Sponsoren

Maak een plan wat je wil gaan doen. Doelstelling kwa rondetijden, positie in een kampioenschap, waarom je denkt dat je het gaat halen, wat je hieraan gaat doen en onderbouw hoeveel het gaat kosten.

Met bovenstaande heb je een plan waarmee je langs potentiële sponsoren kan, begin bij familie/ bekenden.

Ondertussen heb ik samen met een kennis alweer 5 jaar geleden een stichting opgericht voor het racen zodat bedrijven netjes een factuur krijgen.

We hebben momenteel redelijk wat sponsoren. De ene stort geld, een ander spuit het kuipwerk, de derde verzorgt de stickers en de vierde sleutelt voor niets en de onderdelen zijn tegen inkoopsprijzen. Op deze manier heeft het de afgelopen twee jaar privé niets gekost.

Daarnaast wat terug doen in de vorm van een verslag na iedere dag rijden, website inrichten incl sponsor logo's, logo's op de paddock, zorgen dat je de lokale media haalt zowel krant als radio. Vorige maand hebben we met 5 raceteams een avond een kroeg afgehuurd, motoren naar binnen, verloting erbij enz.
Ook zijn er sponsoren die een dagje op het circuit langskomen incl klanten, pitbox huren en een bbq erbij etc.

Uiteindelijk rijden we gewoon circuitdagen/ ZAC, maar zoals gezegt is het prive wel kosten neutraal.

En anderaan de streep beseffen dat het een kwestie van gunnen is helpt ook ;)
 
Laatst bewerkt:
wat kan een sponsor nou schelen of je 1:50 op assen rijd of 1:45
als je met je bek op TV komt, dan word t pas leuk voor een sponsor.
voor de rest is t goodwill.
 
Je geeft er i.i.g. wel mee aan dat je er serieus mee bezig bent, en dat je weet waar je over praat. Mijn ervaring is dat het zeker scheelt.
dus als je je pr met 5 seconde verbetert krijgt jouw sponsor meer klanten.....yeah right ;)
 
wat kan een sponsor nou schelen of je 1:50 op assen rijd of 1:45
als je met je bek op TV komt, dan word t pas leuk voor een sponsor.
voor de rest is t goodwill.

Aangezien ik zelf de hoofdsponsor ben zie ik mijzelf liever 1,45 rijden dan de tijden die ik nu rij :+
En ik hoef mezelf niet terug te zien op TV :P
 
dus als je je pr met 5 seconde verbetert krijgt jouw sponsor meer klanten.....yeah right ;)

Aangeven waar je mee bezig bent helpt om sponsoren te krijgen. Dat zij daar meer klanten van krijgen zegt-ie niet, dat maak je er zelf van. ;)
 
Laatst bewerkt:
Aangeven waar je mee bezig bent helpt om sponsoren te krijgen. Dat zij daar meer klanten van krijgen zegt-ie niet, dat maak je er zelf van. ;)
dat is wel wat ik bedoelde toen ik zij:

wat kan een sponsor nou schelen of je 1:50 op assen rijd of 1:45
als je met je bek op TV komt, dan word t pas leuk voor een sponsor.
voor de rest is t goodwill.
 
dat is wel wat ik bedoelde toen ik zij:

wat kan een sponsor nou schelen of je 1:50 op assen rijd of 1:45
als je met je bek op TV komt, dan word t pas leuk voor een sponsor.
voor de rest is t goodwill.

ik sponsor sneller iemand die 1.45 rijdt en voorin rijdt dan 1.50 en 25ste...
 
Exposure voor wie?
Zolang t niet op tv komt krijgt een sponsor niet meer werk als je voorin rijd in een competitie.
 
internet, regionale kranten. Motor-magazines. Die plaatsen zelden foto's van mindere goden. Of het moet R. Ritsma zijn. ;)
 
Aha, duidelijk :P

Dan ga ik meer vast beginnen met bedelen :+ Dat ik er zelf ook geld in moet steken is absoluut geen probleem, maar heb helaas niet genoeg om alles te kunnen bekostigen wanneer ik eventueel mee zou doen in wedstrijd verband. Ik ga eerst mijn race licentie maar eens halen denk ik...

Dus, wie helpt deze spontane, leuke, knappe (!), lieve en enthousiaste jongen aan een plekje op de grid? :+ O-)
 
Laatst bewerkt:
Aha, duidelijk :P

Dan ga ik meer vast beginnen met bedelen :+ Dat ik er zelf ook geld in moet steken is absoluut geen probleem, maar heb helaas niet genoeg om alles te kunnen bekostigen wanneer ik eventueel mee zou doen in wedstrijd verband. Ik ga eerst mijn race licentie maar eens halen denk ik...

Dus, wie helpt deze spontane, leuke, knappe (!), lieve en enthousiaste jongen aan een plekje op de grid? :+ O-)

Er rijden ook dames,neem een parapluutje mee en misschien krijg je een plekje op de grid :+
 
Een beetje logisch nadenken en je weet het zelf wel:

-Zo vroeg mogelijk beginnen. Liefst vanaf 6 jaar op een kart of minibike!
-Afkomstig van goede komaf (Lees: een rijke pappie hebben)
-Geboren worden in een westers land met een grote markt! (Dus niet in NL)
-Goed gas kunnen geven!

En dan komt de rest vanzelf wel :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan