Sponsoren

Jan67546

MF veteraan
22 mei 2010
7.409
7
niet van toepassing
Een vraagje puur uit nieuwsgierigheid.

Als amateur/semi pro coureur kan ik het me voorstellen dat hij/zij bij lange na niet al zijn apparatuur, banden, onderdelen, inschrijfgeld, schade etc. kan betalen.

Om dit wel te kunnen dien je gesponsord te worden, maar hoe kom je nu precies aan sponsoren? Bieden die zich alleen aan wanneer je goede tijden neerzet met je eigen straat/circuit motor tijdens circuitdagen, of heeft het meer te maken met geluk en vooral veel kennissen met een eigen bedrijf of een dikke portefeuille?

Misschien een voor de hand liggende vraag maar ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat :)
 
Bedelen en hopen op gulle giften van mensen die je wat gunnen.

Spontane sponsoren na een circuitdag hoef je niet op hopen... :P
 
Ik denk dat je er als je een bedrijf hebt heel veel geld en liefde in moet pompen en dan nog eens heel veel mensen/klanten met bedrijven en knaken moet kennen wil je uberhaupt iets voor elkaar krijgen...
 
Exposure.
Daar draait het om. Zorg dat je pr goed voor elkaar is. Zorg voor een nieuwsbrief, vermeld je sponsoren op je website en in Social Media.
 
Exposure.
Daar draait het om. Zorg dat je pr goed voor elkaar is. Zorg voor een nieuwsbrief, vermeld je sponsoren op je website en in Social Media.
Moet je wel de persoon naar zijn. Een beetje verstand van sales en/of marketing is meegenomen, zeker als je een fanbase op de sociale media wilt opbouwen.

En die volgers krijg je ook alleen als je offline als persoon ook te pruimen bent. Sport is entertainment en dus moet je naast talentvol ook een amusant persoon zijn waar anderen/bedrijven zich graag aan willen binden.
 
Laatst bewerkt:
Moet je wel de persoon naar zijn. Een beetje verstand van sales en/of marketing is meegenomen, zeker als je een fanbase op de sociale media wilt opbouwen.

En die volgers krijg je ook alleen als je offline als persoon ook te pruimen bent. Sport is entertainment en dus moet je naast talentvol ook een amusant persoon zijn waar anderen/bedrijven zich graag aan willen binden.
Ik kan bovenstaande allemaal :Y Alleen rijd ik 2:30 op Assen _O-
 
Moet je wel de persoon naar zijn. Een beetje verstand van sales en/of marketing is meegenomen, zeker als je een fanbase op de sociale media wilt opbouwen.

En die volgers krijg je ook alleen als je offline als persoon ook te pruimen bent. Sport is entertainment en dus moet je naast talentvol ook een amusant persoon zijn waar anderen/bedrijven zich graag aan willen binden.
:^

Dat laatste is precies wat Jasper Iwema goed doet. Hij is geen toptalent, hij is niet verblindend snel, maar hij is wel een graaggeziene gast. Hij is aardig en netjes.

Op die manier is hij voor merken ook interessant. Je kunt ook snel zijn en een hork, dat werkt als je je snelheid al echt bewezen hebt. Als je je nog moet laten gelden, zal een bedrijf je zo niet snel sponsoren. Rijders zijn rolmodellen en stralen een bepaalde sfeer uit. Daar wil je als bedrijf bij aansluiten.

Sponsoren krijgen is een kwestie van gunnen in den beginne en daarna is het veelal ook gewoon knallen en in de picture rijden. :9
 
:^

Dat laatste is precies wat Jasper Iwema goed doet. Hij is geen toptalent, hij is niet verblindend snel, maar hij is wel een graaggeziene gast. Hij is aardig en netjes.

Op die manier is hij voor merken ook interessant. Je kunt ook snel zijn en een hork, dat werkt als je je snelheid al echt bewezen hebt. Als je je nog moet laten gelden, zal een bedrijf je zo niet snel sponsoren. Rijders zijn rolmodellen en stralen een bepaalde sfeer uit. Daar wil je als bedrijf bij aansluiten.

Sponsoren krijgen is een kwestie van gunnen in den beginne en daarna is het veelal ook gewoon knallen en in de picture rijden. :9
En je hoeft niet te winnen, als je maar positief opvalt.
 
Blijft echt vooral n kwestie van gunnen...maar ook vooral netwerken.
Als je stil blijft zitten gebeurd er niets!
Gebruik je contacten (motorclub, vriendenkring, familie, collega's, enz)
Doe bv een keer een presentatie ergens?!?
Wees enthousiast, dat werkt aanstekelijk.
 
Moet je wel de persoon naar zijn. Een beetje verstand van sales en/of marketing is meegenomen, zeker als je een fanbase op de sociale media wilt opbouwen.
Wacht effe.
Je verkoopt toch een product als coureur zijnde? Vergelijk het met een aannemer. Je moet niet alleen goed kunnen timmeren, je moet het ook kunnen verkopen aan de klant. Als rijder is het niet anders. Je verkoopt een bepaald gevoel, een sfeer, aan je sponsor. Als je geen goede verkoper bent (of in je team hebt) kan je wel stoppen.
En die volgers krijg je ook alleen als je offline als persoon ook te pruimen bent. Sport is entertainment en dus moet je naast talentvol ook een amusant persoon zijn waar anderen/bedrijven zich graag aan willen binden.
Bedrijven moeten zich graag met je willen associëren. Het bedrijf wil iets uitstralen, en jij moet daar aan mee kunnen helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan