Speed is out ; alcohol and drugs are in

voor de statistieken....

Ongeluk Zeeburgertunnel: twee doden
Een dronken bestuurder van een invalidenwagentje heeft vrijdagnacht een dodelijk verkeersongeval veroorzaakt in de Zeeburgertunnel. Twee vrouwen kwamen om het leven in de oostelijke buis van de tunnel, een onderdeel van de snelweg A10. Eén vrouw raakte zwaargewond.
De bestuurder reed met een passagier richting Zaanstad. Het extreem langzame en niet op de snelweg toegestane invalidenvoertuig veroorzaakte een botsing tussen twee achteropkomende auto's.
De bestuurders stapten uit om de politie te waarschuwen. Het incident kreeg een fatale wending toen een vrachtwagen inreed op de gestrande auto's.
In een van deze voertuigen zaten nog drie passagiers. Twee dames raakten zwaargewond, de derde vrouw overleefde de klap niet. Een van de gewonde vrouwen overleed later in het ziekenhuis.
De politie kon de bestuurder en de bijrijder van het invalidenwagentje korte tijd later aanhouden nabij de plaats van het incident. Ze hadden net de snelweg verlaten via afslag Durgerdam.
De bestuurder bleek vier keer meer dan toegestaan te hebben gedronken. De beide inzittenden van het voertuig zijn opgepakt en voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. De Zeeburgertunnel was geruime tijd afgesloten.


nog doorgereden ook, de lamme hond....

http://www.nu.nl/news.jsp?n=416095&c=122


wat een debiel zeg...
 
Ik speel even advocaat van de duivel:

"Door het gebruik van cocaine ben ik helderder, en dus rijd ik wel eens met een lijntje in mijn neus als ik gezopen heb."

Aldus vrienden van mij, en ik moet eerlijk zeggen dat coke je zintuigen zeker een boost geeft. Wat vinden jullie daar nou van?
Eigenschap is echter ook een zekere vorm van zelfoverschatting....

Ik zou ergens anders voor gaan spelen, mochten ze toch een aanrijding veroorzaken, met in hun bloed combinatie alcohol en coke, wil jij echt niet hun advocaat meer spelen :P
 
Ik speel even advocaat van de duivel:

"Door het gebruik van cocaine ben ik helderder, en dus rijd ik wel eens met een lijntje in mijn neus als ik gezopen heb."

Aldus vrienden van mij, en ik moet eerlijk zeggen dat coke je zintuigen zeker een boost geeft. Wat vinnden jullie daar nou van?
Wat vaak wordt gedaan na een avondje knallen op een party en flink uit je bol te zijn geweest is idd een lijntje nemen om het effect van XTC/ GHB te neutraliseren. Maar de combinatie met alcohol en coke is echt geen aanrader om ff lekker nuchter te worden. Het is zoals baksteen al zegt; men gaat zich vaak overschatten.
Overigens is het sowieso geen aanrader om oplossingen te gaan zoeken om naar huis te kunnen rijden. Als je "gek" wilt doen, laat je dan gewoon rijden. O-) O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik lust ook wel een flinke borrel (meerdere, en zoals meerdere denk ik ;) ) maar NIET/NOOIT! als ik nog ga rijden! voor jezelf en natuurlijk vooral voor Anderen!!! schandalig mensen die dit wel doen!!! B| meteen rijbewijs afpakken en nooit meer terug geven!
 
Ik speel even advocaat van de duivel:

"Door het gebruik van cocaine ben ik helderder, en dus rijd ik wel eens met een lijntje in mijn neus als ik gezopen heb."

Aldus vrienden van mij, en ik moet eerlijk zeggen dat coke je zintuigen zeker een boost geeft. Wat vinnden jullie daar nou van?

|( |( Laten die lui ff bij mij uit de buurt blijven wat een mafkezen. Dus die rijden en met alcohol en met drugs. Wat zijn dat stoere figuren zeg. :r :r :r
 
|( |( Laten die lui ff bij mij uit de buurt blijven wat een mafkezen. Dus die rijden en met alcohol en met drugs. Wat zijn dat stoere figuren zeg. :r :r :r
Sta je daar nou echt zo van te kijken??

Je zou eens moeten weten HOEVEEL van dit soort lui dagelijks, maar vooral in het weekend, dit doen. Het is echt iets om bij stil te staan hoor!
 
Op Fith Gear (BBC) was laatst een test waarbij het reactie vermogen (noodstop op willekeurig aangegeven moment) en rijvaardigheid (slalommen, acheruit inparkeren) werd uitgetest op proefpersonen voor en na nuttigen van 3 pilsjes resp 3 spliffs. Niet bepaald een wetenschappelijk waterdicht onderzoek maar wel interessant: De personen die bier hadden gedronken bakten er griezelig weinig van maar bij de rokers was weinig verschil te zien. Wel zeiden de rokers dat ze zich iets meer moesten inspannen om zich te concentreren dus ECHT aan te bevelen is het natuurlijk niet.

Over die 0.0% regel in Polen: Dat is in Nederland ook allang zo, probleem is alleen dat in de praktijk je pas betrouwbaar kunt meten vanaf een bepaald promillage dus in de praktijk kun je je juridisch nog wel een glaasje veroorloven.

Ikzelf ga nooit van huis na een paar flinke glazen Tequila geleegd te hebben: Ik rijd zo vreselijk hard en onbekwaam, dat is mij allemaal veel te eng om in vol bewustzijn te moeten meemaken })
 
Op Fith Gear (BBC) was laatst een test waarbij het reactie vermogen (noodstop op willekeurig aangegeven moment) en rijvaardigheid (slalommen, acheruit inparkeren) werd uitgetest op proefpersonen voor en na nuttigen van 3 pilsjes resp 3 spliffs. Niet bepaald een wetenschappelijk waterdicht onderzoek maar wel interessant: De personen die bier hadden gedronken bakten er griezelig weinig van maar bij de rokers was weinig verschil te zien. Wel zeiden de rokers dat ze zich iets meer moesten inspannen om zich te concentreren dus ECHT aan te bevelen is het natuurlijk niet.

Over die 0.0% regel in Polen: Dat is in Nederland ook allang zo, probleem is alleen dat in de praktijk je pas betrouwbaar kunt meten vanaf een bepaald promillage dus in de praktijk kun je je juridisch nog wel een glaasje veroorloven.

Probleem bij die test is dan dat die "rokers"weten dat ze zich moeten blijven concentreren omdat er "ieder moment iets verwacht kan worden"...terwijl ze in het dagelijks verkeer denken op routine te kunnen blijven rijden en dan dus "vergeten" die extra concentratie op te brengen.

In Nederland een 0-promille regel :? :? Dan zal ik wel even iets gemist hebben :X :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan