Niet lek is niet beschadigd lijkt me, gewoon doorrijden.
Ik zou het risico niet willen lopen.
Er is geen enkele garantie dat de band niet beschadigd is en niet leeg zal lopen.
Als je ligt te zwemmen op het asfalt is het te laat, en denk je "had ik maar".
In de gaten houden en bij eventuele twijfel een parapluutje laten schieten.
Vraagje: hebben de mensen die nu allemaal schreeuwen om een nieuwe band allemaal ervaring met een eventueel lek, of zit het meer in de groep "ik heb eens gehoord dat een motorrijder blablabla............"?
In de gaten houden en bij eventuele twijfel een parapluutje laten schieten.
Vraagje: hebben de mensen die nu allemaal schreeuwen om een nieuwe band allemaal ervaring met een eventueel lek, of zit het meer in de groep "ik heb eens gehoord dat een motorrijder blablabla............"?
Ik zou er in ieder geval naar laten kijken, waarschijnlijk gaan ze je een nieuwe band aanraden. Is wel zonde na pas 1000 km. Maar als ie langzaam leeg loopt wordt het link. Heb ik ook gehad, door een te zachte achterband ging ie achter glijden in de bocht (met ongeveer 100 km per uur). Misschien is er wel niks lek, als het canvas niet beschadigd is lekker doorrijden dan....Gisteren constateerde ik een spijker in mijn achterband tijdens een tanksessie( reed in de kop van Noord-Holland). Bij thuiskomst motor op de paddock en spijker eruit getrokken. Band loopt niet leeg, hij zat er mega schuin in dus hij is niet door en door wat nu? Achterband is circa 1000 km oud
ook opt werk nog nooit over probs hiermee gehoord, alleen als (ik zeg als) het fout gaat schijnt het verzekeringstechnisch weer problemen te geven...In de gaten houden, of eventueel bij een bandenspecialist laten controleren. Als ie echt lek is, gewoon een plu'tje erin laten zetten en oprijden.
Die vraag is een tijdje terug ook al eens langs geweest. Eindresultaat: NIEMAND had ooit een geval persoonlijk meegemaakt van een plu'tje wat weer ging lekken, oid.
Die vraag is een tijdje terug ook al eens langs geweest. Eindresultaat: NIEMAND had ooit een geval persoonlijk meegemaakt van een plu'tje wat weer ging lekken, oid.
In de gaten houden en bij eventuele twijfel een parapluutje laten schieten.
Vraagje: hebben de mensen die nu allemaal schreeuwen om een nieuwe band allemaal ervaring met een eventueel lek, of zit het meer in de groep "ik heb eens gehoord dat een motorrijder blablabla............"?
Je bent zelf verder gewoon de moderne moraalridder als ik het goed heb? Leest geen boeken, bladen, ziet niks, overkomt nooit wat? Of juist jalours op degene die al wat jaartjes meedraaien?
Hmm, ik verkeerde in de veronderstelling dat een plutje van binnenuit geplaatst wordt. Itt een prop. Ik bedoel iig zo'n ding dat vanaf de binnenkant geplakt wordt.inderdaad, naar mijn mening is het echter beter om de band van binnen te plakken maar een plu-tjes is veel eenvoudiger.
laat ze maar schreeuwen die bandenkopers, ik weet wel leukere dingen voor dat geld.
hij kan toch niet in een keer leeg zijn dat merk je echt wel eerder.
een lekke band kan je altijd krijgen dus wat is nou het risico?
Voorbeelden?Je bent zelf verder gewoon de moderne moraalridder als ik het goed heb? Leest geen boeken, bladen, ziet niks, overkomt nooit wat? Of juist jalours op degene die al wat jaartjes meedraaien?