Sponsoren

_O-

Pcies, komt op het zelfde neer. Alleen dan weet je zeker dat je topic in no time op slot gaat :')

Ik ben nog niet aan het bedelen voor geld. Eerst maar eens bedrijfje opzetten en een keer licentie halen. Maar het is nooit verkeerd om te weten hoe je aan centjes komt, toch? :+
 
Ik ben nog niet aan het bedelen voor geld. Eerst maar eens bedrijfje opzetten en een keer licentie halen. Maar het is nooit verkeerd om te weten hoe je aan centjes komt, toch? :+

wat is dit nou nick, ga je nou racen? wordt een hele dure hobby dan voor jou, als je na gaat hoe vaak je al op de weg bent gevallen :X ;) :+ :9
veel Sonsors zoeken dan maar :Y

geintje nick, on topic
racen, circuit dagen wordt volgens mijn alleen duurder als je harder gaat rondrijden! want de banden zijn denk ik je grootste kosten post want die slijten ook harder als je harder gaat rijden.
en erop blijven zitten is natuurlijk ook kosten besparen :+
 
Moto3 is de lichtste dus de goedkoopste. :+
je lacht er om, maar t is wel waar, je kan met 2 achterbanden en 1 voorband een heel seizoen rijden.
setje remblokken, ketting tandwielen ook een heel jaar.
als je dan nog een 125cc van dat andere type motor zou gebruiken word het nog goedkoper :+
 
je lacht er om, maar t is wel waar, je kan met 2 achterbanden en 1 voorband een heel seizoen rijden.
setje remblokken, ketting tandwielen ook een heel jaar.
Running cost zijn natuurlijk heel belangrijk.
Ik zag op Discovery een professionele gras/zandbaanracer die 500 banden per jaar verbruikt. _O-

En op Cartagena was er twee jaar geleden zelfs een jongen uit de talent cup die na twee dagen een bandenstapel had van een meter hoog. :')
als je dan nog een 125cc van dat andere type motor zou gebruiken word het nog goedkoper :+
Reng deng deng.. daar gaan we weer. Ik zeg niets. :+
 
2-takt rulez.................. Big time! :Y :} :]
 
Laatst bewerkt:
Volgend jaar wil ik overigens gaan deelnemen aan ZAC wedstrijden, dus iedereen die geld teveel heeft; ik heb nog ruimte op m'n fiets voor plakkerts :+ Tevens het kenteken van de Kawa geschorst zodat dit een 'full-time' circuit fiets word. Nu de boel heel zien te houden O-)

 
Laatst bewerkt:
De vraag is of jij de sponsor ook wat oplevert ;)
Anders is het een kwestie van gunnen.

:^

Rant_modus/aan

Het gaat ongeveer zo:
Goed verhaal, mooie website, goed praatje en foto's van een hele knappe circuitauto op EK niveau, in opbouw. Paar keer praatje maken, kijken wat de ambities zijn en dan een gevulde gereedschapswagen t.w.v €1700,- leveren.

Een half jaar> later:
Huilhuil vertraging,
huilhuil familielid ziek,
huilhuil geschrokken door een ongeluk en nu durf ik niet in de klasse mee te doen die ik je beloofd had,
huilhuil baan kwijt,
huilhuil website is down,
etc. :N

Een opeenstapeling van drama's die mij als sponsor geen reet interesseren.

Ik mag niet "huilhuil ik werk 60 uur per week om dit soort b*ullshit te betalen" doen, daar heb ik het nl te druk voor. Na 2 jaar "huilhuil" wil ik mijn spullen terug maar kom ik er achter dat ik die kar die dagelijks is afgetrapt natuurlijk nooit in zo'n gore en half versleten staat te koop kan zetten. Dus de kar is feitelijk afgeschreven, fijn..

Er is een hele goede reden dat de meeste gesponsorde rijders op niet-professioneel niveau gesponsord worden door hun familiebedrijf, of de zaak van een goede vriend. Dat is de enige manier om op een beetje loyaliteit te kunnen rekenen.

Ik had een paar jaar geleden echt gedacht dat het een hele leuke manier zou zijn om iemand te ondersteunen in de sport en tegelijk meer omzet te genereren. Helaas is het (vanwege al die ego trippertjes) 50% goedkoper om een jaar lang in een groot auto of motor magazine te adverteren. En ja, uit zo'n magazine komt een hoop (aantoonbare) omzet terug..

Voor de goede orde, mijn bedrijf heeft 5x zonder enig resultaat een auto of motorsport team/persoon gesponsord. Er zitten blijkbaar heel veel eikeltjes in die scene :?


Rant_modus/uit
 
Laatst bewerkt:
:^

Rant_modus/aan

Het gaat ongeveer zo:
Goed verhaal, mooie website, goed praatje en foto's van een hele knappe circuitauto op EK niveau, in opbouw. Paar keer praatje maken, kijken wat de ambities zijn en dan een gevulde gereedschapswagen t.w.v €1700,- leveren.

Een half jaar> later:
Huilhuil vertraging,
huilhuil familielid ziek,
huilhuil geschrokken door een ongeluk en nu durf ik niet in de klasse mee te doen die ik je beloofd had,
huilhuil baan kwijt,
huilhuil website is down,
etc. :N

Een opeenstapeling van drama's die mij als sponsor geen reet interesseren.

Ik mag niet "huilhuil ik werk 60 uur per week om dit soort b*ullshit te betalen" doen, daar heb ik het nl te druk voor. Na 2 jaar "huilhuil" wil ik mijn spullen terug maar kom ik er achter dat ik die kar die dagelijks is afgetrapt natuurlijk nooit in zo'n gore en half versleten staat te koop kan zetten. Dus de kar is feitelijk afgeschreven, fijn..

Er is een hele goede reden dat de meeste gesponsorde rijders op niet-professioneel niveau gesponsord worden door hun familiebedrijf, of de zaak van een goede vriend. Dat is de enige manier om op een beetje loyaliteit te kunnen rekenen.

Ik had een paar jaar geleden echt gedacht dat het een hele leuke manier zou zijn om iemand te ondersteunen in de sport en tegelijk meer omzet te genereren. Helaas is het (vanwege al die ego trippertjes) 50% goedkoper om een jaar lang in een groot auto of motor magazine te adverteren. En ja, uit zo'n magazine komt een hoop (aantoonbare) omzet terug..

Voor de goede orde, mijn bedrijf heeft 5x zonder enig resultaat een auto of motorsport team/persoon gesponsord. Er zitten blijkbaar heel veel eikeltjes in die scene :?


Rant_modus/uit

Heb je helemaal gelijk in, en ik heb er ook al over na zitten denken dat wanneer mensen mij wat hebben gegund, ik niet zomaar kan zeggen; ik stop, zoek 't niet meer of wat dan ook.

Moeilijk moeilijk allemaal. Misschien had ik maar beter moeten leren en een betere baan moeten hebben :+

Ik ga er in ieder geval voor. Een paar maanden geleden zei ik nog geen circuitfiets te hebben; nu heb ik geen straatfiets meer maar alleen nog een circuitmotor. Vanaf volgend jaar zal ik alleen maar op het circuit te zien zijn en niet meer op de openbare weg. Deze winter flink doorsparen en de motor in orde maken, dan begin van het seizoen flink wat circuitdagen pakken en daarna deelnemen aan (in het begin) losse ZAC wedstrijden. Dan zullen we wel zien of ik iets waard ben O-)
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt een sponsor niets te bieden...dus wordt het gunnen.
Rij je ergens in een kampioenschap/wedstrijden etc, dan wordt het een ander verhaal. Dan blijft het ook een stuk gunnen, maar dan heb je de sponsor in ieder geval iets te bieden (lees: bezoekers op je site, e.v.t sponsordagje op het circuit noem maar op).

Meeste mensen denken serieus dat het met de pet langs gaan is _O- al zo vaak gezien dat mensen aan de deur stonden voor sponsoring. En wat kreeg je terug? uuuuh...tja dat wisten ze ook niet precies. Blijft je eigen hobby, en die betaal je dus ook. Wat je wel zou kunnen proberen is een kleine korting op producten (op b.v. slijtage onderdelen) te regelen.
 
Jij hebt een sponsor niets te bieden...dus wordt het gunnen.
Rij je ergens in een kampioenschap/wedstrijden etc, dan wordt het een ander verhaal. Dan blijft het ook een stuk gunnen, maar dan heb je de sponsor in ieder geval iets te bieden (lees: bezoekers op je site, e.v.t sponsordagje op het circuit noem maar op).

Meeste mensen denken serieus dat het met de pet langs gaan is _O- al zo vaak gezien dat mensen aan de deur stonden voor sponsoring. En wat kreeg je terug? uuuuh...tja dat wisten ze ook niet precies. Blijft je eigen hobby, en die betaal je dus ook. Wat je wel zou kunnen proberen is een kleine korting op producten (op b.v. slijtage onderdelen) te regelen.

Ik probeer mijn sponsor sowieso iets terug te geven. Ik kan geen goede resultaten beloven of een enorme exposure, maar ik zorg wel dat zijn/haar bedrijfsnaam op mijn motor komt te staan. Ook geef ik iedereen die wil steunen met €20,- of meer (via mijn Facebook gedaan) een t-shirt met mijn raceteam naam er op en hun eigen (bedrijf) naam. Hebben ze toch nog iets tastbaars in handen, al is het maar voor het gevoel dat ze iets terugkrijgen voor hun geld. En inderdaad, mensen moeten het je gewoon gunnen. Is ook erg motiverend trouwens als mensen vertrouwen in je hebben en je wat gunnen :)
 
:^

Rant_modus/aan

Het gaat ongeveer zo:
Goed verhaal, mooie website, goed praatje en foto's van een hele knappe circuitauto op EK niveau, in opbouw. Paar keer praatje maken, kijken wat de ambities zijn en dan een gevulde gereedschapswagen t.w.v €1700,- leveren.

Een half jaar> later:
Huilhuil vertraging,
huilhuil familielid ziek,
huilhuil geschrokken door een ongeluk en nu durf ik niet in de klasse mee te doen die ik je beloofd had,
huilhuil baan kwijt,
huilhuil website is down,
etc. :N

Een opeenstapeling van drama's die mij als sponsor geen reet interesseren.

Ik mag niet "huilhuil ik werk 60 uur per week om dit soort b*ullshit te betalen" doen, daar heb ik het nl te druk voor. Na 2 jaar "huilhuil" wil ik mijn spullen terug maar kom ik er achter dat ik die kar die dagelijks is afgetrapt natuurlijk nooit in zo'n gore en half versleten staat te koop kan zetten. Dus de kar is feitelijk afgeschreven, fijn..

Er is een hele goede reden dat de meeste gesponsorde rijders op niet-professioneel niveau gesponsord worden door hun familiebedrijf, of de zaak van een goede vriend. Dat is de enige manier om op een beetje loyaliteit te kunnen rekenen.

Ik had een paar jaar geleden echt gedacht dat het een hele leuke manier zou zijn om iemand te ondersteunen in de sport en tegelijk meer omzet te genereren. Helaas is het (vanwege al die ego trippertjes) 50% goedkoper om een jaar lang in een groot auto of motor magazine te adverteren. En ja, uit zo'n magazine komt een hoop (aantoonbare) omzet terug..

Voor de goede orde, mijn bedrijf heeft 5x zonder enig resultaat een auto of motorsport team/persoon gesponsord. Er zitten blijkbaar heel veel eikeltjes in die scene :?


Rant_modus/uit


Dan heb je het wel slecht getroffen zeg. Maaarrr...ik moet zeggen, in de motorsport heb ik al ontzettend veel dingen al zien langskomen waardoor ik het logisch vind dat mensen niet meer willen sponsoren. Zo jammer! Zo wordt het verpest voor diegenen die het wel leuk en goed aanpakken.

Ik blijf erbij dat sponsoring iets blijft van gunnen. En dit hangt samen met hoe ben jij als persoon..ga je netjes met je sponsors om of laat je ze stikken?
BV: Haal jeje geld op en laat niets meer horen of doe je dat wel? Stuur je nieuwsbrieven, komt een keer langs voor een praatje hoe het gaat, doe een keer wat op een open dag van betreffend bedrijf, nodig ze uit op een circuitdag met een bbq erbij, houd een teampresentatie, zorg dat alles er verzorgd uitziet (teamkleding met logo's) enz.
Sponsoring is leuk maar komt niet vanzelf!

Je moet er iets voor terug doen en dat hoeft heus niet met spullen of iets dergelijks maar wel de waardering naar een sponsor toe laten blijken! Zonder sponsoring kun je niet verder (ik tenminste niet) Zo heeft een sponsor er ook lol aan, ziet dat het gewaardeerd word en dat zijn geld nuttig wordt besteed en daar gaat het om.
 
Het is een mentaliteitskwestie:

Methode 1: Paar goede praatjes maken en dan kontkussen tot de buit binnen is.
Methode 2: Het besef dat je na ontvangst van de sponsorspulletjes net begint om ze terug te verdienen.

Gesponsord worden is een soort hypotheek zonder maandbedrag, je moet het besef hebben dat je de ander een hoop verschuldigd bent na ontvangst van de hoofdsom / producten / onderdelen en zodra je de kans hebt die schuld op eigen initiatief inlossen.

Zodra een sponsor aan je reet moet gaan hangen "dat al die foto's op de website wat meer zin hebben met de sponsor sticker zichtbaar in beeld", dan ben je niet sponsor-waardig ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan