Sponsoren

Wacht effe.
Je verkoopt toch een product als coureur zijnde? Vergelijk het met een aannemer. Je moet niet alleen goed kunnen timmeren, je moet het ook kunnen verkopen aan de klant. Als rijder is het niet anders. Je verkoopt een bepaald gevoel, een sfeer, aan je sponsor. Als je geen goede verkoper bent (of in je team hebt) kan je wel stoppen.
Exact, je verkoopt jezelf. Enerzijds door de persoon die je bent en de uitstraling die je hebt gecombineerd met je inzet voor de sport, anderzijds door je resultaten op de baan.

Niet iedereen weet zich echter goed te verkopen/heeft door hoe het beste potentiële sponsoren aangetrokken kunnen worden. Wedstrijdresultaten zijn één ding. Het moeilijkste komt daarna pas lijkt het wel.



Bedrijven moeten zich graag met je willen associëren. Het bedrijf wil iets uitstralen, en jij moet daar aan mee kunnen helpen.
Dat is toch precies wat ik zeg? :?
 
Laatst bewerkt:

Helaas, licentie moet ik nog halen :P Destijds op Mettet en Zolder beide keren het hele veld op een ronde gezet, mja, praatjes vullen geen gaatjes en het zijn geen garanties voor de toekomst.

Maar geen geld én momenteel geen circuitfiets om ook maar het circuit mee op te kunnen :$

ben wel bezig voor anderen de reclame voor de sponsoren te maken :P

Aanmelden of registreren om te bekijken
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch precies wat ik zeg? :?
Ik snap je verbazing, maar het komt op MF heel soms ook voor dat users het met elkaar eens zijn, elkaar bijvallen, hetzelfde zeggen etc.

Daar moet je niets achter zoeken, dat gebeurt soms gewoon.

;)
 
Maar geen geld én momenteel geen circuitfiets om ook maar het circuit mee op te kunnen :$

Eigenlijk zou je eens moeten vertellen wat je precies in je hoofd hebt. Want zoals de meesten het hier benaderen, klopt hun verhaal wel maar geldt dat vooral voor echte coureurs die succesvol racen voor publiek. Niet voor Henk die op dinsdagmiddag bij de Gevorderden meerijdt, om maar wat te noemen.

Circuitrijden kan beginnen met een fiets van 1000 euro en een trackday is zo geboekt. Heb je het budget niet om dat met een stoere nieuwe motor te doen met valdoppen, racekuipen, bandenwarmers en laptimer, doe je zonder. Let wel: dan is het natuurlijk gewoon hobby en zul je met sponsors niks te maken hebben.

Racen daarentegen is een paar stappen verder. Veel rijders die sponsoren achter zich weten te scharen, beginnen bij zichzelf en naaste familie. Een flink bedrijf van jezelf, van je ouders of een succesvolle oom, bijvoorbeeld. De eerste euro's moet je er toch echt zelf in gaan pompen, want circuitrijden is geen business, laat staan entertainment, zolang er geen geld mee verdiend wordt en er niemand naar jou komt kijken. Krijg je het voor elkaar om met grotere jongens mee te doen, dan word je vanzelf je eigen product; ben je als product iets waard kun je het verkopen aan andere bedrijven die met jou een leuk stuk reclame kunnen maken op een leuke manier (stukje business, stukje entertainment).

Van daar uit gaat het natuurlijk nog verder, verder en verder, maar als je zo ver komt heb je ons hier niet meer nodig. ;-)
 
Ik snap je verbazing, maar het komt op MF heel soms ook voor dat users het met elkaar eens zijn, elkaar bijvallen, hetzelfde zeggen etc.

Daar moet je niets achter zoeken, dat gebeurt soms gewoon.

;)
In dat geval ben je een hele puike mening toebedaan. :Y

:P
 
Eigenlijk zou je eens moeten vertellen wat je precies in je hoofd hebt. Want zoals de meesten het hier benaderen, klopt hun verhaal wel maar geldt dat vooral voor echte coureurs die succesvol racen voor publiek. Niet voor Henk die op dinsdagmiddag bij de Gevorderden meerijdt, om maar wat te noemen.

Circuitrijden kan beginnen met een fiets van 1000 euro en een trackday is zo geboekt. Heb je het budget niet om dat met een stoere nieuwe motor te doen met valdoppen, racekuipen, bandenwarmers en laptimer, doe je zonder. Let wel: dan is het natuurlijk gewoon hobby en zul je met sponsors niks te maken hebben.

Racen daarentegen is een paar stappen verder. Veel rijders die sponsoren achter zich weten te scharen, beginnen bij zichzelf en naaste familie. Een flink bedrijf van jezelf, van je ouders of een succesvolle oom, bijvoorbeeld. De eerste euro's moet je er toch echt zelf in gaan pompen, want circuitrijden is geen business, laat staan entertainment, zolang er geen geld mee verdiend wordt en er niemand naar jou komt kijken. Krijg je het voor elkaar om met grotere jongens mee te doen, dan word je vanzelf je eigen product; ben je als product iets waard kun je het verkopen aan andere bedrijven die met jou een leuk stuk reclame kunnen maken op een leuke manier (stukje business, stukje entertainment).

Van daar uit gaat het natuurlijk nog verder, verder en verder, maar als je zo ver komt heb je ons hier niet meer nodig. ;-)
Kort samenvattend: zolang je niet in wedstrijdverband meedoet ben je vooralsnog voor eventuele sponsoren oninteressant.

Ik zou zeggen: ga is bij de OW cup kijken, zijn in principe ook amateurs (of beledig ik nu iemand?) en een deel daarvan wordt toch op de e.o.a. manier gesponsord, zij het door door de lokale Chinees of door de fietsenmaker op de hoek van de straat.
 
er is geen een sponsor die extra klanten ziet als ie iemand in een Nederlands kampioenschap sponsort.
je moet dus iemand zoeken die gek is op motoren/motorsport en jouw geld wil geven.
dit kan ie wel deels aftrekken van de belasting.
als je zelf een ondernemer bent kan je een collega rijder, die ook ondernemer is, vragen of jullie elkaar sponsoren.
 
Kort samenvattend: zolang je niet in wedstrijdverband meedoet ben je vooralsnog voor eventuele sponsoren oninteressant.

Ik zou zeggen: ga is bij de OW cup kijken, zijn in principe ook amateurs (of beledig ik nu iemand?) en een deel daarvan wordt toch op de e.o.a. manier gesponsord, zij het door door de lokale Chinees of door de fietsenmaker op de hoek van de straat.

mij niet in iedergeval ,eigenlijk is t een circuitdag maar dan met start en kwalificatie ,en yup sponsors heb ik ook niet echt ,maar wel korting op spullen :)
en ik heb dan ook geen ambitie meer om nog ONK rijder te worden .is meer lekker gezellig op t paddock en beetje onderling knallen met mekaar ;)
 
Laatst bewerkt:
ik betaal ook alles zelf. ik schilder me een ongeluk om dit te kunnen bekostigen. |(
 
Kort samenvattend: zolang je niet in wedstrijdverband meedoet ben je vooralsnog voor eventuele sponsoren oninteressant.

Ik zou zeggen: ga is bij de OW cup kijken, zijn in principe ook amateurs (of beledig ik nu iemand?) en een deel daarvan wordt toch op de e.o.a. manier gesponsord, zij het door door de lokale Chinees of door de fietsenmaker op de hoek van de straat.

Als iemand zich beledigd voelt,dan klopt er iets niet,het is een amateurklasse(breedtesport). ;)

Zelf financier ik het meeste zelf.
Maar sponsoring hoeft ook niet altijd financieel te zijn,de lokale spuiter wil misschien je kuipwerk wel netjes houden in ruil voor een sticker.
Vervoer van/naar het circuit kan je misschien regelen met een autoverhuurder/aanhangwagen verhuurder o.i.d.
wat extra korting op banden/remwerk enz bij de lokale motorzaak.
Het zijn kleine dingen,maar aan het einde van het seizoen heb je toch wel wat bespaard op deze manier.
 
mij niet in iedergeval ,eigenlijk is t een circuitdag maar dan met start en kwalificatie ,en yup sponsors heb ik ook niet echt ,maar wel korting op spullen :)
en ik heb dan ook geen ambitie meer om nog ONK rijder te worden .is meer lekker gezellig op t paddock en beetje onderling knallen met mekaar ;)

Ik moet sneller leren typen,je bent me voor.
Wie sponsort de biertjes vrijdag? :P
 
er is geen een sponsor die extra klanten ziet als ie iemand in een Nederlands kampioenschap sponsort.
je moet dus iemand zoeken die gek is op motoren/motorsport en jouw geld wil geven.
dit kan ie wel deels aftrekken van de belasting.
als je zelf een ondernemer bent kan je een collega rijder, die ook ondernemer is, vragen of jullie elkaar sponsoren.

Precies! ik krijg heel veel aanvragen, doe hier en daar wat maar het is geen garantie dat het je extra klanten op levert.
 
Als iemand zich beledigd voelt,dan klopt er iets niet,het is een amateurklasse(breedtesport). ;)

Zelf financier ik het meeste zelf.
Maar sponsoring hoeft ook niet altijd financieel te zijn,de lokale spuiter wil misschien je kuipwerk wel netjes houden in ruil voor een sticker.
Vervoer van/naar het circuit kan je misschien regelen met een autoverhuurder/aanhangwagen verhuurder o.i.d.
wat extra korting op banden/remwerk enz bij de lokale motorzaak.
Het zijn kleine dingen,maar aan het einde van het seizoen heb je toch wel wat bespaard op deze manier.


:^ yup zo ist bij mij ook :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan