spannend verhaal

RaiSi

MF'er
6 jan 2003
166
0
Nieuw-Wehl
Vanochtend op de Pleyroute in Arnhem (80km/u weg)even een remtestje gedaan met de motor, ik reed iets te hard O-) , denk 100 en een beetje, op een stoplicht af, springt het licht ineens op oranje, keuze maken remmen of gas, eerst dacht ik een moment "gas erop" maar vrij snel besloten om toch te remmen, of althans een poging daartoe. Remmen en toen hoorde ik ineens piepen en voelde het achterwiel een beetje trekken. Zo dus glijdend over de stopstreep, door oranje, het kruispunt op geschoten, daar maar weer gas gegeven, remmen ging toch niet meer lukken :9 . Toen kwam de schrik, je beseft je ineens dat een remproef met 50km/u leuk is, dan kan je hard en gecontroleerd remmen, bij 80+ wordt het echt een ander verhaal.

Ben benieuwd of er strepen op het wegdek staan? iemand gezien of iets dergelijks meegemaakt?

strepen zouden, vanaf velperbroek naar de Pley, op de middelste baan bij het kruispunt naar presikhaaf en dat industrieterrein moeten staan.
 
Ben benieuwd of er strepen op het wegdek staan? iemand gezien of iets dergelijks meegemaakt?

strepen zouden, vanaf velperbroek naar de Pley, op de middelste baan bij het kruispunt naar presikhaaf en dat industrieterrein moeten staan.

Ja, die heb ik gezien, je MF sticker zat er ook op! |(
 
Ja, die heb ik gezien, je MF sticker zat er ook op! |(

:+ Hehe!

Hoe dan ook volgende keer iets minder achterrem en iets meer voorrem?

Het was trouwens een spannender verhaal geweest als er iets in voorkwam van een trio met 2 scharende bisexuele zusjes (18+)...
 
80 is natuurlijk veel sneller als 50.
als je ziet wat het bij een blik scheelt,zal dus ook de
motor veel langer nodig hebben om tot stilstand te komen.
lijkt me wel geinig om zelf ergens uit te proberen.
als het er veilig kan, wil niet op mijn plaat gaan.
volgens mij doet dat namelijk auw!en dan is het ;(
 
80 is natuurlijk veel sneller als 50.
als je ziet wat het bij een blik scheelt,zal dus ook de
motor veel langer nodig hebben om tot stilstand te komen.
lijkt me wel geinig om zelf ergens uit te proberen.
als het er veilig kan, wil niet op mijn plaat gaan.
volgens mij doet dat namelijk auw!en dan is het ;(

Parkeerterrein P-bus naast de Amsterdam Arena....

Oefenen "wij" ook regelmatig......noodstop met 120..zweet in je naad!!
 
LOL

en ja, remmen... het blijft een heikel punt.

binnenkort doe ik een VRO1, want je kunt maar niet genoeg motorbeheersing (vooral remmen) hebben.
 
ik had et laatst. ik reed iets van 235 per uur en zag de bocht nogal laat, dus vol in de ankers, haast het achterwiel in de lucht, toen maar snel de rem losgelaten en em zo de tarzanbocht ingegooid. ging allemaal maar net goed O-)
 
full




Altijd al eens willen posten ;)
 
wedden dat dit beter is

dit is echt leuk.... :r

ging net een stukkie rijden, alles leuk en aardig, niks aan de hand. d8 ik ga wel naar huis... kom aan naar een stoplicht zie een auto voor me staan en aan beide kanten vd weg alleen gras. ik rem rustig en begin langzaam met remdruk ombouwen, rij nog 70 denk ik. opeens valt alle remdruk weg ff paniek dan meteen denken achterrem erbij maar rij nog steeds 60 ofzo naar de auto, andere rijbaan zit er niet in en meter of 50 tot de auto, echt paniek . ik heb dus aalles uit de achterrem proberen te halen blokkeerde net niet denk ik, ik zie dat ik het niet haal... dus nog met 30-40 de gras in gestuurd, daar gewoon op de motor afgeremd en op het laatst toch nog ff de motor neergelegd, maar zonder schade. als een oud wijf naar huis gereden, kijk naar het schijf die is helemaal blauw, nou heb ik een dikkere remschijf voor en die wordt ook minder snel warm, ik snel remklauw eraf want de voorwiel wou ook niet meer draaien. en wat blijkt...

de voering vd binnenste remblokje is gewoon erafgerukt. zat nog 2x2 cm voering op de rest was gewoon weg, remblokje helemaal scheef in de klauw. kortom, lucas remblokjes....ik wil ze niet meer....ik heb dik geluk gehad, als ik nou iemand achterop had of 20 km harder reed (wat daar meestal doe)

morgen ff herrie schoppen bij motorport, daar had ik ze destijds gehaald, ff kijken of ik de bon kan vinden.
 
Vanochtend op de Pleyroute in Arnhem,,,,,, ik reed iets te hard O-) .............

Ik heb vanavond geen strepen gezien... Ik zat dan ook in de auto knettervast in de file :( maar ik kan me voorstellen dat dat even schrikken is.
daarom ga ik over twee weken vro 1 doen, dan schrik ik nog steeds, en als ik dan onderuit ga weet ik in iedergeval wat ik verkeerd gedaan heb .. ;)
 
wedden dat dit beter is

dit is echt leuk.... :r

ging net een stukkie rijden, alles leuk en aardig, niks aan de hand. d8 ik ga wel naar huis... kom aan naar een stoplicht zie een auto voor me staan en aan beide kanten vd weg alleen gras. ik rem rustig en begin langzaam met remdruk ombouwen, rij nog 70 denk ik. opeens valt alle remdruk weg ff paniek dan meteen denken achterrem erbij maar rij nog steeds 60 ofzo naar de auto, andere rijbaan zit er niet in en meter of 50 tot de auto, echt paniek . ik heb dus aalles uit de achterrem proberen te halen blokkeerde net niet denk ik, ik zie dat ik het niet haal... dus nog met 30-40 de gras in gestuurd, daar gewoon op de motor afgeremd en op het laatst toch nog ff de motor neergelegd, maar zonder schade. als een oud wijf naar huis gereden, kijk naar het schijf die is helemaal blauw, nou heb ik een dikkere remschijf voor en die wordt ook minder snel warm, ik snel remklauw eraf want de voorwiel wou ook niet meer draaien. en wat blijkt...

de voering vd binnenste remblokje is gewoon erafgerukt. zat nog 2x2 cm voering op de rest was gewoon weg, remblokje helemaal scheef in de klauw. kortom, lucas remblokjes....ik wil ze niet meer....ik heb dik geluk gehad, als ik nou iemand achterop had of 20 km harder reed (wat daar meestal doe)


Ach kom, dat gelooft toch niemand... :) :) :)
 
dan zit ik hier voor niks te trillen zeker?

is net gebeurd gvd als blijkt dat de remschijf nu ook verneukt is :( :( :(
 
Vanochtend op de Pleyroute in Arnhem (80km/u weg)even een remtestje gedaan met de motor, ik reed iets te hard O-) , denk 100 en een beetje, op een stoplicht af, springt het licht ineens op oranje, keuze maken remmen of gas, eerst dacht ik een moment "gas erop" maar vrij snel besloten om toch te remmen, of althans een poging daartoe. Remmen en toen hoorde ik ineens piepen en voelde het achterwiel een beetje trekken. Zo dus glijdend over de stopstreep, door oranje, het kruispunt op geschoten, daar maar weer gas gegeven, remmen ging toch niet meer lukken :9 . Toen kwam de schrik, je beseft je ineens dat een remproef met 50km/u leuk is, dan kan je hard en gecontroleerd remmen, bij 80+ wordt het echt een ander verhaal.

Ben benieuwd of er strepen op het wegdek staan? iemand gezien of iets dergelijks meegemaakt?

strepen zouden, vanaf velperbroek naar de Pley, op de middelste baan bij het kruispunt naar presikhaaf en dat industrieterrein moeten staan.


Boefje!

Volgens mij mag je daar zelfs een stuk 100, da's spannend in een noodsituatie.






























|( :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan