Speciale status voor de techneuten?

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.949
4.196
De Betuwe
In navolging van Beleid in Techniek hebben we nog een idee. Een idee waar we al heel lang mee spelen...een speciale status voor de meer technisch onderlegde bezoekers.

Het idee is om de banner te gebruiken die de crew ook heeft maar dan zo:
tech.png



Ik gooi er een poll tegenaan, vul die in! Hoe meer stemmen hoe beter.

Het gaat echter nog lastig worden als er "Ja" uit gaat komen want wie krijgt dan die status? Zelf heeft de crew wel wat ideeën maar we horen het ook graag van jullie.

We hopen dat hiermee topicstarters in /TECH wat makkelijker het zelf een conclusie kunnen trekken als ook techneuten reageren.


Disclaimer: De crew beslist rond 1 april wie die status krijgt als het merendeel "Ja" kiest. De crew heeft hierin ook het laatste woord.
 
Het zal dan ook gaan gebeuren met meningen.

Bijv het banden reparatiekoordje. De ene vind het een prima reparatie, de ander verafschuwd het.

Bij dat soort dingen kan het dus als "bullshit" bestempeld gaan worden, terwijl dat niet waar is.

Dit is een heel mooi voorbeeld.

Een prop is geen deugdelijke reparatie, dat is een feit.

En dat Frits er 3 ton mee heeft gereden doet daar niets aan af.
Dus juist voor dat soort topics zou de bullshit knop heel nuttig zijn.
 
Maar je ziet dus wel direct dat een mening als bullshit bestempeld gaat worden als er zo'n knop komt.

Nu was dit 1 voorbeeld, ik denk dat het heel vaak gaat voorkomen. Voor veel dingen zijn meerdere (juiste) oplossingen, en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Dat iemand het ene prefereert boven het andere maakt iets nog niet 'ondeugdelijk' en maakt het dus geen bullshit.
 
Dit is een heel mooi voorbeeld.

Een prop is geen deugdelijke reparatie, dat is een feit.

En dat Frits er 3 ton mee heeft gereden doet daar niets aan af.
Dus juist voor dat soort topics zou de bullshit knop heel nuttig zijn.

onder elke post staat het woord rapporteer hoor, dan komt het ook ergens aan. 10 mensen die op het sad smilytje drukken laat niks gebeuren.
 
Lees eens wat verder terug voordat je begint te roepen....

;)

nog voor dat je zei dat een steeksleutel dat moest kunnen, hoe meer raportages er binnen komen over 1 post hoe meer het opvalt.
Dan kan de moderator hopenlijk wel snappen of dat 10 onnozelen zijn die juigen dat ze heel europa doorkunnen met een prop of dat er 3 personen die
er verstand van hebben (doorgaans) het rapporteren.
 
nee, een mening. En dat is lastig. Ik blijf weg van die praat. Het enige dat ik zeg, is ik doe het niet ivm aanspakelijkheid. Setje kopen?

"Ik vul mijn remsysteem altijd met bier, daar rijd al jaren mee, gaat altijd goed.
Dus dot4 is nergens voor nodig..."

Is dit dan ook een mening?
Of toch bullshit?

Ik denk dat het soms beter is om autistisch op te treden in techniek, hoe minder "meningen" hoe minder keuzes. En daardoor minder kans op sleutelfouten...
 
nog voor dat je zei dat een steeksleutel dat moest kunnen, hoe meer raportages er binnen komen over 1 post hoe meer het opvalt.
Dan kan de moderator hopenlijk wel snappen of dat 10 onnozelen zijn die juigen dat ze heel europa doorkunnen met een prop of dat er 3 personen die
er verstand van hebben (doorgaans) het rapporteren.


Een soort van "BULLSHIT" knop, zodat bullshit reacties als bullshit aangemerkt kunnen worden, nadat 3 users op de bullshit knop hebben gedrukt krijgt de post een andere kleur en / of melding bij een moderator.

Bullshit knop is alleen te gebruiken door techniekers met steeksleuteltje.


:t Waarbij dat steeksleuteltje wel van belang is.


Zou voor t modden erg helpen :t


Als ik dan ook de bs van mods en admins kan aanmerken, ga ik het sleuteltje/ joden ster in overweging nemen.

@LePensZeur
Minder werk voor de mods.
 
Ok dat gedeelte begrijp ik maar ik wou van @Martell graag weten of er tussen die 2 opties inderdaad zoveel verschil zit.

voor het gemak, de 2 opties zijnde dat men op rapporteer drukt onder 1 specifieke post, op een windows pc staat dat onder elke post of dat iemand met een bepaalde status iets opmerkt als onzin.

als je nu nog baby olie had gezegd had het nog een magura koppeling kunnen wezen ;)

Ik heb (nog verder) terug gelezen en ondanks dat rob en zot elkaar niet blijken te liggen is het goed om te zien dat een deel van hun frustraties en/of onbegrip van anderen ligt in een bepaalde periode omdat ze termen zoals 'NSB knop' en 'jodenster' gebruiken.

Dat bied natuurlijk perspectief voor persoonlijke groei.

Lijkt me duidelijk wat er moet gebeuren en daarom is het andere topic ook tijdelijk op slot.
Het was in de oude software al mogelijk om iemand zn onderschrift onder de afbeelding en de afbeelding zelf te veranderen.
Denk niet dat harrieturbogixxer met een natte bougie in zn pitbeyk daar op zal letten als hij hier op mf zn eerste post zet, maar wie weet.

en een grapje af en toe moet kunnen..
 
er wordt geen bier verkocht om remsystemen mee te vullen.
Bovendien werkt koolzuur niet.

Maar ik ga niet in discussie over een mening
Dit blijf je toch houden, kijk naar de klimaatdiscussie. Waar veranderd weten in mening? En vanaf waar bevat een mening ook enige waarheid?
Hoeveel mensen zouden ongeveer een sleuteltje krijgen?
 
Laatst bewerkt:
mooi blaat voorbeeld


Ik heb in de sleuteltjes tijd gemerkt, dat het exact zo blijft gaan, met wat toevoegingen van wat verwijten aan de sleuteldrager over arrogantie etc.

Sleuteltjes zonder extra powers zijn vogelvrij en het geeft niets extra's
 
Niet voor je beurt spreken @Martell , ook al weet je dat ik het antwoord niet weet ;)

hoeveel zijn er (actief)?

geen idee maar op het moment lijkt het dat mbm en martell letten op techniek.
persoonlijk stoor ik mij het meest aan onnozele vraagstukken in de OP dus het lijst lijkt in een aantal gevallen dat al behoorlijk te verhelpen.

ook heb ik wel wat (oude) topics gezien waar na een bladzijde/reactie of 150 er een keer een admin voorbijkwam om foei te zeggen en het op slot te gooien,
na wat knap lelijke verwensingen van jan en alleman in dat topic.
Het is wel jammer dat men er dan niet bij nadenkt dat iemand dat soort onzin jaren later nog kan vinden via google.

maar voer maar door wat men wil hoor, zoals het ervoor stond is inmiddels wel bekend, de tijd om daar over door te ouwehoeren kan beter besteed worden aan het testen van de al eerder genoemde opties.
 
Drie.
En een admin.
Ik tel er maar 2

de 3e doet alleen OT wat kietelen en de admin is niet in staat te modden. Dat is alsof je met een apache helikopter gaat uitsmijteren als de kroeg al in puin ligt.

Dat is zijn recht, maar ik heb daar een vrije mening over.

Nu opbouwend, Wie zou er geschikt zijn als aanvulling op dat team?
 
Ik tel er maar 2

de 3e doet alleen OT wat kietelen en de admin is niet in staat te modden. Dat is alsof je met een apache helikopter gaat uitsmijteren als de kroeg al in puin ligt.

Dat is zijn recht, maar ik heb daar een vrije mening over.

Nu opbouwend, Wie zou er geschikt zijn als aanvulling op dat team?
Ok.

Waarom uitbreiding?
Wil je een 24/7 volg op techniek?
 
Terug
Bovenaan Onderaan