, alles is mooi daar! 🤣
Mocht je nog tips of vragen hebben
Heerlijk! Hoe was het daar met de drukte?
 
Nog even terug te komen op onze ervaringen als solo reiziger.

Ik vind het heerlijk om alleen te reizen, en meestal heb je 's avonds ook genoeg aanspraak.
Persoonlijk vind ik het contact met de locals het leukst en probeer Nederlanders te ontwijken tijdens mijn vakantie.
Helemaal mee eens!
 
Heerlijk! Hoe was het daar met de drukte?
Welgeteld één groepje Nederlanders gezien en af en toe een verdwaalde Nederlandse kentekenplaat. Op sommige momenten had ik de B500 helemaal voor mezelf, dus dat ging best hard. _O-
En dan heb ik het nog niet eens over de K en L wegen 😍.
Daarbij kan ik je het Pension Garni Talblick zeker aanbevelen, Nederlandse uitbaters, ik was dan ook de eerste Nederlander van het jaar, waar ze normaal gesproken de hele zomer wel vol zitten.
Bovendien een prachtig uitzicht en een garage om je motor te stallen.
81132955-0B25-43DB-A454-48B12C7F9A09.jpeg
 
Welgeteld één groepje Nederlanders gezien en af en toe een verdwaalde Nederlandse kentekenplaat. Op sommige momenten had ik de B500 helemaal voor mezelf, dus dat ging best hard. _O-
En dan heb ik het nog niet eens over de K en L wegen 😍.
Daarbij kan ik je het Pension Garni Talblick zeker aanbevelen, Nederlandse uitbaters, ik was dan ook de eerste Nederlander van het jaar, waar ze normaal gesproken de hele zomer wel vol zitten.
Bovendien een prachtig uitzicht en een garage om je motor te stallen. Bekijk bijlage 1650824
Net terug uit het zwarte woud en ook gelogeerd in dit pension. Was een leuk weekje met mooi weer en een goede locatie om vanuit hier dagtochten te maken. En in Duitsland nergens gecontroleerd en niemand vraagt naar papieren of QR code, alleen in openbare ruimten en in het pension moest je een mondkapje dragen
 
Het is weer zo laat nederlanders in Duitsland zijn zonder corona test niet welkom. Vanaf volgende week dinsdag moet je voor je naar Duitsland gaat eerst laten testen.
Trouwens die Claudia zal nu toch wel terug zijn. Zal mij benieuwen of ze nog het een en ander zal vertellen hoe het was.
 
Was niet persé van plan om 2 weken alleen in het zwarte woud te rijden, en daarnaast is in een keer door die kant op een vrij lang ritje haha. ;)
Dus een meer daags stopje in Sauerland en de Eifel zou helemaal prima zijn denk ik.
Odenwald oostelijk van Heidelberg, minder spectaculair dan het Zwarte woud maar ook veel minder toeristisch.
Heb er twee jaar terug een paar dagen rondgereden en vond het geweldig, hele kleine weggetjes waar die week nog niemand geweest was behalve een ree of een schaap.
Ik gebruik Kurviger, en soms rij ik ook zomaar wat rond.
Edit; oh ze is al terug:z
 

Vond ik ook erg leuk. Veel kraampjes en dergelijke. Ik heb hoogtevrees, dus de wandeling over de brug was een mengeling van ontzag, adrenaline en doodsangsten. _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: ssig
Ik meen dat mijn Duitse oud collega's mij ooit vertelden dat daar in het weekend diverse wegen "verboden toegang" zijn voor motoren.
Mocht men die kant op gaan, check het vooraf.
Ja klopt maar er zijn er nog genoeg die open zijn hoor. Als ik het me goed herinner waren er daar op sommige plekken ook lärmschutz snelheidsbeperkingen.
 
Het Bergische land is ook best mooi en dichtbij.
Veel kleinewegen, knus en veel te zien qua natuur.
Ook veel oudspul van het industriele roergebied 👍

Erg ondergewadeerd tov de Eifel en Sauerland.

bergisches land tourismus

 
Ik meen dat mijn Duitse oud collega's mij ooit vertelden dat daar in het weekend diverse wegen "verboden toegang" zijn voor motoren.
Mocht men die kant op gaan, check het vooraf.
Ken er maar een die staat ook in de Garmin verder nog nooit meeg dat je in het weekend ergens niet mag komen rij er toch best veel rond
 
net terug van 2 dagen cochem en een dagje luxemburg.
vind de mosel geweldig, zwarte woud is TOP!


de heen weg via de Eifel gereden , meerdere wegen/ delen zijn nog afgesloten ivm de overstromingen van de afgelopen week.
 
@Claudia- Laat nog even horen hoe je solo tripje is bevallen.
Jaaa hallo, ik ben weer terug!

Wat een heeerlijke 2 weken joh, echt niet te doen. Wát een wegen en uitzichten daar, echt niet te vergelijken met de Eiffel waar ik al meerdere malen heen ben geweest. Ik vond het kwa drukte héél erg meevallen, vooral de Nederlanders waren ver te zoeken vond ik. 3000 km's er op zitten in 12 dagen, prima score lijkt me.
Vooral de Tribergerstrasse, de weg naar de Allerheiligen-Wasserfälle, helemaal de Triberg op (maar dan ook echt helemaal) hebben m'n hart gestolen haha.

Uiteindelijk een weekje in de buurt van Seewald verbleven, en een week bij Schluchsee. Alleen touren is me helemaal bevallen, en ik had er best nog een week aan kunnen plakken.. M'n 800 GS heeft alles goed weerstaan, met uiteraard wat km's offroad. :)

Dus de vraag is natuurlijk waar ik volgend jaar heen moet.. Maar dan plak ik er een weekje aan denk ;)
 
Geen last gehad van de overstromingen in Duitsland trouwens, ik ben precies optijd vertrokken denk ik.
Terug (vrijdag in 1x naar huis gereden vanaf Seewald) via Keulen was opzich prima, wel wat file's gehad in 30 graden, maargoed het was het wel meer dan waard. M'n kont had daar wel een andere mening over overigens.
 
Jaaa hallo, ik ben weer terug!

Wat een heeerlijke 2 weken joh, echt niet te doen. Wát een wegen en uitzichten daar, echt niet te vergelijken met de Eiffel waar ik al meerdere malen heen ben geweest. Ik vond het kwa drukte héél erg meevallen, vooral de Nederlanders waren ver te zoeken vond ik. 3000 km's er op zitten in 12 dagen, prima score lijkt me.
Vooral de Tribergerstrasse, de weg naar de Allerheiligen-Wasserfälle, helemaal de Triberg op (maar dan ook echt helemaal) hebben m'n hart gestolen haha.

Uiteindelijk een weekje in de buurt van Seewald verbleven, en een week bij Schluchsee. Alleen touren is me helemaal bevallen, en ik had er best nog een week aan kunnen plakken.. M'n 800 GS heeft alles goed weerstaan, met uiteraard wat km's offroad. :)

Dus de vraag is natuurlijk waar ik volgend jaar heen moet.. Maar dan plak ik er een weekje aan denk ;)
Duitsland is heel groot.
wellicht dat je, als je wat websites bekijkt die daar tourtochten heeft klaar staan in gpx-formaat, je vanzelf inspiratie opdoet voor andere Bundesländern te verkennen.
 
Mooie trip! Solo reizen bevalt mij ook erg goed.

Je kan veel kanten op, Tirol vond ik zelf erg mooi (timmelsjoch, grossglockner, nockalmstrasse etc) maar vind het in Frankrijk ook erg leuk rijden.

Hoop ergens eind van de zomer nog een midweek Sauerland en Harzgeberte te doen, ben daar nog nooit geweest. Tot nu net als jij veel Eifel en twee keer Zwarte Woud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan